Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoO2

Forumguru
Inderdaad alleen maar maximaal 2GB en geen SDHC, hoewel er mensen een 4GB aan de praat hebben gekregen... Ik heb er 1 in bestelling staan. Kijken of het werkt.

Gelukkig hebben de meeste mensen genoeg aan de dertig gig die er sowieso al aan boord is. Maar ja, meer is beter hé!

Enkhuizen

Senior Member
Dit is ook van toepassing voor de bolero, max 2 Gb helaas, is nog steeds meer dan de 800 mb van een cd. (de bolero slikt helaas geen dvd's)

Enkhuizen

Senior Member
toch jammer van de bolero, er is zo goed als geen verschil tussen het loopwerk van een dvd en cd, de bolero is inhoudelijk qua hardware ook redelijk gelijk aan de columbus. Het had de bolero echt leuk gemaakt als goedkopere variant als er een 6x dvd wisselaar had in gezeten ipv een cd wisselaar. Dan had je bij een columbus navi, dvd, harddisk gehad, en bij een bolero 6x dvd voor 6x 4,7gb, effectief had je dan ongeveer net zoveel ruimte gehad voor muziek. (bij de 30 gb in de columbus gaat er zo'n 10 gb zoek aan navigatiesoftware)

Enkhuizen

Senior Member
hou ons op de hoogte als je wilt, ben ook benieuwd naar je ervaringen na een tijdje met je S2 gereden te hebben. Ik moet nog even wachten op mijn S2 en wil graag weten hoe de S2 in "real life" is.

nomad

Senior Member
Ben zojuist bij de dealer geweest. het type Columbus dat erbij mij is ingezet betreft het tweede (nieuwste) type, wat dus acheteraf ingebouwd kan worden (navraag bij PON). Zou dus een kwestie zijn van wat coderingen goedzetten mbv VAG-com. Echter dit kregen ze niet 1-2-3 voor elkaar omdat het navigatiesysteem en fout geeft op contact "30". Volgende week dinsdag moet m'n S2 nog een dagje terug waarbij ze alles na gaan kijken...

Ik ben ook benieuwd waar het aan ligt. Ik heb even gekeken met VCDS en er zijn wel degelijk coderingen mogelijk. Ik zag in elk geval een mogelijkheid om het maxidot in/uit te schakelen. Nu heeft de O2 een andere ECU dan de S2, maar het is zeker te doen.

Klaasje

Forumguru
Volume gaat ook bij mij niet automatisch zachter. Dit werkte wel op de stream radio die hiervoor in de auto zat, inclusief grafische weergave van PDC.

Overigens heb ik ook nog steeds het probleem dat ik, als de navigatie aanstaat, nooit meer terug komt in het boardcomputer menu (gem. sneldheid, verbruik, enz) van de maxidot. Wat ik ook probeer met de knoppen op de rechter hendel aan het stuur. Uitzetten van de navigatie is de enige optie, dan kan in het e.e.a. weer via de rechter hendel aan het stuur bedienen.
Heeft iemand hier ook ervraring mee (gehad)?

De scan functie van de radio werkt nu wel, nu ik de antenne heb gewisseld naar de binnenste aansluiting op de Columbus

Waneer je het knopje aan de rechterhandle ingedrukt houd, kom je vanzelf weer in MFD menu terecht. Daar hoef je de navi echt niet voor uit te zetten
Volume gaat bij mij automatisch harder, dat kun je in het TONE menu allemaal instellen

Tallguy

Forumguru
Wat ik me afvraag is of er hier mensen zijn die hun columbus geupdate hebben en of ik hun CD mag gebruiken om mijn columbus te update-en. In ruil zou de update-cd-eigenaar mijn V3 kaarten DVD kunnen gebruiken om zijn of haar kaartmateriaal bij te werken..

Kan je dit niet aan je dealer vragen? Je hebt neem ik aan toch recht op updates. Het uitwisselen van CD's en/of DVD's met anderen lijkt me niet helemaal ok om te doen via dit forum...snappie?

freewillie

Nieuw lid
Hallo,

ik ben nieuw hier, dus mocht ik nog iets fout doen dan hoop ik dat in de toekomst te kunnen vermijden.
Gisteren is mijn nieuwe Octavia 2 besteld. Een aktieauto van Leaseplan met daarin de Columbus. Er zal dus wel geen telefoonoptie opzitten omdat het een voorraadauto is.
Begrijp ik nu uit de berichten hier dat je dit ook nog later kunt laten inbouwen en dat je dan alle mogelijkheden van de fabrieksoptie kunt gebruiken?

Groeten,

Freewillie

Hey zendith,

Kijk even hier in het Car audio, video, navigatie en andere gadgets forum... ik heb daar een kleine post gemaakt over die SD kaarten ... ik heb de 16GIG aan de praat gekregen .. een SDHC kaart geformateerd op FAT32.
Grtz!

kiwi

Nieuw lid
Columbus met Nokia N82

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een N82 i.c.m. het Columbus systeem?
Ik kan wel bellen via Bluetooth maar de contactpersonen, gevoerde oproepen e.d. worden niet weergegeven op het Columbus systeem. Tot gisteren gebruikte ik een Nokia 6320i die alles kon weergeven en regelmatig het telefoonboek bijwerkte, de Columbus lijkt dus in orde.
Ik heb het forum al doorzocht maar de combinatie met de N82 heb ik niet gevonden.
Iemand ervaring hiermee?

vdijk

Lid
welke versie van windows mobile heb je draaien op de N82 ?
Met windows mobile 6 wil het (waarschijnlijk) wel lukken.

Gebruik anders even de zoek functie, er is reeds een draadje hierover geweest. Dit ging over Nokia en een extra software installatie

kiwi

Nieuw lid
Het is een gloedje nieuw toestel dus ik neem aan de laatste versie. Waar kan ik op het toestel zien welke versie ik heb?
Ik heb ook op de site van nokia een klein progje gedownload voor de N80, misschien dat het ook wilde werken voor de N82. Helaas, hiermee is niets gewijzigd.

Nieuwe toestellen

De nieuwe nokia toestellen welke Symanian S60 3rd FP1 en hoger draaien kunnen helaas standaard geen rSAP. rSAP zorgt ervoor dat je je adres boek kunt uitlezen en andere telefoon zaken.

Je kunt proberen een tooltje van nokia te installeren, dit heeft wel eens gewerkt zoals ik op verschillende fora lees. Je installeert dit op je telefoon via nokia PC suite.

[FONT=&quot]http://europe.nokia.com/A4144399[/FONT]

Ben benieuwd op het helpt! :baby012:

Heukie

Lid
Ik had met mijn N73 en Parrot hetzelfde probleem, maar met de tool die Quindor hier aangeeft het ik het toen opgelost. De software tool werkt in mijn geval dus perfect.

BobisG

Nieuw lid
Gisteren heeft mijn S2 hele dag bij degarge gestaan. Alles is doorgemeten en alles functioneert goed. Wel blijft het probleem met de Canbus bestaan. Ondanks alle settigen die ,men heeft gebrpobeerd, nog steeds geen audio en navi in het MAXIdot. Wel weer als Bolero radio wordt teruggeplaatst. Ook POn weet het nu niet meer. Probleem hebben ze nu bij de fabriek neergelegd.

Wordt dus nog vervolgd....:mad:

Hallo Iedereen,

Om even nog met de deur in huis te vallen.
Ik was vandaag bij m'n garage en ik teste daar die 16GIG SDHC kaart op een Columbus en die werkte NIET ?!

Op mijn Bolero daartegen werkt die perfect.

Dus ik heb zo m'n vermoeden dat de SDHCkaarten NIET gelezen worden met een COLUMBUS en wel met een BOLERO.

Dit even ter mededeling .. ik weet het ook pas van vandaag na test.

Grtz!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan