Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sjoerd.

...Weet iemand of het mogelijk is op de actuele buitentemperatuur weer te geven op het Columbus navigatiesysteem...

Ik beschik ook over de Columbus. Op het uiteinde van de schakelaar voor de ruitenwissers zit een knopje dat je normaal gebruikt om door het menu in de maxidot te scrollen. Als je tijdens het navigeren dit knopje ingedrukt houdt, verspringt het navigatiescherm terug naar dat menu en dan kun je dus weer scrollen naar de buitentemperatuur. Navigeren gaat dan weer even alleen via het grotere display in de middenconsole. Duidelijk? Probeer maar 's. Succes.

S

Sjoerd.

...Nu lees ik in diverse berichten dat dit te maken heeft met het ontbreken van een dubbele antenne. De Columbus heeft blijkbaar twee antennes nodig.

Weet iemand of dit inderdaad zo is en waar ik een extra antenne vandaan kan halen?....

De antenne van de Columbus staat zogezegd op een 'voetje' - blijkbaar zit 't 'm dus hierin! De antenne zelf is overigens wel afschroefbaar en kantelbaar (voor bij wasserettes), maar blijft wel verbonden aan dit voetje.

...Weet iemand of het mogelijk is op de actuele buitentemperatuur weer te geven op het Columbus navigatiesysteem...

Ik beschik ook over de Columbus. Op het uiteinde van de schakelaar voor de ruitenwissers zit een knopje dat je normaal gebruikt om door het menu in de maxidot te scrollen. Als je tijdens het navigeren dit knopje ingedrukt houdt, verspringt het navigatiescherm terug naar dat menu en dan kun je dus weer scrollen naar de buitentemperatuur. Navigeren gaat dan weer even alleen via het grotere display in de middenconsole. Duidelijk? Probeer maar 's. Succes.
Dat knopje werk bij mij niet als de navigatie van de Columbus aan staat. Als de columbus uitstaat of op radio/media, dan werkt het knopje wel en kan in in de verschillende menu's.

...Nu lees ik in diverse berichten dat dit te maken heeft met het ontbreken van een dubbele antenne. De Columbus heeft blijkbaar twee antennes nodig.

Weet iemand of dit inderdaad zo is en waar ik een extra antenne vandaan kan halen?....

De antenne van de Columbus staat zogezegd op een 'voetje' - blijkbaar zit 't 'm dus hierin! De antenne zelf is overigens wel afschroefbaar en kantelbaar (voor bij wasserettes), maar blijft wel verbonden aan dit voetje.
Ik heb geen speciale Columbus antenne op het dak, wellicht zit daar het probleem in.

higgy

Forumguru
Dat knopje werk bij mij niet als de navigatie van de Columbus aan staat. Als de columbus uitstaat of op radio/media, dan werkt het knopje wel en kan in in de verschillende menu's.
Dat knopje MOET bij jou werken als je Columbus aanstaat. Maar druk je het wel 2 seconden of langer in? En de bovenzijde van het tuimelgedeelte?

Dat geldt voor alle columbussen. De pdc unit stuurt niet de jusite signalen over de canbus voor de columbus.

Klopt, je kan het alleen werkend krijgen als je de PDC-ECU van de Superb 2 installeerd plus nog wat aanpassingen in de software maakt.

Kijk even op het VWNavi forum daar zijn iig al twee mensen die het voor elkaar hebben met hun Octavia II.
.
.
Link...
http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=7823
.
.
En dat ziet er dan dus ong. zo uit bij alleen sensoren achter
bf3ed9b9d7db9f142fba7f15b2b1ced6.jpg

.
.
En zo als je sensoren voor en achter hebt...
ed9fc0500bf9255a25bd3927f8622df8.jpg

280b444c0bd9077a2346e46426b2321b.jpg

Ik ben zojuist bij de Audi-dealer geweest om de craddle te passen. Craddle past en "werkt" (in die zin, dat bel knopje doet zijn werk). Echter, hij laadt de telefoon niet op! En dat is nu juist de reden waarom ik hem wil hebben.

Is dat de andere mensen hier ook opgevallen en is dat normaal, of zit er iets niet goed in de auto?

b.v.d.

Groet,

Peter

Constant

Erelid
Ik zat vorige week als passagier in de nieuwe Superb van de dealer en zag dit parkeersysteem in werking. Wow, wat is dat mooi en ongelofelijk handig!

sthx001

Nieuw lid
Dan denk ik dat je de craddle er niet goed op hebt gehad, hij laat toch echt op hoor! Mijn telefoon meld zich nu ook eerder aan op de columbus, duurde het eerst een seconde of 10 / 15 nu meld de telefoon zich direct aan als de auto op contact gezet wordt.

Ik ben zojuist bij de Audi-dealer geweest om de craddle te passen. Craddle past en "werkt" (in die zin, dat bel knopje doet zijn werk). Echter, hij laadt de telefoon niet op! En dat is nu juist de reden waarom ik hem wil hebben.

Is dat de andere mensen hier ook opgevallen en is dat normaal, of zit er iets niet goed in de auto?

b.v.d.

Groet,

Peter

Die craddle zat er wel echt goed op, is er ook niet door mijzelf, maar door een van de monteurs erop gezet, en zat toch echt goed vastgeklikt...

Telefoon zelf zat ook goed in de houder.
De verbinding was inderdaad sneller gemaakt, en de "beltoets" op de craddle werkte ook gewoon, alleen het opladen niet. Ligt overigens niet aan de telefoon, aangezien de autolader en de normale oplader gewoon werken.

Nu ontbreekt op misterieuze ook een antenne voor de bluetooth verbinding bij mijn carkit, wellicht dat er dus meer niet goed zit?

Volgende week moet de auto naar de dealer voor vervanging van de turbo en die antenne, zal ze vragen daar dan ook eens naar te kijken.

Overigens viel het mij ook op dat de verbinding veel sneller gemaakt werd... Tenminste, dat leek zo...

Groet,

Peter

sthx001

Nieuw lid
heb jij ook columbus en houder af fabriek? ik zou ook niet weten waar die antenne zit.. ik hoop dat je bij de dealer verder komt ik ben erg tevreden nu. het enige wat me een beetje tegenvalt is dat de houder vrij groot is, ik zal als ik er morgen tijd voor heb een foto plaasen. laat je door de dealer in ieder geval niets wijs maken want de craddle werkt perfect!!

Fabia

† In Memoriam
Wauw, dat ziet er gaaf uit. Ben al erg blij met mijn Dance radio met pdc maar je hebt altijd baas boven baas.

Ik heb inderdaad de columbus en de houder af-fabriek.

De antenne zou op een printplaat onder de stoel moeten zitten (heb ik begrepen van een monteur, geen idee of het waar is). Als ik het goed opgevangen heb ontbrak er een printplaatje, waar de antenne op zou moeten zitten.

Ik ben het wel met je eens dat die houder vrij groot is. Het viel me ook op dat je de telefoon toch wel wat lastig erin/eruit krijgt. Tenminste, die audi-monteur had er best moeite mee...

Maar goed, komende donderdag zal ik wel aangeven dat dat ook niet werkt en dan moeten ze er maar wat aan doen.

bedankt voor je antwoord iig.

Groet,

Peter

Vfrans

Nieuw lid
De telefoon laadt bij mij gewoon op welliswaar langzamer dan met een los oplaadsnoer via de sigarettenaansteker. Dat de telefoon moeilijk te plaatsen is ben ik niet met je eens ik denk dat het belangrijk is dat je de telefoon eerst goed in de twee pennetjes onderin moet drukken en daarna vergrendelen door de telefoon bovenaan in de houder te klikken. En inderdaad de cradle is vrij fors maar dat zijn ze allemaal die op het columbussysteem worden aangesloten waarom dat is is mij ook een raadsel. Succes met het oplossen van jouw problemen laat even weten hoe e.e.a. is opgelost straks.

De telefoon laadt bij mij gewoon op welliswaar langzamer dan met een los oplaadsnoer via de sigarettenaansteker. Dat de telefoon moeilijk te plaatsen is ben ik niet met je eens ik denk dat het belangrijk is dat je de telefoon eerst goed in de twee pennetjes onderin moet drukken en daarna vergrendelen door de telefoon bovenaan in de houder te klikken. En inderdaad de cradle is vrij fors maar dat zijn ze allemaal die op het columbussysteem worden aangesloten waarom dat is is mij ook een raadsel. Succes met het oplossen van jouw problemen laat even weten hoe e.e.a. is opgelost straks.

Hoe lang duurt het bij jou, voordat de telefoon aangeeft dat hij aan het opladen is?

Ik ben helemaal overtuigd.. :) Ze moeten het maar oplossen in de garage... En nu mijn werkgever nog op laten schieten met bestellen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan