Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen deed mijn Columbus heel vreemd. Via een DVD-RW speelde ik MP3's af. Toen ik op een gegeven moment een ander nummer wilde opzetten gebeurde er helemaal niets. Wat ik vervolgens ook probeerde (of het nou via de stuurbediening was of op de Columbus zelf), geen enkele reactie. Zelfs de volumeknop werkte niet. Ik heb vervolgens geprobeerd de DVD uit te werpen, maar ook dat lukte niet. Vanavond toen ik opnieuw in de auto stapte, heb ik als eerste nogmaals geprobeerd de DVD uit te werpen en toen lukte het wel. (waarschijnlijk omdat het contact uit heeft gestaan)
Sindsdien werkt alles weer gewoon. Iemand ook soortgelijke ervaringen gehad met de Columbus?

Migliore

Senior Member
In Duitsland en Oostenrijk is het mogelijk om de Columbus met het soundsysteem te bestellen. Hier in Belgie en Nederland kan dat volgens de configurator niet.

Weet iemand of het mogelijk is om deze combinatie ook te krijgen, eventueel via de importeur.

Volgens de papieren prijslijst (zie ook de internetsite) kan dat wel hoor!!!
Het laatste item op de lijst...!!! Nav Columbus incl Soundsystem EUR 465,-!!

(EXcuus.... zie dat het nog niet op internet staat, die lijst is van feb 2008)

Op de prijslijst per april 2008 staat het erbij!!

Inmiddels zijn de afdrukken van de telefoonsteun helemaal weggetrokken en kun je niet meer zien dat hij er gezeten heeft.
Wat ik wel af en toe heb, is dat de bluetooth verbinding soms spontaan verbroken wordt. Een paar tellen later wordt de verbinding weliswaar weer tot stand gebracht maar toch ....
Is dit iets wat wel vaker voorkomt?
De telefoon die ik gebruik is overigens een Nokia 6310i.

vdijk

Lid
heb het ook een paar keer gehad (op 1 hand te tellen), maar gelukkig nog niet tijdens een telefoongesprek

De oorzaak weet ik niet, maar het is inmiddels alweer een tijd geleden geweest dat het gebeurt is.

Abceeetje

Nieuw lid
Is er een mogelijkheid om de hdd compleet te resetten? Via de settings blijven de mp3 gewoon op de hd staan?
Dus ook navigatiesof eraf?

Gieliovd

Forumguru
Dat heet formatteren.

Heb je die optie niet in je menu staan?

Als de besturingssoftware in een aparte partitie staat kun je hem wellicht formatteren. Anders kun je vast alleen dingen "verwijderen".

Vorige week ook een vreemd voorval meegemaakt met m'n Columbus. Opeens ging het geluid keihard, toen kraken en vervolgens ging het apparaat uit.
Daarna weer aangezet en tot nu toe geen problemen gehad.

Steve

Senior Member
Vorige week ook een vreemd voorval meegemaakt met m'n Columbus. Opeens ging het geluid keihard, toen kraken en vervolgens ging het apparaat uit.
Daarna weer aangezet en tot nu toe geen problemen gehad.
Ik heb dat ook eerder gehad met mijn vorige Columbussen.

Ik ben ondertussen aan mijn 3de systeem en heb nu nergens meer last van.
Bij mij kwam dat probleem meerdere keren per week voor en duurde het tot soms bijna 10 minuten voordat het systeem weer in de lucht was.
Dat was vrij lastig navigeren in de stad bijvoorbeeld ;)

Abceeetje

Nieuw lid
Dat heet formatteren.

Heb je die optie niet in je menu staan?

Als de besturingssoftware in een aparte partitie staat kun je hem wellicht formatteren. Anders kun je vast alleen dingen "verwijderen".

Inderdaad, ik wil de schijf formatteren, maar ik heb die optie niet in het menu?

Tot voor 2 weken terug had ik een Nokia 6230 via een "bekabelde" verbinding en dat werkt perfect. Nu heb ik een Nokia 6300 en daar is (nog) geen houder voor, dus die staat op de BT stand. Wat mij opvalt, en irriteert, is dat het vreselijk traag is. Telefoon is al 2 of 3 keer over gegaan voor de Columbus het over neemt en de radio mute functie gaat vervolgens pas in net nà het moment dat ik opneem, dus een gesprek begint vaak met een wegstervend stukje muziek.
Ik heb geen ervaring met BT communicatie, maar is dit normaal??

sthx001

Nieuw lid
6300 - columbus

Ik gebruik ook een nokia 6300 en moet zeggen dat ik deze problemen niet heb. Een fractie nadat mijn telefoon gaat neemt columbus het over, de wegstervende muziek vindt ik helemaal vreemd, hoor je jouw telefoontune dan ook niet over de luidspeakers?
Ik ben erg tevreden over de communicatie tussen de 6300 en columbus wacht alleen nog op een adapter die op mijn houder past

Tot voor 2 weken terug had ik een Nokia 6230 via een "bekabelde" verbinding en dat werkt perfect. Nu heb ik een Nokia 6300 en daar is (nog) geen houder voor, dus die staat op de BT stand. Wat mij opvalt, en irriteert, is dat het vreselijk traag is. Telefoon is al 2 of 3 keer over gegaan voor de Columbus het over neemt en de radio mute functie gaat vervolgens pas in net nà het moment dat ik opneem, dus een gesprek begint vaak met een wegstervend stukje muziek.

Klaasje

Forumguru
Ik gebruik ook een nokia 6300 en moet zeggen dat ik deze problemen niet heb. Een fractie nadat mijn telefoon gaat neemt columbus het over, de wegstervende muziek vindt ik helemaal vreemd, hoor je jouw telefoontune dan ook niet over de luidspeakers?
Ik ben erg tevreden over de communicatie tussen de 6300 en columbus wacht alleen nog op een adapter die op mijn houder past

Ik heb sinds afgelopen weekend de 6300 en moet zeggen dat dit een hele verbetering is ism de Columbus. Hiervoor had ik een Nokia n70 en dat ging wat minder soepel. (extra SW draaien)

De bovenstaande problemen heb ik ook nog niet gehad. Zodra telfoon overgaat, hoor ik dit over de luidsprekers.

vdijk

Lid

Je telefoon heeft een speciale "auto" instelling, vergelijkbaar met die van "Stil, Trillen, etc".
Misschien staat hier een instelling verkeerd en is het probleem makkelijk op te lossen

Roofvogel

Nieuw lid
Ik heb ook de columbus en had eerst een GSM zonder bluetooth in zo'n houder. Nu heb ik vandaag een nokia 311O gekocht maar in mijn auto vindt hij geen bluetooth. Hoe kan ik nakijken of mijn Columbus effectief wel bluetooth heeft?

Bedankt alvast.

Heb je deze er wel bijbesteld ??

dat inderdaad wel handig ja, als je een "gewone" carkit hebt zal je geen BT apparaat vinden...

Nog even terug op mijn probleempje.
Ik heb het getimed.
Als de telefoon gaat duurt het ongeveer 5 à 6 seconden voor het scherm van de columbus over gaat van bijvoorbeeld radio naar telefoon. Dan weer 2 à 3 seconden later gaat de muziek weg en komt de belmelody via de speekers.
Kort en goed een kleine 10 tellen onderweg voor ik op kan nemen :crazy:

sthx001

Nieuw lid
Ik ben er op gaan letten en moet zeggen dat het bij mij ook gebeurd (echter niet altijd) Is idd erg irritant je telefoon gaat al een poosje terwijl je deze nog niet kunt opnemen...
de nokia 6300 heeft geen speciale "auto modus" het is dus vlgs mij geen instelling van de telefoon.

dat inderdaad wel handig ja, als je een "gewone" carkit hebt zal je geen BT apparaat vinden...

Nog even terug op mijn probleempje.
Ik heb het getimed.
Als de telefoon gaat duurt het ongeveer 5 à 6 seconden voor het scherm van de columbus over gaat van bijvoorbeeld radio naar telefoon. Dan weer 2 à 3 seconden later gaat de muziek weg en komt de belmelody via de speekers.
Kort en goed een kleine 10 tellen onderweg voor ik op kan nemen :crazy:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan