Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mijn huidige stream hoor ik niet alleen aan de piepjes of ik al (te)dichtbij ben, maar zie ik ook op het scherm of het obstakel links of rechts van me zit en hoever ik nog kan. Zit dit ook op de columbus of heb ik dan alleen nog de piepjes?

Nee, helaas... En ik baal daar ook meer van dan ik gedacht had. Rij nu 3 weken rond en het is toch net iets te vaak voorgekomen dat ik dacht strak ingeparkeerd te staan en er bij wijze van spreken nog een Twingo tussen had gekund. De voorkant vind ik prima in te schatten, maar met name achter in de hoeken niet. Nóg niet hopelijk...

Maar goed.... de meerwaarde van Columbus wint het wel hoor. Schitterend apparaat, met een paaaaarrrr minpuntjes die al vaak zat zijn langsgekomen her en der hier.

Dannyvd

Nieuw lid
vrijschakeling

Om even terug te komen op de "vrijschakeling" om dvd te kijken terwijl er gereden wordt.
Het volgende bericht kwam ik op een ander forum tegen:

ik denk dat je dan even de kabel van de handrem moet halen en gewoon aan de massa moet doen. Waarschijnlijk werkt ie alleen als de parkeerrem is ingeschakeld.

Iemand enig idee of dit ook bij de columbus zou kunnen werken?

dat werkt helaas niet op die manier, ik rij nu sinds 12 januari een SO2 met columbus navi, het is een wereld systeem maar DVD kijken al rijdend gaat niet. Heeft niets met de handrem te maken want zodra je stilstaat kun je weer DVD kijken en zodra je gas geeft (en in mijn geval je koppelingspedaal intrapt) gaat het beeldscherm op zwart. De muziek/het geluid gaat overigens wel door. Ook als je bijv overschakelt naar je navigatie.

Gieliovd

Forumguru
Het is dan ook geschakeld aan diverse sensoren middels het CAN BUS systeem als ik mij niet verspreek. Is vast softwarematig uit te schakelen hoor!

van inkel

Forumguru
De columbus houd rekening met de pulsen welke hij via canbus binnen krijgt, krijgt hij pulsen (wielen draaien) gaat het beeld op zwart. Ook heeft de columbus deze pulsen nodig voor het navi systeem. Ik heb op diverse forums gelezen dat de verkrijgbare vrijschakel module niet probleemloos werkt i.s.m. met het navi-systeem. Dus zal het software matig moeten gebeuren maar hier heb ik nog niets voor gevonden.

higgy

Forumguru
Het is dan ook geschakeld aan diverse sensoren middels het CAN BUS systeem als ik mij niet verspreek. Is vast softwarematig uit te schakelen hoor!
Dat is ook hetgeen mij bereikt heeft, 't schijnt via de VAS-kast vd dealer uit te schakelen te zijn. Alleen keek de mijne heel glazig en kwam de Columbus nog niet eens voor in z'n VAS-kast.

a_buis

Nieuw lid
dvd speler

Heb gister mijn Octavia 2.0 tdi met columbus opgehaald, en hier zat gelukkig de dvd "gewoon" bij, en reeds geinstalleerd op de HDD.
Voor iedereen die nog twijfelt het is de moeite waard! nauwkeurige navigatie, ook zeer snel in het herberekennen van een nieuwe route. En het geluid is van goede kwaliteit. Heb zelf de 8 speakers van de elegance uitvoering en dat is ruim voldoende met de columbus.

Ben van plan een octavia met columbus te gaan leasen, kun je er ook een dvd film mee afspelen?

!Škoda!

Actief lid
Ben van plan een octavia met columbus te gaan leasen, kun je er ook een dvd film mee afspelen?
Ja dat kan, maar alleen in stilstand.
Eventueel kun je een vrijschakeling kopen maar die kost ongeveer 150 Euro, en geeft naar het schijnt problemen met je navigatie.

a_buis

Nieuw lid
Ok dank je. Weet iemand wat voor een problemen? Is dat wanneer je een bestemming hebt ingevoerd en dan al rijden een film laat kijken door bijrijder + kids dat dan de navi niet werkt? Daarna weer wel?

!Škoda!

Actief lid
Ok dank je. Weet iemand wat voor een problemen? Is dat wanneer je een bestemming hebt ingevoerd en dan al rijden een film laat kijken door bijrijder + kids dat dan de navi niet werkt? Daarna weer wel?
De problemen die opgemerkt worden zijn dat het NAV systeem niet meer de juiste (voldoende) pulsen krijgt, en daardoor een afwijking gaat vertonen. Sommige mensen hoor je daar ook niet over / ontkennen het.

Volgens mij persoonlijk valt het wel mee, ik heb in NL vrij continu een fix van 10+ satelieten, dus dan "herpositioneert" de NAV vanzelf...

DVD + NAV kan niet.

a_buis

Nieuw lid
Maar de kaarten sla je toch op de harddisk op? Of de film zet je op de harddisk via poortje (SD?, USB?) voorop de unit?

!Škoda!

Actief lid
Maar de kaarten sla je toch op de harddisk op? Of de film zet je op de harddisk via poortje (SD?, USB?) voorop de unit?
Kaarten op HDD, film in slot, maar je hebt maar 1 kanaal video: dus of film kijken of navigeren (ik betwijfel of Navigatiestem je DVD geluid "wegdrukt").
Als je dan film kijkt schijnt de Navigatie de weg kwijt te raken
(zelf geen ervaring mee, daar ik geen vrijschakeling heb).

Als ik de Kids wil laten kijken koop ik liever zo'n duo setje voor in de auto (bijna zelfde prijs als een vrijschakeling), dan hebben ze het scherm ook dichterbij :)

en ik heb dan de Navigatie/radio/mp3/cd speler voor mezelf....

Tallguy

Forumguru
[moderatorbreak]
Hier alles wat Columbus NAVIGATIE related is in dit topic posten aub. Primair gebruiken mensen het toch voor navigatie, dus dat topic (dit topic dus) wil ik schoon en to-the-point houden.

Als je het wilt hebben over het MP3 gedeelte van de Columbus post het dan hier. Alle MP3 gerelateerde postings die ik hier aantref zal ik dus moven.

Alle DVD related vragen post je hierzo .

Alleen op die manier is het later voor iedereen (incl andere geïnteresseerden) terug te vinden.

Bedankt voor jullie medewerking.
:aangenaam:[/moderatorbreak]

jbr66

Nieuw lid
Columbus en telefoon

Heb net 2 dagen mijn Octavia Combi met Columbus en Bluetooth. Ben erachter gekomen dat je GSM Bluetooth SAP (SIM Access Profile) moet ondersteunen om via Columbus te bellen (bijvoorbeeld Nokia 6021, ook het adresboek wordt dan netjes gesynchroniseerd). Heeft de GSM alleen Handsfree Profile dan moet de GSM gebruikt worden om het nummer te draaien, maar wordt de microfoon en luidsprekers van de Columbus gebruikt.
Ben tot nu toe zéér tevreden over de auto.....

Steve

Senior Member
Heb net 2 dagen mijn Octavia Combi met Columbus en Bluetooth. Ben erachter gekomen dat je GSM Bluetooth SAP (SIM Access Profile) moet ondersteunen om via Columbus te bellen (bijvoorbeeld Nokia 6021, ook het adresboek wordt dan netjes gesynchroniseerd). Heeft de GSM alleen Handsfree Profile dan moet de GSM gebruikt worden om het nummer te draaien, maar wordt de microfoon en luidsprekers van de Columbus gebruikt.
Ben tot nu toe zéér tevreden over de auto.....
Mijn HTC Tytn II word ook prima ondersteund.
Ik gebruik regelmatig het Columbus systeem om iemand te bellen aangezien dat makkelijk er is.

jbr66

Nieuw lid
Mijn HTC Tytn II word ook prima ondersteund.
Ik gebruik regelmatig het Columbus systeem om iemand te bellen aangezien dat makkelijk er is.
Goed om te weten dat HTC Tync II werkt, heb je nog iets moeten instellen of was het simpel paren en werken?

Steve

Senior Member
Goed om te weten dat HTC Tync II werkt, heb je nog iets moeten instellen of was het simpel paren en werken?
Ik stapte in en me telefoon kwam met de melding Skoda_UHV gevonden.
Vervolgens gepaired en het telefoonboek werd gelijk in de Columbus geladen.

Nu hoef ik alleen nog maar in te stappen met Bluetooth aan en de rest gaat vanzelf.
Zelfs als ik wijzigingen maak in het telefoonboek op de telefoon word dat automatisch geupdate in de Columbus.

Heerlijk systeem is het :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan