Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steve

Senior Member
Iemand al iets meer gehoord over de V3 DVD voor het Columbus systeem ?
Het part nummer is 1T0 051 859 D

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de verschillen met de V2 DVD zijn aangezien deze DVD nog niet zo heel lang uit is.
Even een update met mijn bevindingen tot nu toe.
Het schijnt exact dezelfde DVD te zijn maar nu met werkende postcodes.

Zie ook:
http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=7551
http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=7541

Gratis upgrade dus voor VW eigenaren waar het systeem standaard in zit af fabriek.
Nu vraag ik mij af of ik de VW DVD V2 (die ik heb) ook kan omruilen :)
Vandeweek maar even langs de dealer met de memo vanuit de UK.

Nee heb ik ja kan ik krijgen.

higgy

Forumguru
Voor diegenen die zich dat net als ik afvroegen (ik heb het uit laten zoeken):
Als je West-Europa vanaf de DVD hebt geladen op de harddisk, kun je niet Oost-Europa tevens installeren. Dooe je dat wel, dan overschrijft 'ie West-Europa.
Wat je wèl kunt doen is West-Europa op de harddisk zetten, en navigeren op de Oost-Europa DVD (in de dvd-speler dus). Dat werkt wel.

Eppiegrande

Actief lid
Hoorde vandaag bij de dealer dat er een software upgrade aankomt voor de Columbus.
Iemand er misschien al iets van gehoord wat er verbeterd of misschien bij is gekomen aan opties ?

Er is een Firmware update van 1004 naar 1024.
CD is niet alleen bij de dealer....

Wat er precies beter wordt is me nog niet duidelijk.

Knoppen zouden sneller reageren
Sommige DVD's die niet goed gelezen worden nu wel.

Wat volgens mij al was, maar op sommige sites wordt genoemd:
Symbool in 3D op Columbus
Ook zuinigste route te kiezen als optie

Update duurt 53 minuten.

Ben ook aantal keer tegengekomen dat men zelf POI's heeft toegevoegd aan de Columbus/RNS510.

Ben het aan het testen, misschien later meer.

octaviar

Nieuw lid
Ik heb eergisteren de Firmware upgrade 1024 gedownload en geinstalleerd op mijn Columbus (zelf dus....). Hiervoor zat versie 1004 erin. Nog geen nieuwe dingen gevonden tov 1004.
Upgrade duurt heeel lang -> 45-50 minuten...
Als je upgrade van 1004 naar 1024 blijft de kaart van West Europa staan en de mp3s ook, maar de laatste doelen van de navigatie zijn weg.
Iemand anders al gezien wat er nieuw is tov 1004?

Heeft iemand al iets vernomen over de West Europe DVD V3?
Ik heb een Columbus af fabriek, maar geen DVD erbij gekregen, wel heeft de garage de kaarten eropgezet voor niets, maar als ik V3 zou willen hebben dan moet ik dus de DVD van V2 hebben?
Iemand ervaring of al geinformeerd bij de dealer?

Waar is die upgrade te downloaden, ik krijg mijne volgende week maar wet niet of de dealer de upgrade kan uitvoeren omdat het een Audi dealer betreft.

octaviar

Nieuw lid
[MODERATORBREAK]
Nee, ook het geven van hints naar deze site kunnen we niet toelaten....sorry :regels: [/MODERATORBREAK]

Gasman

Nieuw lid
Allemaal maar hoe krijgen we de poi in de columbus:blush:

Ik heb trouwens ook de update zelf gedaan en het is allemaal wat sneller geworden. Ook de dvd's zouden beter gelezen moeten kunnen worden :yeah:

Eppiegrande

Actief lid
Door de files aan te passen en dan een nieuwe dvd branden, en dan deze laden in de columbus. Hij moet wel vragen om de kaart te kopieeren. Daarvoor heb je een oudere/nieuwere versie van de kaart nodig.

Eerst Oude DVD erin, als columbus vraagt te kopieeren, DVD eruit en je "eigen DVD" erin met de nieuwe POI's. Als het goed kopieert hij dan de nieuwe POI's en kan je die dan zien in je Columbus.:super:

Allemaal maar hoe krijgen we de poi in de columbus:blush:

Steve

Senior Member
Hij moet wel vragen om de kaart te kopieeren. Daarvoor heb je een oudere/nieuwere versie van de kaart nodig.

Hoeft niet perse omdat je zelf ook een nieuwere versie DVD kunt maken.
Zojuist getest en dat werkt perfect.
Ik heb namelijk alleen de beschikking over de V2 DVD en heb de DVD naam aangepast met een nummertje hoger.
Ook de cdrom.toc kun je editten en verander daar het nummer ook met 1 hoger.
Daarna pakt de Columbus hem als nieuwe DVD :)

Ondertussen ben ik flink aan de klus gegaan en ben bijna zover dat ik eigen poi`s op de kaart ben.
Ik zie de extra categorien al in het menu en kan ze selecteren om ze te laten zien op de kaart.

Alleen zie ik ze nog niet op de kaart.
Dus nog even verder prutsen maar we komen er wel.

Columbus.jpg

Als je weleens in Zwitserland rijdt dan zou ik de snelheidscontroles anders noemen, ze controleren daar of je ze in je navi hebt staan als ze je aanhouden. Schijnt daar verboden te zijn.

Steve

Senior Member
Mocht ik er komen heb ik daar natuurlijk rekening mee gehouden :tongue:

Mocht ik door of naar zwitserland gaan stop ik gewoon de originele V2 DVD in de speler zonder hem naar de HDD te kopieren en navigeer vanaf de DVD.

Probleem verholpen of ze moeten alsnog de DVD eruit halen en via de HDD gaan navigeren.

Steve

Senior Member
Het is me dan uiteindelijk gelukt om de poi`s zichtbaar te maken.
De asc files van poihandler bevatten geen spaties die flitspaal wel heeft.
Even handmatig aangepast (notepad find and replace) dat scheelde een hoop werk.

Nu dan de slechte plaatjes genomen met mijn telefoon.

IMAG0020.jpg

IMAG0021.jpg

IMAG0022.jpg

IMAG0023.jpg

vdijk

Lid
het zijn wel erg veel snelheidscontroles. Klopt dit wel ?
zijn dit vaste punten (Flitskasten) of ... ??

Steve

Senior Member
Het gebied wat je ziet is van 3km hoogte en bestrijkt zo`n 40 kilometer gok ik.
Dus nee het zijn er niet echt veel (19 ofzo ?).

Het zijn vaste en mobiele controles.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan