Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Joske

Forumguru
Hebben meer mensen probleem met Austria deel van de kaart ?
nope.. updaten ging van een leien dakje :)

wat ik wel niet doe, is de installer van Skoda zelf gebruiken. Dus gewoon downloaden naar een locatie en als ik zie dat het er staat breek ik de rest af. Dus unpacken doe ik zelf. Heb het mbhv 7-zip gedaan en dat ging allemaal probleemloos.

Klaasje

Forumguru
Ik heb vanmorgen gedownload en met winrar unzipped zonder problemen.
Dus niet de standaard installer van Skoda gebruikt.

Klaasje

Forumguru
Ben erg benieuwd of dat werkt. Omdat ik een andere indeling zie kwa mappen structuur van VW dan bij Skoda.

Structuur is in principe hetzelfde.
Je moet dan de data van de VW map naar de Mib1 van Skoda structuur kopieren.
Mib1 is gelijk aan de VW versie

De Mib2 is de nieuwe generatie, die volgens mij in de nieuwe Fabia zit.

Hoe het precies zit durf ik nog niet te zeggen.

micky

Forumguru
Ik zou toch gewoon de data van Skoda willen hebben hoor, het moet gewoon werken simpel als dat.

Klaasje

Forumguru
@micky Ik geef je helemaal gelijk. Ik heb gewoon kunnen uitpakken zonder problemen.
En ik heb de auto nog niet eens :-) Afspraak staat voor de 29e om 12:00
Daarna zie ik pas of de update ook werkt.
Ik zou verwachten dat ik de nieuwe er al op zou hebben, maar dus niet.

Darkside

Forumguru
Ik heb de update ook klaar staan op een SD kaartje. Zou pluspunten zijn voor de dealer als die al de laatste update geïnstalleerd hebben.

MartijnW

Actief lid
nope.. updaten ging van een leien dakje :)

wat ik wel niet doe, is de installer van Skoda zelf gebruiken. Dus gewoon downloaden naar een locatie en als ik zie dat het er staat breek ik de rest af. Dus unpacken doe ik zelf. Heb het mbhv 7-zip gedaan en dat ging allemaal probleemloos.

Ik heb vanmorgen gedownload en met winrar unzipped zonder problemen.
Dus niet de standaard installer van Skoda gebruikt.

Ik gebruik zelden de standaard installers van programma's dus ook in dit geval niet gedaan. Ik zal hem vandaag voor de 4e keer downloaden en kijken of het lukt hem zonder CRC fout te unpacken.

MartijnW

Actief lid
Wat ik mij nog afvroeg. Je krijgt een map MIB1 en een map MIB2. Ik heb de nieuwe columbus kan ik dan alleen de data van map MIB2 op mijn stick/card zetten?

japie101

Nieuw lid
Ik heb een vraagje over de Phone functie in mijn Octavia greenline met Columbus (geleverd net voor de kerst, met ECE 2015 update)

Er zijn 2000 geheugen plaatsen, nu heb ik een Samsung Galaxy S4 mini, en heb ik iets van 400 contacten in mijn telefoon, en krijg toch steeds weer de melding dat niet alle contacten geimporteerd konden worden, en ik mis er ook een heel aantal.

Komt iemand dit bekend voor?
Wat is de definitie van een geheugenplaats?

lugolux78

Forumguru
Betreffende Gracenote database.

Zoekfunctie levert niet het antwoord dat ik zou willen.
De dealer weet het ook niet
En Google helpt ook niet echt.

Dus ik heb een email naar hun support afdeling gestuurd met de vraag hoe je de gracenote database periodiek kan updaten.
Voor Ford en andere merken hebben ze een link op hun website staan maar voor Skoda vind ik niets terug.

Mocht iemand het wel weten, of een link hebben dan zou ik dat helemaal :tegek: vinden.

Dank u:bloemen:

Groetjes uw Luxemburger ;)

Darkside

Forumguru
Komt mij niet bekend voor. Ik heb iets van 350 contacten.
Kan me voorstellen dat een geheugenplaatst niet overeenkomt met een contact persoon.
Maar meer met contactgegevens. een contactpersoon kan immers meerdere telefoonnummers, adressen e.d hebben.
Deze gegevens kunnen misschien een geheugen plaats innemen???

Dit zou denk ik wel in de handleiding moeten staat.

Maar misschien kan je de contacten die je mist nader bekijken? Misschien zie je een gemeenschappelijke deler?

@lugolux78 mbt gracenote heb ik geen idee. heb alles op en SD kaart draaien en tag mijn eigen coverart.
Maar als ik google zie ik dat je voor Honda's de gracenote kunt updaten op de site van Navtec (waar je ook de map kaarten vandaan haalt.)
Als ik daar idd kijk en selecteer honda als merk. Dan krijg een een aparte link voor gracenote.
Maar deze zie ik niet bij VW of Skoda.
(misschien dat die meegenomen wordt in de update van het kaart materiaal)

micky

Forumguru
ik heb er over de 400 en werkt gewoon, incl foto bij de windowsphone en zonder foto bij de iPhone

Joske

Forumguru
@lugolux78
op Briskoda beweren ze dat de Gracenote-database mee in de update zit van de Columbus maar dus NIET bij een Amundsen.. dat zou het grote verschil in grootte van download verklaren.

Bovenaan Onderaan