Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdijk

Lid
kun je dit niet nagaan bij of diegene die de auto besteld heeft of de leasemaatschappij. Een van deze twee weet wel wat er besteld en geleverd is.

Normaal gesproken staat de bleutooth altijd aan (in de auto) en dus moet je kunnen vinden dmv een telefoon.

Kun je meerdere telefoons aan de Columbus koppelen? Ik heb 2 telefoons (zakelijk en privé), en ik wil ze allebei kunnen gebruiken (niet tegelijkertijd).

Ik heb geen zin om iedere keer als ik van telefoon wissel opnieuw te pairen of telefoonboeken te downloaden, dus het zou mooi zijn als de Columbus dit ondersteunt...

Kun je meerdere telefoons aan de Columbus koppelen? Ik heb 2 telefoons (zakelijk en privé), en ik wil ze allebei kunnen gebruiken (niet tegelijkertijd).

Ik heb geen zin om iedere keer als ik van telefoon wissel opnieuw te pairen of telefoonboeken te downloaden, dus het zou mooi zijn als de Columbus dit ondersteunt...

Geen probleem, je kunt meerdere telefoons aanmelden!

Steve

Senior Member
Word inderdaad prima ondersteund (ik heb hetzelfde).

Alleen kun je maar met 1 telefoon tegelijk verbinding maken dat is dan wel weer jammer.

Het is een lease-wagen en ik weet niet goed waar ik kan nagaan of er bluetooth in zit

Onder de rechtervoorstoel moeten een afdekking (zelfde kleur/materiaal als het tapijt) zitten. Onder die afdekking zit evt. de Bluetooth interface, zit hij er niet dan heeft u geen Bluetooth in uw auto. U kunt het altijd bestellen bij ons.

Groeten Executive

Klaasje

Forumguru
is inderdaad jammer, dat er geen mogelijkheid op zit om te switchen van aangesloten toestel. Met de Parrot had je bv de mogelijkheid om met ander toestel te verbinden, zonder eerst op ander toestel BT uit te zetten.

Wat me eigenlijk ook opviel is nadat ik in mijn 6300 een foto aan een naam toe had gevoegd er een extra nr in columbus adresboek verschijnt, zonder de naam erbij.
Wanneer je dan word gebeld verschijnt telefoonnr ipv naam. Foto verwijderd en de naam wordt weer zichtbaar, beetje raar gedrag

greetzzz

Klaas

mbles

Nieuw lid
Problemen met Columbus

Vandaag maar eens langs de Skoda dealer om twee probleempjes te laten checken die ik met de Columbus heb:
1. Navigatie loopt af en toe vast: bij selecteren van NAV gaat het systeem iets laden (navigatie wordt gestart) en blijft dan 'hangen'. Een harde reset lost het probleem dan weer op.

2. systeem denkt soms dat er een CD in zit (zit er niet in) en wil bij het selecteren van Media ook de CD activeren. Dat lukt natuurlijk niet en vervolgens blijft er 'CD/DVD laden' op het scherm staan. Kun je niet meer naar media. Gewoon een CD er in stoppen werkt, dan speelt de CD af. CD er weer uit en de boel hangt weer. Dus weer resetten.

Nu dacht ik dat een relatief simpele firmware update bij de dealer zou helpen. Helaas is dit echter niet gelukt, dealer gaat een compleet nieuwe Columbus bestellen ....

Tot mijn verbazing, want echt goedkoop zijn deze apparaten niet.

Nu heb ik de volgende vragen:
1. Hoe kun je zelf de firmware versie uitlezen? (de VW manier door tijdens het starten op het logo scherm op SETUP te drukken, werkt bij de Columbus niet).

2. Wat is de laatste versie Firmware en is er iemand die weet welke (bug)fixes er in zitten?

3. Iemand gelijksoortige problemen meegemaakt en wat was toen de oplossing?

THX!

EdK

Forumguru
Kijk eens in de speciale Columbus topics ! Ongetwijfeld dat je daar je antwoord (en ) vind

911gt2

Actief lid
Hallo allemaal. Ik heb me door het topic proberen heen te scannen, maar het is zoveel dat het niet allemaal gelezen is. Dus excuus als ik iets dubbel vraag.

Momenteel ben ik bezig met het uitzoeken van mijn skoda octavia

Het wordt een 1.9TDI elegance, in het zwart met crème wit interieur.
Tijdens mijn proefrit ben ik helemaal onder de indruk geraakt van het Columbus navigatiesysteem. Maar ik kan nergens vinden wat de prijs is om het als optie aan de elegance toe te voegen.

Ik zie alleen dat hij in de elegance attractive business standaard meegeleverd wordt. Maar dat pakket is bijna 4000 euro lijkt me wat veel als ik alleen het Columbus systeem wil hebben.

Mijn vraag is dus kan het op de elegance als optie, en zo ja wat kost het ongeveer?

Vfrans

Nieuw lid
Nokia 6300 aansluiten op Columbus

Beste forum lezers,

Ik heb sinds 2 weken een 5 deurs Octavia 2.0 TDI DSG elegance BA met een columbus navigatie systeem en als extra een originele bluetooth carkit incl. houder (meerprijs Euro 365). Nu heb ik een vraag over de houder welke bij deze bluetooth carkit hoort. Ik vind het prettig dat de telefoon, in mijn geval een Nokia 6300, tijdens het rijden wordt opgeladen dus heb ik er ondanks de bluetooth een houder bij besteld. Nu zegt mijn dealer dat er voor deze Nokia GEEN houder te bestellen is bij PON. Ik heb dit zelf bij PON nagevraagt en dat klopt. PON zegt dat er alleen houders te leveren zijn voor verouderde Nokia telefoons. Vraag aan jullie herkennen jullie dit probleem? En zo ja hoe hebben jullie dit opgelost behalve door een oude telefoon te gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Bakkertje

Forumguru
Persoonlijk vind ik de houder aan het dashboard niet zo'n succes. Ik zou de houder (laten) verwijderen en bij de blokker voor 5 euro een autolader halen, gewoon in de sigaretteaansteker. Maar dat is wat ik zou doen..

Klaasje

Forumguru
in geval van nood heb ik een lader in de auto liggen. Voor de rest heb ik de houder door de dealer laten verwijderen.

sthx001

Nieuw lid
Ik heb precies hetzelfde dan jij, nu gebruik ik tijdelijk nog een autolader. Ik ben al wel iets verder... Er is namelijk een houder in ontwikkeling volgens de fabrikaat van deze houder op de volgende link staan de huidige telefoon adapters: http://www.paragon-online.de/uploads/_dokumente/Skoda_Handy_Adapter_Gen2_D.pdf Maar op het duitse skoda forum staat dit: Hallo zusammen! Laut Skoda Deutschland soll Ende September eine neue Liste mit den Handy-Adaptern veröffentlicht werden. Dann soll auch ein Adapter fürs 6300 verfügbar sein. dusssss..... er is nog hoop.
Hoop dat je hier wat aan hebt!

Jacob

Nieuw lid
De houder voor de 6300 komt er inderdaad aan alsmede die voor een 3110 waar ik op zit te wachten. Navraag bij de leverancier heeft mij dat geleerd echter van Pon nog geen bericht gehad wanneer dat is, immer Skoda moet ze nog wel goedkeuren daar het om "origineel" skoda spul gaat...

courage

Nieuw lid
Columbus NAV update

Ben de trotse bezitter van de Octavia Combi II 1.9 TDI 77 kW DSG Elegance Attractive Bussines incl de Columbus. Heb nu de V2 DVD.

Dealer heeft bij mij een versie erop gezet (Europa) maar geen DVD meegegeven....hoefde er ook niets voor te betalen. Maar kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke versie. Heb al via de handleiding proberen te kijken ..... maar kom er niet uit.

En kan ik ongestraft de V2 erop zetten?

higgy

Forumguru
Ehhh, je HEBT al de V2-editie, dat schrijf je zelf. Dus waarom wil je die er nog een keer opzetten? V2 is de meest recente als je de V3 die voor de UK is uitgebracht, niet meetelt (die is gelijk aan de V2 maar er is een postcodefout voor de UK uitgehaald)
Je kunt de versie controleren door als het Skoda-logo in beeld staat, net zo lang (15 sec meen ik?) te drukken tot je in het softwaremenu komt.
Gebruik ook de zoekfunctie eens, hier is al vaker over geschreven!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan