Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben zoals ik schreef al in het bezit van de AUDI houder voor de Nokia 6300 en het werkt zoals het moet of in ieder geval zoals ik verwachte dat het zou werken. Ik weet niet of de schrijvers op de andere fora ook daadwerkelijk het hebben geprobeerd dus geloof wie je wilt.

Ik zit met hetzelfde "probleem" als laserpiente en ben dus erg benieuwd door welke dealer Vfrans het heeft laten verzorgen en hoeveel €€€ dat heeft gekost.

Oke, heb het antwoord op mijn vraag al gevonden:
Onderstaand antwoord kreeg ik van Dago (Duiven).

Goedenmiddag Hr. v. Etten,

Als het artnr. klopt kunnen wij deze leveren Prijs 189,00 euro incl.

Het is een houder die wij verkopen voor Audi

Levertijd 1 dag na bestelling

Ik weet alleen niet of ik dit durf te bestellen. Ik lees in dit topic zowel een bericht dat het werkt, als dat er berichten zijn (geen direct bericht) dat het niet werkt....

Groet,

Peter

Vfrans

Nieuw lid
Het heeft m.i. geen zin om aan te geven bij welke dealer ik de cradle voor de Nokia 6300 heb gekregen daar het een normaal leverbare cradle is voor Audi die OOK past op de houder bij de Columbus van de Octavia. Ik begrijp de bezorgdheid van diverse mensen op dit forum best op het punt van of de cradle past omdat de verkoopprijs best hoog is ik kan alleen nogmaals aangeven dat hij perfect past en goed werkt. Het enige waaraan je kan zien dat het geen origineel Skoda accesoires is is dat het knopje voor voice dialing Audi rood licht geeft i.p.v. Skoda groen. Mocht je toch nog twijfelen ga dan naar een Audi dealer en laat een cradle monteren op je houder dit is een kwestie van seconden en een beetje fatsoenlijke dealer zal hier best aan meewerken en het hoeft dan niet eens een cradle te zijn voor een Nokia 6300 het gaat nl. om of de cradle past op de Skoda houder. Ik heb geprobeerd een word bestand te plaatsen met een afbeelding van de achterzijde van de cradle welke ik gevonden heb op internet. Hier is duidelijk te zien dat alle aansluitingen overeenkomen met die van Skoda. Helaas lukt het mij niet om dit bij deze tekst te zetten.

Hoi VFrans,

bedankt voor je antwoord. De prijs maakt me nog niet zo heel veel uit, omdat ik hem via mijn werkgever wil bestellen. Echter, mijn werkgever wil wel graag zeker weten dat dat past EN werkt, voordat ze overgaan tot bestellen.

Ik heb mijn eigen dealer ook gevraagd nog eens te kijken of zij hem niet kunnen leveren, daar zij ook Audi verkopen (wel in een andere vestiging, maar goed). Ik ga proberen of ik bij hen kan loskrijgen of het werkt. Ze moeten me zowieso nog bellen voor andere problemen met de auto, dus ik spreek ze toch binnenkort...

iig nogmaals dank voor je antwoord, nu mijn werkgever nog overtuigen :D

Groet,

Peter

overigens: Kun je eventueel wel een foto van de geplaatste craddle plaatsen?

Vfrans

Nieuw lid
Bedankt voor de reactie leuk om te horen misschien dat anderen nu ook overtuigd zullen worden dat een Audi cradle werkt dit in tegenstelling tot wat sommigen op het internet beweren.

Bedankt voor de reactie leuk om te horen misschien dat anderen nu ook overtuigd zullen worden dat een Audi cradle werkt dit in tegenstelling tot wat sommigen op het internet beweren.

Het helpt mij iig :) Zal hem ook gewoon gaan bestellen, alleen nog even achterhalen of mijn eigen dealer hem wil leveren, anders gaan we naar een ander, waarvan ik al weet dat hij hem levert.

Groet en bedankt voor de reacties,

Peter

Is er vanuit Skoda überhoubt een lijst beschikbaar waar alle ondersteunde telefoons instaan..?

Ik heb het idee dat ik straks tegen hetzelfde probleem aanloop als ik m'n nieuwe auto met Columbus en nieuwe Nokia ('k weet nog niet wel type dat wordt) krijg.

Vfrans

Nieuw lid
Er zijn lijsten beschikbaar van de beschikbare cradles van Skoda en Audi, ik weet echter niet hoe ik deze hier moet plaatsen het zijn PDF files dus als iemand mij hiermee kan helpen, dan hoor ik dat graag. Mijn Skoda dealer heeft trouwens aan Pon doorgegeven dat Audi cradles gewoon passen op de Skoda houder maar heeft nadien niets meer van Pon vernomen.

sthx001

Nieuw lid
dubbele antenne columbus

Ik heb onlangs een Columbus achteraf in mijn O2 laten inbouwen (02-2007). Bijna alles werkt, afgezien van de scan functie van de radio zenders (en natuurlijk de weergave van de achteruit rij sensoren, maar dat was mij al bekend).

Nu lees ik in diverse berichten dat dit te maken heeft met het ontbreken van een dubbele antenne. De Columbus heeft blijkbaar twee antennes nodig.

Weet iemand of dit inderdaad zo is en waar ik een extra antenne vandaan kan halen?

Bakkertje

Forumguru
Dat zeg ik... ik heb een TomTom met een 20 gig hd er in, ik kon n ooit kiezen wat ik er op wilde omdat als ik eenmaal in de auto zat ik dacht shhit ik wil die cd nu luisteren, maar die staat er niet op... Zoals ik al aangaf het is een luxe probleem, maar het kan mijn dag behoordlijk verstieren als ik even stoom af moet blazen en heb niet precies de muziek die ik wil.

Je kunt als laatste redmiddel voor het behoud van je humeur :xyxthumbs: altijd de aux-ingang gebruiken icm een 3,5 mm jackplugje. Kun je de muziek gewoon vanaf de Ipod afspelen.

... (en natuurlijk de weergave van de achteruit rij sensoren...).

Ik heb een acheraf ingebouwde stream en daarbij werkt alles zoals het hoort.
Dus er is weergave op het scherm (niet dat je er veel aan hebt) en de zenners verschijnen in het maxi DOT display als ik dat wil.

Lijkt me meer een instelling die niet goed staat.

Dat zeg ik... ik heb een TomTom met een 20 gig hd er in, ik kon n ooit kiezen wat ik er op wilde omdat als ik eenmaal in de auto zat ik dacht shhit ik wil die cd nu luisteren, maar die staat er niet op... Zoals ik al aangaf het is een luxe probleem, maar het kan mijn dag behoordlijk verstieren als ik even stoom af moet blazen en heb niet precies de muziek die ik wil.

Ik snap helemaal wat je bedoeld, met zo'n 400gig aan MP3's wil je dat toch het liefst bij je hebben. Eigenlijk zou je er gewoon een grotere HDD in moeten kunnen zetten. Imand enig idee wat voor HDD er in de columbus zit? Waarschijnlijk gewoon een 2.5" model?

Andere vraag is of de columbus een dergelijke HDD aankan....

Bakkertje

Forumguru
Sinds een paar dagen ben ik ook de trotse bezitter van een O2 met Columbus, tot nu toe dik tevreden over het apparaat. Ik heb alleen 1 kleine uitdaging. Als ik een DVD plaats met MP3's erop gaat ie deze helemaal afscannen en speelt ie geen MP3's af (ik zie wel alle tracks voorbij komen). Kopieren naar de HDD en daarna proberen af te spelen geeft hetzelfde. Wat doe ik verkeerd??

(wat wel mooi is, is dat je MP3's kunt kopieren, navigeren en radio luisteren tegelijkertijd!)

Buitentemperatuur op de Columbus

Weet iemand of het mogelijk is op de actuele buitentemperatuur weer te geven op het Columbus navigatiesysteem. Ik heb onlangs het columbus systeem in mijn Skoda laten bouwen i.p.v. de 'oude' stream radio. Op de stream was het wel mogelijk om de buitentemp te tonen.
Zeker tijdens het navigeren is dat handig, aangezien het maxidot display dan niet meer de buitentemperatuur toont.

Ik heb een acheraf ingebouwde stream en daarbij werkt alles zoals het hoort.
Dus er is weergave op het scherm (niet dat je er veel aan hebt) en de zenners verschijnen in het maxi DOT display als ik dat wil.

Lijkt me meer een instelling die niet goed staat.
Op een stream werken de achteruit rij sensoren inderdaad wel, maar niet op de Columbus. Dit is een bekend probleem en nog niet opgelost. Zie diverse draadjes op diverse Fora. Hopelijk komt er nog een nieuwe controle unit voor de O2, zodat het ook op de Columbus gaat werken.

Het probleem dat ik heb, is dat de zenderlijst op mijn Columbus niet gevuld wordt, dit schijnt met het ontbreken van 1 van de 2 antennes te maken te hebben.
Overigens zou het met 1 antenne grotendeels moeten werken, maar dat moet wel de juiste aansluiting gebruikt zijn. Waarschlijk is dat het probleem bij bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan