Het grote Superb III COMBI topic

inderdaad heel fraai ik zou wel eens de kleuren op een rij willen zien lavablue ook gaaf. Gisteren bij de zogenaamd grootste skoda in de meern gereden. Nu het was na sluiting maar denk dat de verkoper deze mee naar huis heeft genomen . Stond niks. Bij skoda amsterdam zag ik vanaf de snelweg er wel een staan. En ben benieuwd al die journalisten testen een 2o tdi met dynamic onderstel maar wat hier rijdt nu de gewone ?

Senned

Actief lid
@Saint Usuge ik volg de info van @andrehj. Ik heb 3 kinderen op de achterbank - rechts zit dochter van 3 met stoel met rug - links zoon van 5 op stoel zonder rug en in het midden oudste zoon van 7 zonder stoel! hier past gewoon niks meer tussen. Het is wettelijk ok als er geen plaats is voor een 3e stoel dat deze niet hoeft.
Heb afgelopen weekend wel nieuw systeem van kinderzitjes gezien (pre-order) MIFOLD BOOSTER -

heb geinformeerd bij producent en ze bevestigen me dat deze EU R44.04 gekeurd zijn voor Europa.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
Dat is ie niet. Hij is weliswaar iets breder, maar de buitenste zitplaatsen zitten te ver naar binnen (en dus is de middelste zit weer veel te smal) om praktisch te zijn voor drie kinderen.
Verder is de achterbank te diep voor kinderen die (net) de autostoeltjes zijn ontgroeid.
De enige auto's die praktisch zijn met drie kinderen zijn de MPV's met drie losse stoelen achterin. En dat hoeft dan echt geen dure Touran, Scenic of Picasso te zijn, want ook een goedkope Berlingo heeft drie stoelen achterin.
Alle andere zijn gewoon behelpen, waarbij de kinderen dan de prijs betalen voor papa (of mama) die geen MPV wil.

Eeuhm we hebben het hier over een S3 combi toch? Volgens mij heeft nog niemand daarvan met drie kinderen op de achterbank plaatsgenomen.
Verder ben ik als vader van 3 het niet met je eens en neem maar even aan dat je het niet aanstootgevend bedoeld. ;)

Als vader van 3 kinderen heb ik juist uitvoerig onderzoek gedaan naar de verschillende auto's en ben ten tijde van de kinderstoelen met de 3 stoelen onder de arm diverse showrooms afgelopen. En ja een niet mpv is iets minder praktisch, maar zeker even veilig. En daar gaat met mij dan weer om. Zoek de o zo goedkope picasso maar eens op bij de euro ncap en adviseer mensen dan om zo'n auto te kopen. Dat is dus een auto waar ik mijn gezin niet in ga vervoeren.
Hetzelfde geldt overigens voor de MPV met een 3e zitrij waarbij het kind achterin met z'n hoofd 10 cm van de achterruit zit. Nee, dan heb ik liever even moeite om de gordel vast te klikken.

Zo is onze 2e auto ook geen 107 achtige maar en New Beetle. Simpelweg omdat ik mijn kinderen niet op de achterbumper laat zitten.

andrehj

Forumguru
Wat mij aan de laatste foto's vooral opvalt: Ik zie (op de achterlichten na) bijna geen verschil met een S2:
SKODA_Superb+Combi_boot_I.jpg

SKODA_Superb_Combi_boot_III.jpg

superbia

Forumguru
Leuke spot, rijden er zowaar 3 in het wild! Ze doen niet veel moeite hem verborgen te houden. Ik moet zeggen dat ik de combi ook fraai vindt, heeft iemand toevallig al meer gehoord over de levertijd van de combi?

maartenv84

Senior Member
Om een of andere reden werkt de bijlage niet... Ben erg benieuwd naar de Combi. De gewone versie nu al een paar keer op een vrachtwagen kunnen zien :)

CDK

Forumguru
Ben benieuwd wanneer dit mooie slagschip bij de dealers komt te staan, zou er graag eens een stukje mee gaan toeren :jaja:

Cmbeek1970

Nieuw lid
Weet iemand of Style (niet BL)nu standaard wel of niet voorzien is van Bluetooth? In prijslijst staat bij beschrijving van Style van wel. Bij te bestellen opties staat het ook als optie voor de Style (€250). ik vind het niet duidelijk, maar misschien lees ik niet goed.

Yeb, idd lang wachten. Heb in overleg met de dealer alvast besteld. Leaseplan liet lang op zich wachten tot hij echt bestelbaar was. Begreep ook van de dealer dat opties en kleur eventueel nog aan te passen zijn tot 6 weken voor productie.

• Leuk
Uit ervaring met de SBII weet ik dat de productie nog wel eens versneld zou kunnen worden. Zou destijds in week 39 geleverd worden en uiteindijk in week 27 geleverd.

• Leuk
Weet iemand of Style (niet BL)nu standaard wel of niet voorzien is van Bluetooth? In prijslijst staat bij beschrijving van Style van wel. Bij te bestellen opties staat het ook als optie voor de Style (€250). ik vind het niet duidelijk, maar misschien lees ik niet goed.
volgens het boekje wel!!!
Heb je ook nog een nav besteld?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    155,7 KB · Weergaven: 42

Cmbeek1970

Nieuw lid
Nog niet besteld, en ga ik ook niet doen. De TomTom op mijn IPhone werkt voor mij al jaren. Wil mijn telefoon toch opladen in de auto. Adressen invoeren kan ik dan lekker van achter mijn bureau of op de bank.

Een nog beter excuus is dat mijn leasebudget het maar net toelaat, en dat ik geld voor NAV liever besteed aan acc en sunset.

En zo maakt iedereen zijn eigen afweging.....

Bovenaan Onderaan