Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enkhuizen

Senior Member
slordig dat ze dit niet niet werkend hebben afgeleverd.

zaten wel alle antennes er bij en deed het scannen het wel?

BobisG

Nieuw lid
Wat ze mij vertelde was dit een vaker voorkomend probleem bij nieuwe types? Maar ze kunnen mij alles wijsmaken. Ik dacht dit zal wel komen dat ik net een nieuwe Superb2 heb...Veder moet ik zeggen dat ik wel super netjes ben geholpen (antenne zat er wel bij)

Ik heb net geprobeerd om de accu voor 1 minuut los te koppelen, maar dit brengt geen soelaas...

Wie o wie heeft er nog een idee???

Hmm

Ik ben bezig met mijn dealer voor een bestelling en heb ook een offerte waarbij ze achteraf het navigatie systeem gaan inbouwen. Ik zou dingen als het MFD en het visual parking system bijvoorbeeld niet willen missen.

Ben dus zeer benieuwd of de dealer het voor je kan oplossen, of dat er wellicht een verschil is omdat de auto er niet mee geleverd is!

BobisG

Nieuw lid
Ik rijdt vanmiddag er even mee langs de dealer...
MFD werkt wel en parkingassist ook, alleen in je maxidot krijg je het menutje audio niet meer te zien (radiozender in maxidot). En volgens mij moet je bij de Columbus af-fabriek ook de navigatiepijlen in je Maxidot krijgen.

Wie weet weet ik vanavond meer of het op te lossen is. Zou wel mooi zijn want scheelt geld in aanschaf en zeker in bijtelling als je het achteraf in kunt bouwen.

Enkhuizen

Senior Member
De antenne is geen probleem, maxidot werkt meestal niet, en bt telefoonvoorbereiding ook meestal niet omdat er meestal de goedkope versie in zit die ook niet op het maxidot display zichtbaar is.

Als deze wel op het maxidot display zichtbaar is zou deze ook moeten werken op de columbus. Antenne en montage zitten bij de prijs in, alleen moeten we weten of er een radio in zit en welke i.v.m. het radioframe welke niet bij de prijs inzit.

En de auto moet radiovoorbereiding hebben.

Dit is de reactie die ik van de verkoper heb gekregen. klinkt mij niet alsof de resultaten altijd het zelfde zijn. Ben benieuwd of de dealer de laatste dingetjes kan oplossen. Het blijft een interessante optie gezien de prijs.

Inderdaad

Ik ben ook zeer benieuwd naar het antwoord van de dealer.

Zelf ben ik bezig om een Skoda SuperbII 2.0TDI Ambition Business te bestellen. Deze komt nu standaard met carkit III geloof ik, welke dus wel maxidot en navigatie systeem compatible hoort te zijn. Alleen word de auto standaard geleverd met een bolero welke later word verwijderd en vervangen door een columbus. Ik zou die functies dan niet willen missen.

BobisG, had jij een skoda carkit erin en werkt deze nu nog steeds via het stuurwiel en je menu'tje in je teller behuizing?

BobisG

Nieuw lid
Mijn S2 is geleverd met een af-fabriek telefoonvoorbereiding II. Deze werkt nog steeds, ook met het MF-stuurwiel. Echter de beperking van de telefoonvoorbereiding II is dat je ene gesprek alleen kunt opnemen of beeindigen.

Ga nu met de dealer overleggen of dit nog omgezet kan worden naar de Skoda telefoonvoorbereiding III, of anders ga ik proberen om de bluetooth module van Fiscon erin te laten zetten (zie ander topic). Deze zou ook moeten werken middels de Columbus en het Maxidot display.

D

Deleted member 1861

Inderdaad een aantrekkelijke set om aan de Columbus te hangen, mits deze er niet uit gejat wordt natuurlijk en dat lees ik de laatste tijd helaas nogal eens op het forum. :(
Zodra mijn Parrot kuren gaat vertonen ga ik zeker wel naar de Fiscon BT kijken.

MarcoO2

Forumguru
Leuke toevoeging op de standaard-BT:

Infotainment
haken.gif
Shows digital data of the car like Speed, Boost Pressure*1, Fuel quantity, Oil Pressure and Temperature.
haken.gif
Read SMS and reply with pre-defined texts (when supported by the cellphone).
haken.gif
A2DP audiostream via Bluetooth, for playing music stored in the cellphone on the vehicle sound system.2
haken.gif
AVRCP control of the music on the cellphone, using the buttons of the vehicle.*2, *3

Vfrans

Nieuw lid
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke versie software cq navigatiesoftware er in mijn Columbus zit. En verder ben ik benieuwd wat de laatste versie zou moeten zijn. Mijn O2 is van eind augustus 2008.

Columbus SD card reader

Hallo,

Kan iemand van jullie mij vertellen welk file system de SD card geformatteerd moet worden? ook graag wat de maximum capaciteit is van de SD card die erin gaat.

thanks!

nomad

Senior Member
Inderdaad alleen maar maximaal 2GB en geen SDHC, hoewel er mensen een 4GB aan de praat hebben gekregen... Ik heb er 1 in bestelling staan. Kijken of het werkt.

BobisG

Nieuw lid
Ben zojuist bij de dealer geweest. het type Columbus dat erbij mij is ingezet betreft het tweede (nieuwste) type, wat dus acheteraf ingebouwd kan worden (navraag bij PON). Zou dus een kwestie zijn van wat coderingen goedzetten mbv VAG-com. Echter dit kregen ze niet 1-2-3 voor elkaar omdat het navigatiesysteem en fout geeft op contact "30". Volgende week dinsdag moet m'n S2 nog een dagje terug waarbij ze alles na gaan kijken...

Bakkertje

Forumguru
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke versie software cq navigatiesoftware er in mijn Columbus zit. En verder ben ik benieuwd wat de laatste versie zou moeten zijn. Mijn O2 is van eind augustus 2008.

Via het verborgen menu (net gelezen VW-navi forum).
Auto van contact columbus handmatig aanzetten en setupknop ingedruk houden. De laatste SW versie is volgens mij 1020. Er gaan update CD's rond voor de RNS-510 (is te googlen).

Wat ik me afvraag is of er hier mensen zijn die hun columbus geupdate hebben en of ik hun CD mag gebruiken om mijn columbus te update-en. In ruil zou de update-cd-eigenaar mijn V3 kaarten DVD kunnen gebruiken om zijn of haar kaartmateriaal bij te werken..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan