Hmm de eerste HDD upgrade is al gelukt schijnbaar.
Getest is een 60 en 120 Gig HDD en beide werken.
Het is nog wachten op die specifieke gebruiker hoe hij het heeft gedaan.
http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=6901
Blijkt wel dat je je Columbus tot aan de laatste schroef moet openmaken voordat je de HDD eruit kunt halen
Ik denk niet dat ik mijn HDD ga upgraden als ik het hele apparaat uit elkaar dien te halen.En..... Om die 50 Gb (10 Gb gereserveerd voor navi, met Vienna bestandssysteem partitie) te vullen..... ik denk bijna een week vakantie .
Los daarvan: lijkt erop dat dit ook mogelijkheden kan bieden om POI's extra te laden (eenmalig iig, niet voor een dagelijkse update Ahem....), moeten we alleen vienna bestandssysteem kunnen lezen (daar zijn niet al te veel "drivers" voor... )
Eh, moet je nou lnks- of rechtsaf ? :grin:
Ik ga echt geen 250 euro betalen om een andere HDD in te bouwen.Ja gooi er nog maar eens 250 tegenaan.
Zit je al tegen de 3000 ofzo (navi+kaarten+update).
En dan nog geen POI update...
Het zal wel een doodnormale IDE/ SATA 2,5 inch harde schijf zijn. Die kun je momenteel al krijg met 250 GB geloof ik.
Alleen de moeilijkheid is schijnbaar dat er een bepaalde partitie op de schijf staat in een onbekend formaat met daarop de stuurbestanden voor de navigatie.
Dit kun je volgens dat forum niet 1,2,3 even kopieren gezien het formaat van de partitie onbekend is.
Ze stellen een bit for bit kopie voor onder Linux... niet weggelegd voor Jan modaal.