Het grote Superb III COMBI topic

tr7

Actief lid
Op 24 augustus heeft de leasemaatschappij dan eindelijk besteld! Verwachte productie: week 46; verwachte levering: week 49 (via dealer Muntstad). Uitvoering: 150pk 2.0 TDI Style Businessline combi in zwart, verlaagd op 18" Pegasus.

Laatst bewerkt:

Michel

Forumguru
Ik had tot gisteren nog geen Superb Combi III gezien. Staat er sinds dit weekend een bij ons om de hoek. Vanochtend maar even snel twee foto's genomen. Mijn eerste indruk: hij komt minder log over dan een Superb II. Ik vind het een prachtige auto!

ImageUploadedByTapatalk1440999479.476145.jpg ImageUploadedByTapatalk1440999495.479751.jpg

Laatst bewerkt:

superbia

Forumguru
Ja prachtige wagen die combi! Ze hebben de sportieve lijnen goed weten te behouden.

Dit lijkt trouwens geen dealerexemplaar... ze zijn toch nog niet aan particulieren geleverd? De officiële dealer introductie is nog niet eens geweest. :arghh:

Michel

Forumguru
Het leek me geen dealer exemplaar, omdat de reclamestickers ontbreken, maar volgens de RDW staat deze auto al sinds 6 augustus op kenteken.

RoyV1982

Forumguru
Weet iemand toevallig of VAGtechniek de 1.6 TDi al kan voorzien van chiptuning? De 150pk versie zat er budgettair niet meer in en vindt het wel prettig om iets meer vermogen te hebben.

Heb al vier auto's laten chippen bij een andere tuner maar volgens mij zijn jullie ervaringen met VAGtechniek goed en het is wat meer merkgericht dan degene waar ik voorheen naar toe ging.

Voor de passat met dezelfde motor zie ik ook nog niets staan maar miss dat er al iemand van jullie geinformeerd heeft.
Of jullie hebben allemaal de 150 / 190pk versie besteld..

• Leuk
Waarderingen: EHS

Ome Peek

Actief lid
VAG biedt chiptuning voor deze motor (nog) niet aan. Hartog bijvoorbeeld wél. Iets van €400,- meen ik en dan krijg je +25 pk en +45-60 Nm

RoyV1982

Forumguru
Zijn wel mooie resultaten zeker op het koppel. Daar vind ik de VAG motoren in verhouding tot de concurrentie ook wat achterblijven. Mijn Peugeot met 1.6 diesel levert ook 120pk maar wel 300 nm koppel.

Nu ga ik geen caravan of iets trekken maar een goede hoeveelheid koppel rijdt wel prettig..

RoyV1982

Forumguru
terechte opmerking..

Heb geen overzicht van de koppelkromme van de 308. Weet vanuit de specs dat het koppel beschikbaar is vanaf 1750 tpm maar hoe het koppel daarna verloopt weet ik niet

andrehj

Forumguru
Is er hier trouwens iemand met goeie contacten bij een dealer die een S3C heeft staan? Het zou natuurlijk wel fantastisch zijn als er zaterdag eentje in Varsseveld kon zijn...:yeehaa::yeah::tegek:

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan