Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

bat

Lid
Wauw, dat ziet er gaaf uit. Ben al erg blij met mijn Dance radio met pdc maar je hebt altijd baas boven baas.
Tsja, zo gaat dat nu eenmaal. Ik baalde ook toen ik de foto's van de nieuwe O2 facelift en ontdekte dat het niet de columbus was die in het dashboard zat, maar de bolero radio... damn, die nieuw elijn radios past veel beter bij de maxidot dan de stream die er toch wel erg groen bij afsteekt...

Vfrans

Nieuw lid
Hoe lang duurt het bij jou, voordat de telefoon aangeeft dat hij aan het opladen is?

Hooguit een paar seconden, de ene keer iets sneller dan de andere keer maar zeker binnen 5 seconden.

Er is wel één ding wat ik jammer vind en dat is dat de verlichting van de Nokia 6300 uit gaat na een seconde of 20 als iemand weet hoe ik dit kan voorkomen dan hoor ik dat graag.

Hooguit een paar seconden, de ene keer iets sneller dan de andere keer maar zeker binnen 5 seconden.

Er is wel één ding wat ik jammer vind en dat is dat de verlichting van de Nokia 6300 uit gaat na een seconde of 20 als iemand weet hoe ik dit kan voorkomen dan hoor ik dat graag.

Wellicht op dezelfde manier als bij opladen met een "gewone" oplader?

Ga op de Nokia 6300 naar:
-menu
-toebehoren
-lader
-verlichting
-aan

Overigens ben ik er zelf nog niet uit of het voor mij zinvol is om de investering in die cradle te (laten) doen of te kiezen voor een simpel snoertje op de sigaretten aansteker... Gezien mijn beroep ga ik auto in, auto uit langs diverse adressen dicht bij elkaar, dus die cradle krijgt het zwaar te verduren. Met daarnaast het risico dat ik de telefoon per ongeluk in de auto laat zitten en net die ene persoon zijn voordeur open doet die een bovengemiddelde hekel heeft aan deurwaarders.

Gr.
Dreverhaven

Vfrans

Nieuw lid
Dat heb ik natuurlijk ook al gedaan maar ik denk dat de combinatie van laden en bluetooth ervoor zorgt dat de verlichting uitgaat. Als ik de telefoon thuis aan de lader hang dan blijft de verlichting branden. Schakel ik de bluetooth uit en plaats ik de telefoon in de cradle dan blijft de verlichting ook normaal branden maar schakel ik de bluetooth weer in dan dooft de verlichting. Dit snap ik niet, en hiervoor heb ik hulp nodig.

MarcoO2

Forumguru
Even een switch naar een ander probleem(pje) met de Nokia 6300. Ik heb de lader overigens niet laten installeren, maar gebruik gewoon een los snoertje als ik de telefoon een keer in de auto op moet laden. Ik spring 50-80 keer per dag de auto in en uit, dus dan is zo'n cradlle toch al niet zo handig (zeker niet in den haag, 5 minuten een telefoon in je auto laten en je bent 'm kwijt).

Het probleem waar ik tegenaan liep is dat een aantal van mijn contactpersonen niet goed overgenomen werd door de Columbus tijdens de synchronisatie. Ik heb van alles geprobeerd, en mijn dealer ook, maar kon niet achterhalen waar dat door kwam. De telefoonnummers van de betreffende contactpersonen werden wel in de lijst van contactpersonen in Columbus genoemd, maar zonder dat er een naam aan gekoppeld werd.

Uiteindelijk werd de oplossing door mijn vrouw aangedragen... "zijn dat niet alle telefoonnummers waarbij je in je telefoon een foto bij de contactgegevens hebt opgeslagen...?".

En inderdaad... foto's verwijderd en hij doet het als een speer!

Dusss.... loop je tegen hetzelfde probleem op, hebben jullie nu niet meer de hulp van je vrouw nodig om 't op te lossen!

MarcoO2

Forumguru
Gezien mijn beroep ga ik auto in, auto uit langs diverse adressen dicht bij elkaar, dus die cradle krijgt het zwaar te verduren. Met daarnaast het risico dat ik de telefoon per ongeluk in de auto laat zitten en net die ene persoon zijn voordeur open doet die een bovengemiddelde hekel heeft aan deurwaarders.

Wat een klotebaan heb jij eigenlijk... :722::biggthumpdown::mad::icon_smile_dead:

Welk radiostation gebruiken jullie voor de flitsinformatie? Zit hier onderling nog verschil tussen, of betrekken ze allemaal de informatie uit dezelfde bron?

BobisG

Nieuw lid
Columbus en Maxidot display in SuperbII

Heb sinds eind september mijn Skoda Superb II 2.0 TDI Elegance gekregen. Deze was af-fabriek geleverd met de radio Bolero. Deze heb ik nu achteraf eruyit laten halen en er het navigatiesysteem Columbus erin laten schuiven. Echter laat hij nu niet de navigatiepijlen in het Maxidot display zien.

Iemand een tip wat er niet goed is en hoe dit te verhelpen?

Falcon

Donateur
Lijkt mij meer een koppeling naar het Maxidot systeem wat mist. Deze koppeling wil je lijkt mij door je dealer hersteld hebben en zul je deze vraag ook het beste bij hem terecht kunnen.

nomad

Senior Member
Lijkt me inderdaad een programmering. Laat ie wel het radio menu zien ? Welke opties zie je allemaal op je maxidot ?

BobisG

Nieuw lid
Laat allen de functies MFD en Setup zien, Audio is ook verdwenen. Was wel zichtbaar toen ik de radio Bolero erin had zitten.

nomad

Senior Member
Laat allen de functies MFD en Setup zien, Audio is ook verdwenen. Was wel zichtbaar toen ik de radio Bolero erin had zitten.
Lijkt me een oud probleem wat de Octavia ook heeft :D

Trek even de accupool gedurende een minuut los.... dan werkt ie weer (denk ik)

Columbus BT-Audio

Hierbij nog eens een foto van de nieuwste Columbus in mijn O2. Het gaat hier op een versie met productiedatum van 23-07-2008; HW: H03; SW: 0904.
Let op dat er op deze versie ook daadwerkelijk de naam Columbus op het apparaat vermeld is. Iets dat ik nog niet eerder heb gezien.

Overigens heb ik een vraag over BT-Audio (Bluetooth Audio). In het audio menu kan ik dat aanzetten, alleen ziet mijn telefoon niet dat de Columbus c.q. bluetooth module dit aanbiedt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijlagen

• RNS Columbus011_small.jpg
    RNS Columbus011_small.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 132

nomad

Senior Member
Hierbij nog eens een foto van de nieuwste Columbus in mijn O2. Het gaat hier op een versie met productiedatum van 23-07-2008; HW: H03; SW: 0904.
Let op dat er op deze versie ook daadwerkelijk de naam Columbus op het apparaat vermeld is. Iets dat ik nog niet eerder heb gezien.

Overigens heb ik een vraag over BT-Audio (Bluetooth Audio). In het audio menu kan ik dat aanzetten, alleen ziet mijn telefoon niet dat de Columbus c.q. bluetooth module dit aanbiedt.

Heeft iemand hier ervaring mee?
In Duitsland zijn al RNS versies opgedoken waar de Media adapter al ingebouwd zou zitten en het dus allleen een kwestie van een kabeltje zou zijn om bijv je Ipod of externe bron aan te sluiten. Gaat bij jou het volume automatisch zachter als je de achteruit inschakeld ? Mijn columbus doet dat dus niet. ben wel benieuwd wat de verschillen zijn t.o.v. de columbussen zonder columbus opdruk

In Duitsland zijn al RNS versies opgedoken waar de Media adapter al ingebouwd zou zitten en het dus allleen een kwestie van een kabeltje zou zijn om bijv je Ipod of externe bron aan te sluiten. Gaat bij jou het volume automatisch zachter als je de achteruit inschakeld ? Mijn columbus doet dat dus niet. ben wel benieuwd wat de verschillen zijn t.o.v. de columbussen zonder columbus opdruk
Volume gaat ook bij mij niet automatisch zachter. Dit werkte wel op de stream radio die hiervoor in de auto zat, inclusief grafische weergave van PDC.

Overigens heb ik ook nog steeds het probleem dat ik, als de navigatie aanstaat, nooit meer terug komt in het boardcomputer menu (gem. sneldheid, verbruik, enz) van de maxidot. Wat ik ook probeer met de knoppen op de rechter hendel aan het stuur. Uitzetten van de navigatie is de enige optie, dan kan in het e.e.a. weer via de rechter hendel aan het stuur bedienen.
Heeft iemand hier ook ervraring mee (gehad)?

De scan functie van de radio werkt nu wel, nu ik de antenne heb gewisseld naar de binnenste aansluiting op de Columbus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan