Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

van inkel

Forumguru
Op het scherm was een witte driehoek te zien op, ongeveer, de juiste locatie.

Hoi prodigy moet je dan een bepaalde POI aanzetten om die driehoek te laten zien?
Ik heb dit nog niet gezien, maar heb al wel vaak genoeg "let op verkeershinder" gehoord.

Hoi prodigy moet je dan een bepaalde POI aanzetten om die driehoek te laten zien?
Ik heb dit nog niet gezien, maar heb al wel vaak genoeg "let op verkeershinder" gehoord.

Ik heb niets aan of uit gezet. Waar aan het begin van een file het "pas op file" verkeersbord zichtbaar wordt op de kaart (rode rand met paar auto's) staat bij de speedcam bij mij een volledig witte driehoek. Ik heb nog niet ontdekt of bijvoorbeeld het zoomniveau invloed heeft.

Klaasje

Forumguru
je moet inderdaad een nieuwe afscherming en sierstrip bestellen bij dealer.
Daarom laat ik dealer alles verwijderen en herstellen.
(als service !!) aangezien ik de houder niet nodig heb.

Steve

Senior Member
Is het niet zo dat een slim radio station blanco verkeershindernissen in de ether gooit op de plek van de flitsers en dat onze Columbussen dat oppikken ?
Ik kan namelijk ook de poi niet vinden maar moest gelijk aan tmc denken.

Is het niet zo dat een slim radio station blanco verkeershindernissen in de ether gooit op de plek van de flitsers en dat onze Columbussen dat oppikken ?
Ik kan namelijk ook de poi niet vinden maar moest gelijk aan tmc denken.

inderdaad TMC, ze staan namelijk in de "traffic" lijst en als POI zou dit niet dynamisch genoeg zijn :-)

TL@

Forumguru
Lang genoeg zeuren tegen je dealer tot die contact opneemt met de invoerder. Dan zal hij tot de conclusie komen de fabriek de wagen wel kan leveren zonder steun. Dat is wat mijn dealer gedaan heeft. Ik krijg dus BT zonder lelijke houder die toch niet zou werken (heb nu een SE w950 maar verander jaarlijks van gsm, deze ben ik nu wel heel tevreden van)

Eppiegrande

Actief lid
Houder is universeel, hierop past weer een houder die telefoonspecifiek is (lijstje op site paragon) En die is via bv Ebay meestal goedkoper dan via dealer. (past ook audi houder op). Als er dan een houder inzit herkent hij ook de telefoon zonder BT. Ook laad hij op en leest hij de simkaart.

gkoeslag

Nieuw lid
Achterop de DVD hoes staat toch echt for use with:

Volkswagen [RNS 510]
Seat [Mediasystem]
Skoda [RNS Trinax/RNS Columbus

Op en in diverse files op deze DVD staan aparte pois vermeld voor de verschillende merken auto`s.

Dan kun je de DVD beter bij SEAT bestellen, daar kost ie ongeveer €150,00.:ahum:

Steve

Senior Member
Iemand al iets meer gehoord over de V3 DVD voor het Columbus systeem ?
Het part nummer is 1T0 051 859 D

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de verschillen met de V2 DVD zijn aangezien deze DVD nog niet zo heel lang uit is.

Levering van mijn Octavia 1.8 TSI Attractive Business (Incl. navigatie-DVD) staat gepland voor week 20. Mocht versie 3 daadwerkelijk leverbaar zijn, dan hoor ik dat graag. (Dan weet ik gelijk of ik straks de meest recente versie heb of niet.)

higgy

Forumguru
Wellicht lees ik er overheen: intuitief begrijp ik de Columbus na 2 uur rijden al heel goed, MAAR: waarom krijg ik als ik op Media druk, alleen Aux als keuze? Ik zie wel HDD enz., maar die kan ik niet kiezen. Hoe kan ik er dan wat opzetten???

van inkel

Forumguru
Wellicht lees ik er overheen: intuitief begrijp ik de Columbus na 2 uur rijden al heel goed, MAAR: waarom krijg ik als ik op Media druk, alleen Aux als keuze? Ik zie wel HDD enz., maar die kan ik niet kiezen. Hoe kan ik er dan wat opzetten???

FF een data DVD maken met mp3 (liefst in mappen en submappen) je kunt dan via het menu de mappen kopiëren naar de HDD.

higgy

Forumguru
@Van Inkel: als ik die DVD met MP3's maak, en die laadt, en dàn MEDIA kies, dan kan ik wel naar de HDD? Of vat ik het nog niet?

van inkel

Forumguru
Yep, als je de data dvd laad kun je op de dvd bladeren, door op het knopje naast de maptitel drukt, kun je kiezen om de map naar de hdd te kopiëren. Daarna zul je zien dat wanneer er iets op de HDD staat je deze wel kunt selecteren.

Als het niet lukt kom dan maar een keertje langs.

Steve

Senior Member
Hoorde vandaag bij de dealer dat er een software upgrade aankomt voor de Columbus.
Iemand er misschien al iets van gehoord wat er verbeterd of misschien bij is gekomen aan opties ?

Wordt zo'n software-upgrade dan gratis door de dealer verzorgd?
(Ik neem tenminste aan dat je het niet hebt over de V3 DVD.)

Steve

Senior Member
De V3 DVD is alleen kaart materiaal.
De software upgrade is het operating systeem van de Columbus.

Dat word normaal gesproken gratis gedaan door de dealer.
Meestal tijdens klein onderhoud etc zodat je er niet extra voor hoeft langs te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan