Het grote Superb III COMBI topic

dvon

Actief lid
Heeft iemand al zicht op de aflevering van zijn bestelde Superb Combi?
De dealer informeerde mij net dat er nog steeds geen productieweek voor de door mij bestelde Combi bekend is. Bestelling is gedaan in de tweede helft van juni, productie zou ongeveer in week 39 plaatsvinden en aflevering was in eerste instantie gepland begin oktober. Dat gaat nu dus wel lastig worden. Iemand al meer informatie?

Volgens mijn dealer heeft pon productie week 42 geroepen... Mag alleen pas in december rijden waarschijnlijk ivm einde contract huidige auto :mad:

Besteld 2 weken geleden. Levertijd midden november. Dealer gaf aan dat ze slag om de arm houden maar waarschijnlijk 2 weken eerder.

ik kreeg eerst door week 46 van leaseplan die was opeens weer open, ik dealer gebeld, en die weer Pon staat gepland voor wk 42 productie maar kunnen ze niet bevestigen omdat ze afhankelijk zijn van de fabriek

andrehj

Forumguru
Met die 17" wielen is helemaal niets mis hoor! Ik zit nu in Duitsland, en hier weet ik weer waarom ik onder de S2 gewoon met 16" rij. De wegen (zeker de wat kleinere) zijn hier namelijk erg slecht en zitten vol met gaten. Met 16" (vergelijkbaar met een S3 op 17") rij je daar nog redelijk comfortabel overheen en loop je bovendien geen risico op een kapotgereden velg. Het valt me ook op dat je hier ook zo goed als geen verlaagde auto's of platte banden ziet. Op een S2 of O2 zie je hooguit 17", maar meestal gewoon 16".

Giant

Forumguru
Met die 17" wielen is helemaal niets mis hoor! Ik zit nu in Duitsland, en hier weet ik weer waarom ik onder de S2 gewoon met 16" rij. De wegen (zeker de wat kleinere) zijn hier namelijk erg slecht en zitten vol met gaten. Met 16" (vergelijkbaar met een S3 op 17") rij je daar nog redelijk comfortabel overheen en loop je bovendien geen risico op een kapotgereden velg. Het valt me ook op dat je hier ook zo goed als geen verlaagde auto's of platte banden ziet. Op een S2 of O2 zie je hooguit 17", maar meestal gewoon 16".
Grappig andrehj, ik zit er precies zo in. Onder mijn S2 combi heb ik 17" zomerwielen en in de winter 16". Ik zit geregeld in Polen met de auto en ik zeg je: daar is het wegdek over het algemeen als belabberd te kwalificeren. Dan is een snackbarvelgmaat niet zo handig:nailbiting:. Maar ook hier in Nederland waar we meer waar voor ons wegenbelastinggeld krijgen merk ik dat 16" wat comfortabeler rijdt dan 17". Voor mij (in november komt mijn S3) dus weer 17" zomerwielen en ik neem de huidige 16" wielen mee naar de S3 voor in de winter. Het zal naast dit soort functionele/rationele afwegingen ongetwijfeld met smaak van doen hebben. Om nu te stellen dat 17" 'wieltjes' zouden misstaan gaat mij persoonlijk erg ver. Maar goed, mensen die dat stellen vinden mogelijk dat 'snackbarvelgen' niet bestaan:deuk:

Wat ik me eigenlijk nog afvraag is het volgende.. Ik heb dsg besteld en acc, betekent dit ook dat je dan de beschikking hebt over het automatisch file rijden of heb je daar ook lane assist voor nodig?

Thrar

Actief lid
Wat ik me eigenlijk nog afvraag is het volgende.. Ik heb dsg besteld en acc, betekent dit ook dat je dan de beschikking hebt over het automatisch file rijden of heb je daar ook lane assist voor nodig?
Daar heb je inderdaad ook lane assist voor nodig.

superbia

Forumguru
Haa gaaf! Wat een mooie velgen zijn dat toch! :yeehaa:

Is dit jungle green? Aparte kleur maar het heeft wel wat.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ja dit zou idd jungle green moeten zijn, is idd een bijzonder opvallende kleur, mijn oog ving eerst de kleur op en zag toen pas dat het een S3C was ;)

andrehj

Forumguru
Grappig andrehj, ik zit er precies zo in. Onder mijn S2 combi heb ik 17" zomerwielen en in de winter 16". Ik zit geregeld in Polen met de auto en ik zeg je: daar is het wegdek over het algemeen als belabberd te kwalificeren. Dan is een snackbarvelgmaat niet zo handig:nailbiting:. Maar ook hier in Nederland waar we meer waar voor ons wegenbelastinggeld krijgen merk ik dat 16" wat comfortabeler rijdt dan 17". Voor mij (in november komt mijn S3) dus weer 17" zomerwielen en ik neem de huidige 16" wielen mee naar de S3 voor in de winter. Het zal naast dit soort functionele/rationele afwegingen ongetwijfeld met smaak van doen hebben. Om nu te stellen dat 17" 'wieltjes' zouden misstaan gaat mij persoonlijk erg ver. Maar goed, mensen die dat stellen vinden mogelijk dat 'snackbarvelgen' niet bestaan:deuk:
Mee eens. Maar vergis je overigens niet: De wielen van een S3 zijn veel groter dan die van een S2. Daardoor heeft 17" op een S3 al een iets hogere wang (118mm) dan 16" op een S2 (113mm) . Vandaar dat ik op een een S3 toch wel voor 17" zou gaan. 16" op een S3 (129mm wang) is zelfs voor mij wat te gortig...

Vanavond ineens naast een witte combi die bij Leusden de snelweg op kwam, het lijkt erop dat een aantal dealers al een combi gaan krijgen.

Bijlagen

• IMG_1303.JPG
    IMG_1303.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 132
  • IMG_1305.JPG
    IMG_1305.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 122
Ja vind ik ook :jaja: Toch even doorgereden naar Koopman in Nijkerk, daar stonden er een aantal op verschillende trailers :cheer:

Bijlagen

• superb_black.jpg
    superb_black.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 119
  • 1DSC00328.jpg
    1DSC00328.jpg
    1.010,7 KB · Weergaven: 120
Bovenaan Onderaan