Het grote Superb III COMBI topic

plaza

Forumguru
Ik vind de limo deze keer zeker net zo mooi als de combi , ik zou het nu niet weten waar de keuze op
zal vallen........ "gelukkig:( "hoef ik me daar de komende tijd niet druk over te maken...heb nog een paar
jaar vol te maken .
Wij hebben afscheid genomen van de zeer snelle Seat Altea van mijn vrouw en daar een Fiat 500 X voor
terug genomen , ik moet zeggen dat deze medium Suv super rijdt , misschien dat mijn toekomstige auto
ook nog wel eens een Suv van Seat of Skoda kan worden.

CDK

Forumguru
Maar komt nog steeds een paar cilindertjes te kort voor een lekker geluid :cry:
@Corné, ga je daar dan ook weer een compressor op loslaten :D

Tsja dat cilinderverhaal blijft jammer en een compressor bovenop een door een turbo geblazen blok lijkt me niets, een turbo upgrade zou kunnen, maar voorlopig blijf ik nog een paar jaartjes genieten van m'n huidige ride :jaja:

Mooie wagen, die Superb Combi. Al vind ik wel bij de grotere wagens uit de VAG-groep die op het MQB platform staan (Passat en Superb) dat de verhouding van de auto vanaf het zijprofiel niet helemaal klopt. Ze zijn vooraan vrij gedrongen en kort en achteraan juist verlengd. Ze zouden eigenlijk een langere neus moeten hebben om die achterkant te rechtvaardigen. Ik vind de Octavia beter gelukt qua balans van het design. Daarnaast vind ik het ruimtevoordeel qua laadvermogen tov de Octavia en Passat minder spectaculair dan gedacht (resp 50 en 10 liter). Het zal met name qua breedte op de achterbank wel flink schelen.

Frank C

Forumguru
Mooie wagen, die Superb Combi. Al vind ik wel bij de grotere wagens uit de VAG-groep die op het MQB platform staan (Passat en Superb) dat de verhouding van de auto vanaf het zijprofiel niet helemaal klopt. Ze zijn vooraan vrij gedrongen en kort en achteraan juist verlengd. Ze zouden eigenlijk een langere neus moeten hebben om die achterkant te rechtvaardigen. Ik vind de Octavia beter gelukt qua balans van het design.

Bij de Passat en S3 vind ik het minder opvallen om een of andere reden. Maar zou hem in het echt moeten zien voor goed oordeel.
Wat daarnaast lijkt is dat de naden bij de deuren etc van de S3 kleiner zijn dan bij de S2. Of is dat wederom fotoshop?

Giant

Forumguru
Nogal opvallend is de veel kortere overhang aan de voorkant. Tot vandaag vond ik het ontwerp van mijn huidige S2 combi niet gedateerd, maar als ik hem nu op de foto naast de S3 combi zie moet ik zeggen dat ik ineens een tamelijk gedateerde kont van de S2 combi zie:pieker:. Overigens, ik las op het forum dat door de te schuine achterruit van de S3 combi er weinig ruimtevoordeel zou zijn t.o.v. de hatchback. Als ik naar de foto's kijk dan komt de hoek van de achterruit van de S2 combi en de S3 combi overeen en is die niet vlakker komen te liggen en is dat dus niet nadeliger geworden met de komst van de nieuwe combi.

CharlesTucker

Forumguru
Heel mooi ding hoor, en ook mevr. Tucker was er erg van gecharmeerd. Nog geen idee of het voor ons een serieuze optie wordt, hangt af van een aantal dingen, onder meer hoe lang de huidige O2 het nog vol gaat houden (ivm sparen voor de volgende auto), en of er wel of niet een tweede auto (Citigo??) bij gaat komen ... Maar wie weet, over 2 jaar of zo ...

Bovenaan Onderaan