Beste iv rijders of aan diegene die mijn vraag kan beantwoorden.
Mijn Superb IV dient binnen 2/3 weken een olieservice en inspectie te krijgen. BJ2020-02.
Inmiddels 12.000km sinds vorige oliewissel. Volgens de sticker zit erin 0w/30.
Online lees ik dat het huidige advies om de 15.000 ververst dient te worden.
Nu ga ik binnenkort ivm vakantie veel km maken en wil nu de check doen en olie verversen.
Tevens las ik in enkele reviews dat er men ook 5w/40 ververst.
0w/30 lijkt mij logische doordat de motor (koud) tussendoor springt naar electrisch.
1e vraag.
Wat zijn jullie ervaringen mbt olie specificatie? Tevens welke oliemerk raden jullie aan.
Ik heb de auto 4jr oud gekocht, geen garantie meer. Een goede vriend is automonteur. Ik koop dan zelf merk onderdelen en laat hem vervangen. Hiermee bespaar ik geld ik tov de dealer en heb dus bekende A merken gekocht.
2e. Ik was ook benieuwd naar jullie mening hierover of dit slim is.
Onderhoudsboekje kan bestempeld worden.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mijn Superb IV dient binnen 2/3 weken een olieservice en inspectie te krijgen. BJ2020-02.
Inmiddels 12.000km sinds vorige oliewissel. Volgens de sticker zit erin 0w/30.
Online lees ik dat het huidige advies om de 15.000 ververst dient te worden.
Nu ga ik binnenkort ivm vakantie veel km maken en wil nu de check doen en olie verversen.
Tevens las ik in enkele reviews dat er men ook 5w/40 ververst.
0w/30 lijkt mij logische doordat de motor (koud) tussendoor springt naar electrisch.
1e vraag.
Wat zijn jullie ervaringen mbt olie specificatie? Tevens welke oliemerk raden jullie aan.
Ik heb de auto 4jr oud gekocht, geen garantie meer. Een goede vriend is automonteur. Ik koop dan zelf merk onderdelen en laat hem vervangen. Hiermee bespaar ik geld ik tov de dealer en heb dus bekende A merken gekocht.
2e. Ik was ook benieuwd naar jullie mening hierover of dit slim is.
Onderhoudsboekje kan bestempeld worden.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatst bewerkt: