Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gieliovd

Forumguru
Gaaf gezicht zeg he, wow! Dat is echt niet mis....

Wat doe jij trouwens in Rusland of Polen, wat is het?

Echt een plaatje zo met die verlichting enzo in kleur, ben erg onder de indruk. Als je dit kunt nemen, super.

Steve

Senior Member
Hmm de eerste HDD upgrade is al gelukt schijnbaar.
Getest is een 60 en 120 Gig HDD en beide werken.
Het is nog wachten op die specifieke gebruiker hoe hij het heeft gedaan.

http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=6901

Blijkt wel dat je je Columbus tot aan de laatste schroef moet openmaken voordat je de HDD eruit kunt halen :(

!Škoda!

Actief lid
Hmm de eerste HDD upgrade is al gelukt schijnbaar.
Getest is een 60 en 120 Gig HDD en beide werken.
Het is nog wachten op die specifieke gebruiker hoe hij het heeft gedaan.

http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=6901

Blijkt wel dat je je Columbus tot aan de laatste schroef moet openmaken voordat je de HDD eruit kunt halen :(

En..... Om die 50 Gb (10 Gb gereserveerd voor navi, met Vienna bestandssysteem partitie) te vullen..... ik denk bijna een week vakantie :).

Los daarvan: lijkt erop dat dit ook mogelijkheden kan bieden om POI's extra te laden (eenmalig iig, niet voor een dagelijkse update Ahem....), moeten we alleen vienna bestandssysteem kunnen lezen (daar zijn niet al te veel "drivers" voor... :( )

Steve

Senior Member
En..... Om die 50 Gb (10 Gb gereserveerd voor navi, met Vienna bestandssysteem partitie) te vullen..... ik denk bijna een week vakantie :).

Los daarvan: lijkt erop dat dit ook mogelijkheden kan bieden om POI's extra te laden (eenmalig iig, niet voor een dagelijkse update Ahem....), moeten we alleen vienna bestandssysteem kunnen lezen (daar zijn niet al te veel "drivers" voor... :( )
Ik denk niet dat ik mijn HDD ga upgraden als ik het hele apparaat uit elkaar dien te halen.
Mij te gevaarlijk ivm garantie en dingen die kapot kunnen gaan.
Ik red me wel met de 20GB en eventueel wat DVD-RW`s met MP3`s
Ik luister toch meestal alleen naar de radio en af en toe een CD.

Steve

Senior Member
Ik heb die persoen van vwnavi een mailtje gestuurd of hij me de procedure kon mailen.
Dit kreeg ik zojuist terug als antwoord:

Hello,
special procedure for exchange HDD ( 60GB or 80GB or 120GB... ),

and you must also have it my update firmware boot disc.

After update:

bigger HDD, new firmware in navi unit,correct all errors RNS-510 etc.

Price?

Special procedure and last firmware update CD ?

only 250,- Eur

Best regards

Mirek

LenK

Forumguru
Ja gooi er nog maar eens 250 tegenaan.
Zit je al tegen de 3000 ofzo (navi+kaarten+update).

En dan nog geen POI update...

Steve

Senior Member
Ja gooi er nog maar eens 250 tegenaan.
Zit je al tegen de 3000 ofzo (navi+kaarten+update).

En dan nog geen POI update...
Ik ga echt geen 250 euro betalen om een andere HDD in te bouwen.
Die procedure komt wel boven water ooit.

En heel mischien ga ik later als ik groot ben nog eens een andere HDD plaatsen maar voorlopig niet.

Gieliovd

Forumguru
Het zal wel een doodnormale IDE/ SATA 2,5 inch harde schijf zijn. Die kun je momenteel al krijg met 250 GB geloof ik.

Alleen de moeilijkheid is schijnbaar dat er een bepaalde partitie op de schijf staat in een onbekend formaat met daarop de stuurbestanden voor de navigatie.

Dit kun je volgens dat forum niet 1,2,3 even kopieren gezien het formaat van de partitie onbekend is.

Ze stellen een bit for bit kopie voor onder Linux... niet weggelegd voor Jan modaal.

TL@

Forumguru
Het zal wel een doodnormale IDE/ SATA 2,5 inch harde schijf zijn. Die kun je momenteel al krijg met 250 GB geloof ik.

Alleen de moeilijkheid is schijnbaar dat er een bepaalde partitie op de schijf staat in een onbekend formaat met daarop de stuurbestanden voor de navigatie.

Dit kun je volgens dat forum niet 1,2,3 even kopieren gezien het formaat van de partitie onbekend is.

Ze stellen een bit for bit kopie voor onder Linux... niet weggelegd voor Jan modaal.

1:1 kopie met een linux live CD is eigelijk een fluitje van een cent, duurt wel even maar helemaal niet zo moeilijk. Ik denk dat het voor de gemiddelde gebruiker moeilijker zal zijn om de 2 schijven herkend te krijgen door de PC :tongue:

Tallguy

Forumguru
[moderatorbreak]
Ik snap dat jullie meer willen doen met je Columbus dan alleen navigeren, maar houd dit topic aub een beetje schoon en beperk je tot 't navigatie gedeelte.

Maak dan een nieuw topic aan (ook in "Car audio, navigatie..") met als titel iets van "Columbus als MP3 speler". Nu gaat er te veel door elkaar lopen wat het straks lastig maakt voor iemand iets te vinden die speciaal wat over het navigatie gedeelte wil weten.

Okay?

Thanks!
:aangenaam:[/moderatorbreak]

In Duitsland en Oostenrijk is het mogelijk om de Columbus met het soundsysteem te bestellen. Hier in Belgie en Nederland kan dat volgens de configurator niet.

Weet iemand of het mogelijk is om deze combinatie ook te krijgen, eventueel via de importeur.

van inkel

Forumguru
Volgens mij heeft niemand die nog, is pas te bestellen als de columbus als optie te selecteren is. Nu wordt de columbus alleen nog in de Eleg. Att. Buss. geleverd.

Op de Belgische CC die voor mij van toepasing is kun je hem ook selecteren op de RS en dan valt het soundsysteem weg.

In Duitsland en Oostenrijk kan het wel gecombineerd worden.

Ik denk dat de configurator achterloopt op de ontwikkelingen, wie weet is het als je het specifiek aangeeft bij je bestelling wel te combineren, technisch is het mogelijk, in Duitsland al vanaf vorig jaar oktober geloof ik.

Morgen ga ik ff informeren want ik zou het graag als combi erin hebben.

Ik kan de knoop maar niet doorhakken, Mondeo, Mazda 6, A4, 320D, 159 JTDm, C5, O2 RS TDI.

Maar is ie eenmaal doorgehakt en het wordt de O2 dan graag Columbus met Soundsystem.

Wil straks misschien ook weer een skoda bestellen, met columbus uiteraard. Er is alleen één ding die ik nergens terug kan vinden of waar ik niemand over hoor.
Bij mijn huidige stream hoor ik niet alleen aan de piepjes of ik al (te)dichtbij ben, maar zie ik ook op het scherm of het obstakel links of rechts van me zit en hoever ik nog kan. Zit dit ook op de columbus of heb ik dan alleen nog de piepjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan