Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gieliovd

Forumguru
Ziet er strak uit man zo'n Columbus!

Zoveel controlepunten is niet gek in Nederland. Ze staan tegenwoordig op elke straathoek te flitsen.

Klaasje

Forumguru
nu nog voor mekaar krijgen dat hij ook een geluid signaal geeft wanneer je een
controle nadert.

Knap werk SV.

higgy

Forumguru
Hoezo mobiele controles? Als je zelf de DVD hebt aangepast, kun je daar onmogelijk de mobiele controles bijgezet hebben.
Of krijg je de mobiele controles via TMC binnen?

Steve

Senior Member
@Klaasje dat is tot nog toe onmogelijk, misschien in de toekomst.

@higgy Hoezo onmogelijk ? je kan overal de mobiele controles downloaden in poi formaat.
Het wil niet zeggen dat ze er ook daadwerkelijk staan op dat moment maar het is een plek waar ze vaak staan.
Dit gaat niet via TMC

higgy

Forumguru
Dat laatste begrijp ik, maar je wilt toch niet serieus telkens een nieuwe DVD branden en laden enkel omdat er op andere plekken mobiele flitsers staan? En dat ze 'vaak' op een plek staan zou voor mij geen reden zijn om ze vermeld te willen zien (ik wil zien of er een controle staat, of niet. Geen 'er zou wellicht eventueel wel eens toevallig een controle kunnen staan)
Ik vind het aanpassen van de DVD met andere POI's leuk (als HTS-er) en handig, zeker voor de vaste flitspalen, maar laten we deze gimmick niet overschatten: je moet zélf op het scherm letten want je krijgt geen akoustisch signaal. Ik zie ook niet hoe dat signaleren zonder dieper in te grijpen dan het simpelweg manipuleren van de POI's (wat nogmaals, leuk is maar niet erg moeilijk) zou moeten gebeuren.

Simpeler is het, Q-music of een andere zender aan te hebben die zowel (acoustisch) de controles opsommen als ze op wegnummer via RDS weergeven. Daarom staat mijn Maxidot meestal op Audio...

Dit gaat niet via TMC

doch, zoals eerder in dit topic al gemeld, de veiligheidsincidenten in je trafic lijst zijn mobiele controles zoals ook op Q-music e.d. doorgegeven worden.:yeah:
Het symbool op de kaart is een witte driekoek en de melding let op verkeershinder komt net voor de controle.
mobile flitsers zijn dus "actueel" en via TMC te ontvangen.
Hiervoor hoeft niets ingesteld te worden.

Steve

Senior Member
@higgy

Je hoeft ze niet te gebruiken.
Je kan de DVD zelf naar eigen inzicht indelen, al wil je elke bouwmarkt erin hebben is dat mogelijk.
Uiteraard staat bij mij ook de radio aan met actuele informatie.

Ik heb alleen maar mijn ervaring gedeeld en een ieder is vrij om zijn eigen DVD in te delen.

Dus ik wou het hierbij laten voordat het een welles nietus spelletje word.

@prodigy ik bedoelde met dit gaat niet via TMC de DVD die ik gemaakt hebt, deze worden niet via TMC geupdate.
Via de radio gaat het wel uiteraard zoals al eerder vermeld.

Steve

Senior Member
Het was erg veel uitzoek werk.
Had je het ene aan de gang kwam het volgende probleem naar voren.

Al met al ben ik 15 DVDr`s verder en heeft het me bijna een week gekost.

Nu ik weet hoe het werkt ben ik zo klaar.

Maar misschien dat er in de toekomst iets op word gevonden (ze zijn er mee bezig namelijk) mede door mijn hulp.
Maar meer daarover later.

Eppiegrande

Actief lid
Is pimp my nav een optie, is voor de BMW een programma om de poi's toe te voegen. Gezien dezelfde kaart en structuur?

Nu ik weet hoe het werkt ben ik zo klaar.

Maar misschien dat er in de toekomst iets op word gevonden (ze zijn er mee bezig namelijk) mede door mijn hulp.
Maar meer daarover later.

Steve

Senior Member
Is alleen tijdelijk te doen door het volume te verlagen volgens mij.
Als je de knop naast de eject button indrukt kan je terwijl je de laatst gesproken melding hoort het volume verlagen met de draaiknop of via je stuur.

Ik weet dat het niet is wat je zoekt maar het is iets :)

Ik dacht slim te zijn en een rewritable (DVD RW) te gebruiken. Ik heb het label en de cdrom.toc opgehoogd maar na plaatsen van de DVD pakt de Columbus toch de gegevens van de hard disc. Kan de Columbus wel overweg met multisessie schijven, of zie ik wat anders over het hoofd?

Steve

Senior Member
Een DVD RW zou moeten werken.
Op het moment dat je er een DVD of DVDRW instopt zou de Columbus hier gelijk van moeten navigeren.
Als dit niet zo is is er iets anders aan de hand.

http://www.bmwnavaddpoi.co.uk/
Hier staan 2 voorbeelden (1 met Nero en 1 met Ultra ISO) hoe je de DVD moet branden.

Laurent

Nieuw lid
19 pagina's lang, een stevig topic dus.

Is er ergens een foto van het navigatiesysteem te vinden? Wat zijn de voor- en nadelen van dit systeem?

jbr66

Nieuw lid
Nokia en bluetooth

Ik heb het al eerder gemeld, maar na m'n N70 doet ook mijn N73 niet de adressen synchroniseren. Ik heb het tooltje van Nokia geïnstalleerd, maar na 327 (zie ik in de dot-matrix display) begint het proces weer van vooraf aan. Ik heb zo'n 450 contactpersonen, maar dat lijkt me toch geen probleem. Iemand enig suggestie (ik heb contact 327 verwijderd en kijk morgen of dit een oplossing is).
Bij voorbaat dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan