Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdijk

Lid
courage bedoelt waarschijnlijk dat hij niet weet welke versie de dealer op de harde schijf heeft gezet en vraag daarom of hij ongestraf er een nieuwe dvd er op kan zetten.

courage

Nieuw lid
vdijk is correct. Kan niet achterhalen welke versie ik heb. Heb mijn auto sinds eind Feb. Dus ja kan ik idd zonder problemen V2 erop zetten? Dus concreet zijn mijn vragen hoe kan ik controleren welke versie ik heb en als V2 nieuwer is kan ik heb zonder problemen op mijn HDD zetten

vdijk is correct. Kan niet achterhalen welke versie ik heb. Heb mijn auto sinds eind Feb. Dus ja kan ik idd zonder problemen V2 erop zetten? Dus concreet zijn mijn vragen hoe kan ik controleren welke versie ik heb en als V2 nieuwer is kan ik heb zonder problemen op mijn HDD zetten

Ik heb ook een vraagje nav dit onderwerp want ik ben wel een beetje in verwarring nu. Ik ga een ook een Octavia leasen (Elegance AB) waar die Columbus zit ingebouwd. Is er nu bij levering wel of geen navigatiesoftware geinstalleerd? Een navigatiesysteem waarvoor je nog eens apart een DVD moet kopen komt me wat vreemd over. uiteraard begrijp ik dat als je wilt upgraden dat je dan een nieuwe DVD moet kopen maar bij aflevering hoort hij het toch ook te doen?

courage

Nieuw lid
Ik heb ook een vraagje nav dit onderwerp want ik ben wel een beetje in verwarring nu. Ik ga een ook een Octavia leasen (Elegance AB) waar die Columbus zit ingebouwd. Is er nu bij levering wel of geen navigatiesoftware geinstalleerd? Een navigatiesysteem waarvoor je nog eens apart een DVD moet kopen komt me wat vreemd over. uiteraard begrijp ik dat als je wilt upgraden dat je dan een nieuwe DVD moet kopen maar bij aflevering hoort hij het toch ook te doen?
Hoi Polleke. Ik zou even een belletje aan de dealer wagen. Toen ik mijn auto bestelde vertelde zij mij dat er standaard BELUX bij zou zitten incl originele DVD. Maar ik wilde Europa dus heb met de verkoper een dealtje gesloten dat ze Europa op de HDD zouden zetten maar ik niet de orginele DVD bij zou kunnen krijgen dan. Maar hoefde niets bij te betalen dan....

Dank je Courage... ga ik zeker even doen. het heeft dus blijkbaar te maken met welke kaarten je wilt hebben. Ik wil het niet promoten, [moderatorbreak]DOE DAT DAN OOK NIET[/moderatorbreak]

higgy

Forumguru
Dat verhaal van die Benelux klopt niet, er is maar één DVD en dat is de West-Europa DVD (ja, ik weet het, er is ook een Oost-Europa DVD maar die zul je niet vaak nodig hebben. Plus: je kunt geen 2 DVD's laden op de harde schijf. Wel kun je bijv. West-Europa op de harde schijf hebben geladen en Oost-Europa op een DVD en zo tijdelijk navigeren)
Standaard zit er GEEN dvd bij de Columbus. Die dien je te kopen. Edoch: je hebt de DVD maar één keer nodig en dat is om hem in te spelen op je harde schijf. De meeste dealers doen niet moeilijk en zorgen dat ie netjes op je harde schijf staat als je je auto afhaalt. Dat zijn ze echter geenzins verplicht dus spreek het zelf af met je dealer.

Bakkertje

Forumguru
Ik heb net de dealer in Utrecht gesproken, die installeren de software standaard bij aflevering (die in Den Bosch ook, waar ik geweest ben). Dus volgens mij wordt daar echt niet moeilijk over gedaan.

Al zou ik de DVD hebben, dan nog wil je het op de HDD, gaat sneller met navigeren en je hebt de DVD gleuf vrij voor andere dingen (films / muziek).

Vfrans

Nieuw lid
Het is opgelost.

Na een uurtje surfen op het internet kwam ik erachter dat Audi dezelfde telefoonhouders heeft als Skoda. En laat Audi nu WEL de telefoonhouder voor de Nokia 6300 in zijn pakket hebben deze houder direct laten monteren en alles werkt naar behoren. Audi heeft trouwens nog meer nieuwere telefoonhouders in zijn assortiment dan Skoda.

Wat mij het meest irriteert is dat PON volhoudt dat Skoda andere telefoonhouders gebruikt dan de rest van het VAG concern. V.w.b. Volkswagen klopt dit maar Audi heeft toch echt dezelfde. De service en bereidwilligheid van PON om klanten tevreden te stellen is ver beneden pijl.

Dus heb je een telefoonhouder nodig en Skoda kan hem niet leveren rij dan even langs de Audi dealer.

PS het bestelnummer voor de Nokia 6300 is : 8PO 051 435 FQ

sthx001

Nieuw lid
zou mooi zijn maar volgens mij is het niet zo eenvoudig.... heb op eerdere forums gelezen dat het niet mogelijk is, als je het gaat proberen bij een audi garage hoor ik graag van jouw bevindingen

Het is opgelost.

Na een uurtje surfen op het internet kwam ik erachter dat Audi dezelfde telefoonhouders heeft als Skoda. En laat Audi nu WEL de telefoonhouder voor de Nokia 6300 in zijn pakket hebben deze houder direct laten monteren en alles werkt naar behoren. Audi heeft trouwens nog meer nieuwere telefoonhouders in zijn assortiment dan Skoda.

Wat mij het meest irriteert is dat PON volhoudt dat Skoda andere telefoonhouders gebruikt dan de rest van het VAG concern. V.w.b. Volkswagen klopt dit maar Audi heeft toch echt dezelfde. De service en bereidwilligheid van PON om klanten tevreden te stellen is ver beneden pijl.

Dus heb je een telefoonhouder nodig en Skoda kan hem niet leveren rij dan even langs de Audi dealer.

Vfrans

Nieuw lid
Ik ben zoals ik schreef al in het bezit van de AUDI houder voor de Nokia 6300 en het werkt zoals het moet of in ieder geval zoals ik verwachte dat het zou werken. Ik weet niet of de schrijvers op de andere fora ook daadwerkelijk het hebben geprobeerd dus geloof wie je wilt.

911gt2

Actief lid
Ik vraag me af; (en heb gezocht ;)) kan ik mijn ipod via de columbus aansturen als hij aangesloten is via een andere aansluiting dan AUX, bv met een extra kabel of zo?

van inkel

Forumguru
Ik vraag me af; (en heb gezocht ;)) kan ik mijn ipod via de columbus aansturen als hij aangesloten is via een andere aansluiting dan AUX, bv met een extra kabel of zo?

Waarom een ipod aan een columbus hangen, je hebt toch een HDD.
Maar als je toch je ipod wilt gebruiken kijk eens naar een icelink van Dension.

911gt2

Actief lid
Omdat de HDD maar 20 gig beschikbaar heeft, en mijn iPod 80 gig. Dan hoef ik geen keuze's te maken welke muziek ik er wel en welke ik er niet op wil... Luxe probleem ik weet het. Maar sinds ik mmijn iPod in de auto heb wil ik niet meer zonder. Anders heb je net altijd die ene cd die je wil horen niet bij je :tongue:

EdK

Forumguru
Omdat de HDD maar 20 gig beschikbaar heeft, en mijn iPod 80 gig. Dan hoef ik geen keuze's te maken welke muziek ik er wel en welke ik er niet op wil... Luxe probleem ik weet het. Maar sinds ik mmijn iPod in de auto heb wil ik niet meer zonder. Anders heb je net altijd die ene cd die je wil horen niet bij je :tongue:

Maar 20 gig ?????????
Man zie hem eerst maar eens vol te krijgen !!!
20 gig is een week non stop luiteren !

MarcoO2

Forumguru
Maar 20 gig ?????????
Man zie hem eerst maar eens vol te krijgen !!!
20 gig is een week non stop luiteren !

20 gig lijkt heel veel... maar als je 80 gig gewend bent en 130 gig muziek op je computer hebt staan, wordt het toch nog lastig kiezen... want je wilt ook niet iedere week je harddisk moeten leeghalen en opnieuw vullen.

Maar goed, typisch gevalletje van luxe-probleem :smiley29:

911gt2

Actief lid
Dat zeg ik... ik heb een TomTom met een 20 gig hd er in, ik kon n ooit kiezen wat ik er op wilde omdat als ik eenmaal in de auto zat ik dacht shhit ik wil die cd nu luisteren, maar die staat er niet op... Zoals ik al aangaf het is een luxe probleem, maar het kan mijn dag behoordlijk verstieren als ik even stoom af moet blazen en heb niet precies de muziek die ik wil.

bert

Lid
Columbus als accessoire

Beste forumleden,

Wie weet of er bedrijven zijn die voor dealers, natuurlijk op de officiele manier, een columbus kunnen inbouwen. Wil een S2 business line bestellen maar met een columbus. Deze moet achteraf worden ingebouwd. Bolero eruit en Columbus erin. Iemand suggestie's en tips welke leiden naar een betrouwaar adres.

higgy

Forumguru
Dat moet zonder meer werken, maar houd er wel even rekening mee dat het niet zinnig is de hele antenne te vervangen door een combi-antenne. Beter een losse GPS-antenne gekocht, en deze op de Columbus gelegd. Daarmee heeft de antenne een goede horizon naar boven. Denk ook even na over de diversity: de Columbus gebruikt twee antennes (waarvan er bij de combi één in de achterzijruit zit). Wil je deze functie behouden (en ik adviseer je dat) gebruik dan een fm-plakantenne als diversity antenne. Die kun je mooi wegwerken aan de binnenzijde van je voorruit.

Het is opgelost.

...

Kun je mij vertellen (hier in het forum, of via PB) welke dealer je hem besteld hebt en wat hij kostte?

Alvast bedankt.

groet,

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan