Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Michael83

Senior Member
Het is wel sneu, gezien we een versie van ná week 22 (dus model 2015) hebben, maar toch een versie van de navigatie die die functie niet zou ondersteunen.
Het klinkt inderdaad wel zo @RF1983, maar ik ben dan wel benieuwd welk type dat wél zou kunnen (gezien mirrorlink eigenlijk al een aardige tijd bestaat..)

Darkside

Forumguru
Volgens mij vergt het niet zoveel om het toe te voegen.
Kan me alleen iets voorstellen dat USB MHL zou moeten ondersteunen.
En dat oude autos daarvoor een oude chipset gebruiken.
Maar anders is het volgens mij heel makkelijk toe te voegen.

BarryG

Lid
@Badnews ik had dat ook. Heb je je sd kaart op fat32 geformatteerd ?
Probeer NTFS eens, staat ergens in een minimale uitleg had ik gezien, bij mij kapte hij op 98% met fat32.
NTFS ging wel goed.
Belachelijk zulke grote updates, en eisen dat je een 32 gb kaart hebt, maar goed ;)
Heeft iemand positieve ervaringen met updaten vanaf een FAT32 geformatteerde SD kaart?
Ik heb vanmiddag de laatste update gedownload , uitgepakt en gekopieerd naar een 32 GB SD kaart, maar nu lees ik hierboven dat je deze beter eerst op NTFS moet formatteren. Te laat dus, vandaar mijn vraag!

Michael83

Senior Member
Ik heb FAT32 geprobeerd, welke op 98% stopte en faalde.
No worries want je systeem reboot na een paar minuten en alles is weer opnieuw te proberen. Bij mij was een 2e poging maar dan met NTFS wel succesvol.
Good luck

MikeyMan

Actief lid
Het is wel sneu, gezien we een versie van ná week 22 (dus model 2015) hebben, maar toch een versie van de navigatie die die functie niet zou ondersteunen.
Het klinkt inderdaad wel zo @RF1983, maar ik ben dan wel benieuwd welk type dat wél zou kunnen (gezien mirrorlink eigenlijk al een aardige tijd bestaat..)
Ik zou het ook een leuke toevoeging vinden, maar in alle eerlijkheid; wat voor toegevoegde waarde verwacht je?
Ik zie mirrorcast meer als iets Wat nuttig is voor auto's zonder navigatie, zodat je dat van je telefoon kunt draaien.

Verder is het niet heel spannend.

Michael83

Senior Member
Ik verwacht whatsapp gesprekken lezen, filmpjes of het weeroverzicht bekijken of realtime verkeersdrukte bekijken, of flitsmeister actief in beeld hebben.
Zo kan je natuurlijk even doorgaan, maar elke mogelijke uitbreiding zou toch mooi meegenomen zijn?

Ieder voor zich, ik zie veel mogelijkheden.

MikeyMan

Actief lid
Ik vraag me af of ze alle apps zomaar accepteren over Mirrorlink.
Volgens mij kan de fabrikant hier iets in doen. En kan me dan ook voorstellen dat Whatsapp niet op het lijstje toegestane apps staat.
Het is niet zomaar 1:1 je smartphone bedienen.

Darkside

Forumguru
Klopt. apps moeten vrijgegeven worden.
Maar je zou wel iets kunnen doen met voice controle en het hardop laten lezen van een WA bericht.

MartijnW

Actief lid
Ik heb met mijn VIN-code de nieuwe versie van de navigatie gedownload vanaf http://updateportal.skoda-auto.com/ maar er zit bij het uitpakken een fout in het bestand austria.gbp. Ook een tweede en derde keer downloaden gaf deze fout.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is de kaart nog elders te downloaden?

BarryG

Lid
Mission accomplished!
Ik heb de tip opgevolgd van Michael83 en de SD card voor alle zekerheid eerst op NTFS geformateerd. Hierbij voor volledige formattering gekozen (duurt effe, ca 15 minuten).
Het zip-bestand heb ik eerst op mijn PC uitgepakt (dus niet de optie gekozen om de software zichzelf naar SD te laten uitpakken).
Vervolgens gekopieerd naar de SD (een SanDisk Ultra SDHC card met 30 MB/ speed, kost ca € 20,-)
Vanaf SD in geparkeerde auto de software ge-update (auto starten zonder de koppeling in te trappen, en alle stroomverbruikers uitgeschakeld).
Na ca 1,5 uur was de hele klus al geklaard!

O ja, MartijnW: ik heb mijn update gewoon hier gedownload: http://updateportal.skoda-auto.com/
Misschien een andere unzipper proberen? (Ik heb WinRAR gebruikt).

Borrie1973

Actief lid
heb geprobeerd deze te downloaden en te installeren. Na een waarschuwing van Norton deze getracht te installeren maar hij heeft er geen zin in. iemand anders nog een programma waarbij ik mijn plaatjes in de tag kan resizen??

Darkside

Forumguru
Ik gebruik album art downloader. Daar kan ik meteen de size aangeven van 500x500. Pixels.
Dan tag ik ze met mp3 tag.

MartijnW

Actief lid
O ja, MartijnW: ik heb mijn update gewoon hier gedownload: http://updateportal.skoda-auto.com/
Misschien een andere unzipper proberen? (Ik heb WinRAR gebruikt).

Daar heb ik hem ook vandaan (al meerdere keren). Ik heb 3 verschillende unzippers gebruikt, allemaal geven een CRC fout in de map Austria.

EDIT: Winrar geeft deze fout: P98_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.14.v2.zip: CRC niet correct. Het bestand P98_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.14\Mib1\NavDB\Austria_eu\0\default\Austria_BasicWithPointAddress.psf is beschadigd

Laatst bewerkt:

Klaasje

Forumguru
Daar heb ik hem ook vandaan (al meerdere keren). Ik heb 3 verschillende unzippers gebruikt, allemaal geven een CRC fout in de map Austria.

EDIT: Winrar geeft deze fout: P98_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.14.v2.zip: CRC niet correct. Het bestand P98_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.14\Mib1\NavDB\Austria_eu\0\default\Austria_BasicWithPointAddress.psf is beschadigd
Probeer eens de VW kaart.
Zouden hetzelfde moeten zijn

http://www.navigation.com/is-bin/IN...onFrame_campaign_light&&Page=VW_Discover_Pro&

Darkside

Forumguru
Ben erg benieuwd of dat werkt. Omdat ik een andere indeling zie kwa mappen structuur van VW dan bij Skoda.

Klaasje

Forumguru
Zou kunnen, maar zouden dezelfde kaarten moeten zijn. Hebben meer mensen probleem met Austria deel van de kaart ?

Bovenaan Onderaan