Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

d.vanbuuren

Nieuw lid
BT carkit met HP telefoon

Hallo,

vanaf eind april ben ik de gelukkige berijder van een Skoda Octavia combi Elecance A.B. 1.9 tdi in het zwart.

Als optie heb ik een BT Carkit. deze gebruik ik met een HP smartphone. Omdat voor deze telefoon geen houder is heb ik verbinding met BT.

Bijna alles werkt perfect, alle contactpersonen (outlook) worden overgenomen en weergegeven op Maxdot en de Columbus.

Stuurwiel bediening en spraakbesturing werkt niet, dit kan alleen als je via de houder verbinding hebt.

Voor de HP heb ik een houder besteld die alleen voeding geeft om de telefoon op te laden (soort brobit). deze houder heb ik bevestigd op de houder die er vanaf de fabriek inzit. ziet er net echt uit. voeding heb ik achter het dashboardkastje weggehaald. de houder is aan de achterkant vlak, hier heb ik met een dremel de uitsparingen gefreest zodat ik hem op de houder kan klikken.

Nu wat nog niet goed werkt, als ik tijdens het bellen een wisselgesprek binnen krijg en deze oppak is het geluid weg en moet ik de telefoon in de hand nemen om met de beller te kunnen praten. de enige oplossing is het inkomende wisselgesprek wegdrukken en dat terug bellen.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet een oplossing?

verder is het een top auto.:xyxthumbs:

TL@

Forumguru
De knoppen op het stuur werken wel perfect hoor. Ik heb een SE W950i en die heeft ook geen houder. Via BT kan ik perfect opnemen via het stuur, ook de voice-dailing vanop het stuur werkt perfect.

Een wisselgesprek heb ik nog niet gehad. Zou ik eens moeten proberen.

Krijg jij de naam van de persoon die je belt op de maxidot? Ik krijg namelijk enkel het nummer te zien.

higgy

Forumguru
@Dvanbuuren: de optie wisselgesprek uitzetten?
Ik had dat vroeger ook aan staan, tot ik me realiseerde dat het best een a-sociale (mijn bewoordingen hoor, geen beschuldiging) optie is: je krijgt een wisselgesprek, en handelt plots snel je lopende gesprek af, dan wel zet ze on-hold. Dat komt echt wel raar over bij je huidige gesprekspartner hoor.

TL@

Forumguru
Ik vind dat prettig. Het gebeurt alwel eens dat mijn vrouw aan de telefoon hangt (kan soms lang duren) en dat er iemand van het werk belt, dat duurt dan meestal 1 minuut of zo, kan ik daarna gewoon verder met het gesprek met mijn vrouw. Zij belt mij meestal vanop het werk (kosteloos hé, ben precies Nederlander aan het worden :1819:)

d.vanbuuren

Nieuw lid
Dat heb ik hetzelfde, vaak bel ik in de auto met collega's en dan is het wel fijn om te zien of er een klant belt. ben niet zo onbeschoft om zomaar een gesprek af te kappen.

Bij mij zie ik alle namen in maxdot en op de columbus. Opnemen vanaf het stuur kan dan weer niet bij mij. in het instuktieboek staat dat dit alleen maar kan met houder,maar ik geloof dat er ook bij staat bij sommmige telefoons. daar zal het dan wel inzitten.

Park Distance en Columbus

Nee, helaas... En ik baal daar ook meer van dan ik gedacht had. Rij nu 3 weken rond en het is toch net iets te vaak voorgekomen dat ik dacht strak ingeparkeerd te staan en er bij wijze van spreken nog een Twingo tussen had gekund. De voorkant vind ik prima in te schatten, maar met name achter in de hoeken niet. Nóg niet hopelijk...

Maar goed.... de meerwaarde van Columbus wint het wel hoor. Schitterend apparaat, met een paaaaarrrr minpuntjes die al vaak zat zijn langsgekomen her en der hier.

Bij VW hebben ze wat wijzigingen voor modeljaar 2009:
Hier zit ook de functie bij, waarbij je kan zien hoever je van het obstakel af zit.

http://www.volkswagenfleetfirst.co....L_2208_Volkswagen_2009_model_year_changes.pdf

TL@

Forumguru
Dat heb ik hetzelfde, vaak bel ik in de auto met collega's en dan is het wel fijn om te zien of er een klant belt. ben niet zo onbeschoft om zomaar een gesprek af te kappen.

Bij mij zie ik alle namen in maxdot en op de columbus. Opnemen vanaf het stuur kan dan weer niet bij mij. in het instuktieboek staat dat dit alleen maar kan met houder,maar ik geloof dat er ook bij staat bij sommmige telefoons. daar zal het dan wel inzitten.

Raar dat jij dan wel de namen ziet. Ik krijg het niet in orde om de naam erop te laten komen. Misschien eens kijken voor nieuwe firmware op mijn gsm.

Heeft iemand een idee hoe ik de volledige straatnaam kan zien in het Maxi Dot display? Vaak past de naam niet op het schermpje, ik verwachtte eerlijk gezegd dat de naam dan zo scrollen, maar dat gebeurt niet.

je moet inderdaad een nieuwe afscherming en sierstrip bestellen bij dealer.
Daarom laat ik dealer alles verwijderen en herstellen.
(als service !!) aangezien ik de houder niet nodig heb.

Ik heb vandaag mijn nieuwe Octavia opgehaald.
Ook bij mij hebben ze de telefoonsteun verwijderd en daarnaast een nieuwe strip boven het dashboardkastje en een nieuwe rand om de Columbus gemonteerd. Het lijkt mooi, maar je blijft toch afdrukken van de telefoonsteun zien in je dashboard. (Voor foto, zie mijn album!!)
Hebben anderen hier ook ervaringen mee en hoe is dit eventueel opgelost? Trekt dit nog bij?

TL@

Forumguru
Dat is idd niet erg mooi.

De mijne was gewoon besteld zonder steun, zie je dus niets van.

Hopelijk voor jouw trekt het nog weg.

MuiZ

Nieuw lid
alles gedaan zoals in je beschrijving.
dvd er in........ gebeurt niks, instructieboekje gelezen, dvd pakt hij alleen als het een nieuwer versie is.......moet je dan nog meer aanpassen dan als beschreven....?
of duurt het even voordat hij de hele dvd ingelezen heeft en ziet dat het een nieuwere versie is?

iemand al ervaring????

!Škoda!

Actief lid
File vooruit.... of..... File vanaf hier?

MUIZ:
Hij zou de nieuw gemaakte DVD moeten pakken, de data zaou je gelijk moeten zien. Hiervoor moet je wel de DVD-Label aangepast hebben, en de cdrom.toc met dezelfde versie hebben aangepast (extract, edit, en terugzetten in de iso)
....
Verder:
Wat ik nu echt mis.....
Bij het melden van een file aan de columbus (file vooruit) kun je wel het eindpunt, maar niet het startpunt instellen......:crazy:

Iemand hier ervaring mee, of die het ook mist?

MuiZ

Nieuw lid
[Hiervoor moet je wel de DVD-Label aangepast hebben, en de cdrom.toc met dezelfde versie hebben aangepast (extract, edit, en terugzetten in de iso)]

heb ik aangepast

; 08.08.2007
; Volume: CD_6161

-----
---

cp d:\GDVDImages\CD_6161\cdrom.toc cdrom.toc

; last file on CD
cd config
cp d:\GDVDImages\CD_6161\create_cd create_cd
cd ..

zelfs die 2 laatste , heb nu 3 dvd gebrand maar hij pakt er geen 1

!Škoda!

Actief lid
[Hiervoor moet je wel de DVD-Label aangepast hebben, en de cdrom.toc met dezelfde versie hebben aangepast (extract, edit, en terugzetten in de iso)]

heb ik aangepast

; 08.08.2007
; Volume: CD_6161

-----
---

cp d:GDVDImagesCD_6161cdrom.toc cdrom.toc

; last file on CD
cd config
cp d:GDVDImagesCD_6161create_cd create_cd
cd ..

zelfs die 2 laatste , heb nu 3 dvd gebrand maar hij pakt er geen 1

Brand je wel langzaam?
Bij mij pakte hij de eerste ook niet, de tweede heb ik op een andere brander gebrand, die pakte hij maar "half" (herkende het wel, maar tijdens kopieren vroeg hij om de DVD die erin zat....)
De laatste die ik gebrand heb heb ik op 2x gebrand (DVD is 16 x, brander is 12 x), en die ging perfect. Die snelle branders zijn toch minnder nauwkerig lijkt het, dus probeer eens op 1x of 2x te branden.

Probeer (als het kan) ook eens een andere brander.....(maar.... langzaam)

(Gelukkig kostte het mij bijna geen geld... Heb een partij DVD's van 0,20 Eurocent stuk kunnen kopen :) dan kun je wat oefenen zonder dat het veel geld kost :) )

MuiZ

Nieuw lid
oke ...ga ik proberen...heb 2 branders op de pc :-) ...heb deze op 4 gebrand.

bedankt voor je hulp en reactie

MuiZ

Nieuw lid
gelukt...dvd geladen
kan onder poi zien dat ze er in staan
ook met de zoekfunctie

zie ze alleen nog niet op de kaart maar dat zal met de groote van het plaatje van de flitspaal te maken hebben?

zie na teruglezen iets over de spatie weghalen.....van de flitspaal bestand

inmiddels gedaan, maak een nieuwe versie en probeer m nog eens te laden

nomad

Senior Member
Dat is alleen bij de Touran mj '09 en zal (nog) niet het geval zijn voor de O2 mj '09.

Dat valt nog te bezien:

Bit 3 Parking Aid Monitoring inactive (Standard)
Het staat standaard dus uit. Iemand met een Columbus die even proefkonijn wil spelen ?

!Škoda!

Actief lid
Dat valt nog te bezien:

Bit 3 Parking Aid Monitoring inactive (Standard)
Het staat standaard dus uit. Iemand met een Columbus die even proefkonijn wil spelen ?

Ik wil dat wel zijn..... als hij tenminste bij niet werken ook weer terug mag.... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan