Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

van inkel

Forumguru
19 pagina's lang, een stevig topic dus.

Is er ergens een foto van het navigatiesysteem te vinden? Wat zijn de voor- en nadelen van dit systeem?

Zie foto's in "vaninkels auto" of bij SV of iedereen die een elegance Att. bussines heeft.

Voordelen, snel, heel europa op HDD, scherp beeld, makkelijk in bediening, DVD weergave, 15 GB voor mp3's etc. etc.:xyxthumbs:

Nadelen eh ???:)

Steve

Senior Member
Ja bijna altijd.
Vind het prettiger als ik eens op het scherm kijk.

Het staat op automatisch ingesteld maar ik rijd 99% van de tijd met mijn lichten aan en dan springt de Columbus op nachtstand.

TL@

Forumguru
Zie foto's in "vaninkels auto" of bij SV of iedereen die een elegance Att. bussines heeft.

Voordelen, snel, heel europa op HDD, scherp beeld, makkelijk in bediening, DVD weergave, 15 GB voor mp3's etc. etc.:xyxthumbs:

Nadelen eh ???:)

Nadelen: geen flitspalen, geen eigen POI's (of je moet aan het knutselen slaan)

Voor mijgenoeg om hem niet te nemen.

Ja bijna altijd.
Vind het prettiger als ik eens op het scherm kijk.

Het staat op automatisch ingesteld maar ik rijd 99% van de tijd met mijn lichten aan en dan springt de Columbus op nachtstand.

Ik rijd ook altijd met de lichten aan, doe ze zelfs niet zelf uit (coming home) houd dit dan in, dat wanneer ik overdag de motor start, de navigatie op nachtkleuren opstart? :biggthumpdown:

Steve

Senior Member
Ik heb de instellingen op automatisch staan dan zal hij op nachtstand springen met de lampen aan.
Als je het instelt op dag dan heb je altijd de dag kleuren.

Het is net wat je prettiger vind denk ik.

Na de update lijkt het wel of de bassen veel voller klinken, elk aspect van het systeem wordt vernieuwd, ook de geluidsinstellingen heb ik de indruk.

Waarom zou je met bluetooth een houder hebben.
telefoon hou je toch gewoon in je broekzak of zo.

Affabriek zie je de telefoongegevens ook in MAxidot. Je ziet in maxidot dus wie je belt.
Groet
Klaas

Klaasje,

Ik had mijn zinnen gezet op de nieuwe Nokia N82. Nu lees ik op het forum over allerhande problemen i.c.m. de af fabriek Bluetooth module.
Als je gebeld wordt zou je alleen een telefoonnummer zien verschijnen in Maxidot i.p.v. de naam (ondanks dat deze wel in het telefoonboek staat). Jij had het ook over een stukje Nokia software waarmee wel gesynchroniseerd kon worden. Kun je dan wél ook de namen in Maxidot zien en hoe zit het met gemiste calls etc....
Ik ken niet alle telefoonnummers uit mijn hoofd en zou het toch wel prettig vinden als ook de naam in het Maxidot display verschijnt.
Daarnaast vraag ik me dan af hoe je zelf iemand kunt bellen zonder de telefoon zelf te bedienen.
Ik krijg (als het goed is) over ca. 3 weken mijn nieuwe Octavia II 1.8 TSI Attractive Business incl.Bluetooth module. Ik aarzel (gezien bovenstaande) nog met het aanschaffen van de Nokia N82.

Ik hoop dat jij mij iets meer kan vertellen wat er met de Nokia allemaal wél of niet kan, zodat ik een definitieve beslissing kan nemen. Wat krijg ik dus wel of niet te zien op Maxidot en/of Columbus.

Alvast bedankt voor je reactie.

Steve

Senior Member
custom%20poi.jpg

Nogsteeds een test versie aangezien het nog niet 100% doet wat het doen moet maar er word aan gewerkt :)

Klaasje

Forumguru
Ik heb een N70 en kan met programmaatje alleen de nummers zien. Dus niet wie me gebeld heeft en dergelijke. Dit komt omdat N70 geen SAP ondersteunt. Je zou SV eens moeten vragen. Hij heeft een HTC.. en daar kan hij op Maxidot wel alles zien, dacht ik.

Ik weet niet hoe het met de N82 zit, maar volgens mij kan deze wel alles goed synchroniseren en weergeven.

Steve

Senior Member
Klopt ik heb een HTC Tytn II en zie netjes alles op de maxidot.
Ook de namen die bij de nummers horen.

Klaasje,

Mijn keuze was met name op de Nokia N82 gevallen vanwege onder meer de 5 mp camera met Xenon flitser. De camera maakt ook direct foto's (zonder vertraging) wat nog wel eens het geval is bij digitale camera's waardoor je vaak net te laat bent. Daarnaast heeft dit toestal nagenoeg alles aan boord wat je maar zou kunnen bedenken. (WIFI, een FM-radio, GPS-ontvanger etc.... )
Maar waar staat PAS voor? Op de site van Nokia zie ik dit bij de N82 nl. ook niet staan en zou ik dus wellicht ook alleen maar telefoonnummers te zien krijgen i.p.v. namen.
Het toestel wat SV heeft is (dacht ik) de HTC TyTN II en heeft een 3 mp camera zonder flitser.
Dat was dan ook mijn 2e keuze.
Ik wil hoe dan ook een toestel wat ook de namen weergeeft in het Maxidot. Als die mogelijkheid erop zit, dan wil ik er ook gebruik van kunnen maken.

Wellicht dat er nog andere forumleden zijn die iets meer kunnen vertellen of de Nokia N82 (want dat is gewoon een geweldig toestel) wel of niet goed werkt met de af fabriek bluetooth module. (Dus ook namen laat zien in Maxidot i.p.v. alleen nummers)
Misschien heeft men willicht nog tips voor een ander merk en type telefoon wat in ieder geval wel 100% compatible is.

Eppiegrande

Actief lid
Nu al vast mijn complimenten, ga vooral zo door!!

ZIet er al super uit.

:xyxthumbs::xyxthumbs::xyxthumbs::xyxthumbs:

jbr66

Nieuw lid
TurboPower,
SAP staat voor Sim Access Profile voor bluetooth. Omdat de N82 een symbian 60 release 3 heeft, ondersteunt het SAP. Juich echter niet te vroeg want mijn N73 ondersteunt het ook, maar ik heb nog steeds problemen.
Jbr66

JBR66,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb net nog even gekeken op de site van Nokia. De N73 is één van de toestellen waarvoor men de software "contact download application" heeft ontwikkeld. (zie onder)
Ik neem aan dat jij dit ook geïnstalleerd hebt op je GSM?
De N82 staat hier echter (nog) niet bij.
Wat doet het bij jou nu wel en wat niet?
(Ik heb begrepen, dat ondanks dit stukje software je nog alleen maar telefoonnummers krijgt te zien en géén namen?)

This contact download application enables you to download the contacts from the following Nokia phones to your Nokia 616 Car Kit Phone via Bluetooth technology: Nokia E50, E60, E61, E61i, E62, E70, E90 Communicator, N71, N73, N77, N75, N76, N80, N91, N91 8GB, N92, N93, N95, 3250, 5500 Sport, 5700 XpressMusic, and 6290.

Steve

Senior Member
http://download.merc-benz.nl/rns510.poi.inspector.v2.3.zip

Nou jongens testen maar :)

Beste is om een ISO te maken van je V2 of V3 DVD en die te mounten met bv daemon tools oid.
De files die toegevoegd moeten worden zul je vinden in de directory waar je de zip hebt uitgepakt.

De files kun je dan met bv UltraISO direct weer in de ISO file plakken (even bekijken waar welke folder en files staan maar dat wijst vanzelf) en op te slaan.

Een brand snelheid max 4x word aangeraden.
En nog een tip is om het op een DVD RW te doen en pas als je een goede DVD heb gemaakt het op een DVD te branden (eigen ervaring :) )

Steve

Senior Member
Berichtje van de maker.

Lets wait for version 2.4, I've found a bug in 2.3 with lang in main LSC file. Who cant wait, go and change 'CZE' in TEMPLATE.LSC to lang you are using.

Maar open de *.LSC niet met notepad maar met notepad++ bv anders raakt de file corrupt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan