Dat is ie niet. Hij is weliswaar iets breder, maar de buitenste zitplaatsen zitten te ver naar binnen (en dus is de middelste zit weer veel te smal) om praktisch te zijn voor drie kinderen.
Verder is de achterbank te diep voor kinderen die (net) de autostoeltjes zijn ontgroeid.
De enige auto's die praktisch zijn met drie kinderen zijn de MPV's met drie losse stoelen achterin. En dat hoeft dan echt geen dure Touran, Scenic of Picasso te zijn, want ook een goedkope Berlingo heeft drie stoelen achterin.
Alle andere zijn gewoon behelpen, waarbij de kinderen dan de prijs betalen voor papa (of mama) die geen MPV wil.
Eeuhm we hebben het hier over een S3 combi toch? Volgens mij heeft nog niemand daarvan met drie kinderen op de achterbank plaatsgenomen.
Verder ben ik als vader van 3 het niet met je eens en neem maar even aan dat je het niet aanstootgevend bedoeld.
Als vader van 3 kinderen heb ik juist uitvoerig onderzoek gedaan naar de verschillende auto's en ben ten tijde van de kinderstoelen met de 3 stoelen onder de arm diverse showrooms afgelopen. En ja een niet mpv is iets minder praktisch, maar zeker even veilig. En daar gaat met
mij dan weer om. Zoek de o zo goedkope picasso maar eens op bij de euro ncap en adviseer mensen dan om zo'n auto te kopen. Dat is dus een auto waar ik mijn gezin niet in ga vervoeren.
Hetzelfde geldt overigens voor de MPV met een 3e zitrij waarbij het kind achterin met z'n hoofd 10 cm van de achterruit zit. Nee, dan heb ik liever even moeite om de gordel vast te klikken.
Zo is onze 2e auto ook geen 107 achtige maar en New Beetle. Simpelweg omdat ik mijn kinderen niet op de achterbumper laat zitten.