Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

debbels

Nieuw lid
Kan wel achteraf ingebouwd worden.
Zie hier --> http://www.octavia-vrs.com/technical/bluetooth.html

Zal je alleen wel wat tijd en geld gaan kosten.
Het kwam voor mij op ongeveer 400 euro uit als ik via VRstu op briskoda ging bestellen en het liet inbouwen door de dealer.
Misschien ben je best handig en zou je het zelf kunnen.

Iemand ervaring met achteraf inbouwen?

Ik heb dit gemeld bij mijn Dealer. Ze kunnen alle onderdelen bestellen. Ze kunnen het ook inbouwen, maar durfen het niet aan ivm storingen?!?!

Falk

Nieuw lid
stem / taal

Weet iemand of en hoe het mogelijk is een andere stem / taal te selekteren voor de navigatie instructies ?

nomad

Senior Member
Dat is ook hetgeen mij bereikt heeft, 't schijnt via de VAS-kast vd dealer uit te schakelen te zijn. Alleen keek de mijne heel glazig en kwam de Columbus nog niet eens voor in z'n VAS-kast.

Dat zou mooi zijn. Anders heb ik nog altijd de Dietz 1280 die nu nog netjes zijn werk doet bij de Nexus.

Klaasje

Forumguru
Heb net 2 dagen mijn Octavia Combi met Columbus en Bluetooth. Ben erachter gekomen dat je GSM Bluetooth SAP (SIM Access Profile) moet ondersteunen om via Columbus te bellen (bijvoorbeeld Nokia 6021, ook het adresboek wordt dan netjes gesynchroniseerd). Heeft de GSM alleen Handsfree Profile dan moet de GSM gebruikt worden om het nummer te draaien, maar wordt de microfoon en luidsprekers van de Columbus gebruikt.
Ben tot nu toe zéér tevreden over de auto.....

Ik heb de Nokia N70 en die heeft geen SAP, maar als je van de Nokia site een stukje software download, dan synchroniseerd hij netjes met de Columbus.
Dit progje draait op de achtergrond in je telefoon.

http://europe.nokia.com/A4160018

dit werkt ook op de parrot, nokia carkit 610

groet

klaasje

Jenn

Nieuw lid
Hoi, ik heb een vraag over de Columbus, Ik ga de elegance attr business bestellen, nu is mij verteld dat ik daarbij een aparte CD bij moet bestellen van € 250. Kun je mij vertellen of dat klopt ?

Alvast bedankt!

Ik heb de Nokia N70 en die heeft geen SAP, maar als je van de Nokia site een stukje software download, dan synchroniseerd hij netjes met de Columbus.
Dit progje draait op de achtergrond in je telefoon.

http://europe.nokia.com/A4160018

dit werkt ook op de parrot, nokia carkit 610

groet

klaasje

Dit heeft Skoda ook achterhaald. Op hun site staan ook de type Nokia's vermeld. Zie: http://new.skoda-auto.com/COM/model/octavia/comfort/Pages/GSMIIwithBluetooth.aspx

Ik ben voornemens een nieuwe Octavia te bestellen t.w.; 1.8 TSI Elegance incl. Attractive Business pakket. Nu wil ik mijn GSM middels bluetooth over de Columbus radio/navigatie laten lopen. Naar ik begrepen heb, zou ik dan de Handsfree carkitvoorbereiding incl. bluetooth moeten nemen (€ 365,00) met als extra een benodigde houder (€ 180,00) voor een mobiele telefoon. Voor mijn GSM is echter géén houder beschikbaar.
:407:
Sterker nog, de beschikbare houders zijn (volgens mij) van sterk verouderde GSM's.
Van de dealer heb ik begrepen, dat er altijd zo'n carkit/houder gemonteerd word, maar aangezien er voor mijn GSM geen houder te bestellen is, hoeft er van mij ook niet zo'n "blok" naast mijn radio/navigatie te komen.
Hebben jullie ook deze ervaring en hoe hebben jullie dit opgelost?
Het gaat mij erom dat de GSM verbinding kan maken met de radio/navigatie (en daarbij eventueel ook gebruik maakt van MaxiDOT) en wat mij betreft hoeft er niet persé zo'n houder in te zitten.

Hebben jullie dezelfde ervaring en hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.

Klaasje

Forumguru
Ik ben voornemens een nieuwe Octavia te bestellen t.w.; 1.8 TSI Elegance incl. Attractive Business pakket. Nu wil ik mijn GSM middels bluetooth over de Columbus radio/navigatie laten lopen. Naar ik begrepen heb, zou ik dan de Handsfree carkitvoorbereiding incl. bluetooth moeten nemen (€ 365,00) met als extra een benodigde houder (€ 180,00) voor een mobiele telefoon. Voor mijn GSM is echter géén houder beschikbaar.
:407:
Sterker nog, de beschikbare houders zijn (volgens mij) van sterk verouderde GSM's.
Van de dealer heb ik begrepen, dat er altijd zo'n carkit/houder gemonteerd word, maar aangezien er voor mijn GSM geen houder te bestellen is, hoeft er van mij ook niet zo'n "blok" naast mijn radio/navigatie te komen.
Hebben jullie ook deze ervaring en hoe hebben jullie dit opgelost?
Het gaat mij erom dat de GSM verbinding kan maken met de radio/navigatie (en daarbij eventueel ook gebruik maakt van MaxiDOT) en wat mij betreft hoeft er niet persé zo'n houder in te zitten.

Hebben jullie dezelfde ervaring en hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.

Waarom zou je met bluetooth een houder hebben.
telefoon hou je toch gewoon in je broekzak of zo.

Affabriek zie je de telefoongegevens ook in MAxidot. Je ziet in maxidot dus wie je belt.
Groet
Klaas

Steve

Senior Member
Waarom zou je met bluetooth een houder hebben.
telefoon hou je toch gewoon in je broekzak of zo.

Affabriek zie je de telefoongegevens ook in MAxidot. Je ziet in maxidot dus wie je belt.
Groet
Klaas
Het probleem is dat je die houder krijgt of je nu wilt of niet.
Soms kun je met de dealer afspreken dat hij de houder weghaalt met eventuele kosten.
Mij is dat niet gelukt omdat hij 90 euro wilde hebben voor een nieuwe strip, en 2 uur demontage tijd.

Klaas,

Van de dealer kreeg ik te horen, dat je bij de optie handsfree carkitvoorbereiding met Bluetooth af fabriek altijd een houder gemonteerd kreeg! Van mij hoeft dat nl. ook niet, want er is toch géén houder te bestellen voor mijn model GSM, maar het zou niet anders kunnen???
Het gaat mij er alleen om dat e.e.a. werkt met zowel het Columbus Radio-/Navigatiesysteem als met het MaxiDot display.
(Ik ontkomt volgens mij niet aan die carkitvoorbereiding met houder.)
Weet jij eventueel dan nog een andere oplossing?

Gr,
Jos

Weet iemand of de "veiliheidsincidenten" in de trafic lijst toevallig de mobiele flitsers zijn? If so, krijgen die dan een eigen symbooltje op de kaart?
Dat zou dan nog een kleine compensatie zijn voor het niet kunnen inlezen van flitspalen a la TomTom.

Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen maar 1 ding kom ik niet tegen.

Ik weet dat er een vrijschakeling is voor de dvd, maar wat ik belangrijker vind is of je de route tijdens het rijden kunt aanpassen. Meestal moet je de auto stilzetten om een route in te stellen kan dit bij de O2 met Columbus rijdend?

Zo niet is dit met Vag-Com vrij te schakelen?

Weet iemand of de "veiliheidsincidenten" in de trafic lijst toevallig de mobiele flitsers zijn? If so, krijgen die dan een eigen symbooltje op de kaart?
Dat zou dan nog een kleine compensatie zijn voor het niet kunnen inlezen van flitspalen a la TomTom.

vandaag op zoek gegaan naar mijn eigen antwoord. De "veiligheidsincidenten" zijn inderdaad mobiele flitsers.:super:
In dit specifieke geval de A2 bij Vianen. Frau skoda melde door de muziek heen "lat op; verkehrshinder" en 200 meter verder stond de Gatso/multinova "verstopt" in de vangrail. Op het scherm was een witte driehoek te zien op, ongeveer, de juiste locatie.

Ik kwam met 70 voorbij waar ik 100 mocht :2133:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan