Tman0961
Forumguru
Ok, heenweg zit de olietemperatuur tussen 75 en 80 graden en helpt de elektromotor een beetje mee. Op CC 110km/u.
Terugweg was de accu leeg en werd deze bijgeladen (irritant dat je accu bij laadt als deze leeg is trouwens en je dit niet uit kan zetten. Neemt vrij veel brandstof terwijl het van mij niet hoefde. Maar goed dat terzijde.)
Op CC 150km/u gereden en olietemperatuur van tussen 98 en 90 graden.
Dus het lijkt erop als de accu een beetje meehelpt de olie niet echt lekker op bedrijfstemperatuur komt. En het lijkt erop dat dit “normaal” is voor dit type voertuig. Wat ik op zich jammer vind. Ik zou juist verwachten dat bij een Phev men ervoor zorgt dat de olie snel op bedrijfstemperatuur komt teneinde behoud van de motor te bewerkstelligen.
Terugweg was de accu leeg en werd deze bijgeladen (irritant dat je accu bij laadt als deze leeg is trouwens en je dit niet uit kan zetten. Neemt vrij veel brandstof terwijl het van mij niet hoefde. Maar goed dat terzijde.)
Op CC 150km/u gereden en olietemperatuur van tussen 98 en 90 graden.
Dus het lijkt erop als de accu een beetje meehelpt de olie niet echt lekker op bedrijfstemperatuur komt. En het lijkt erop dat dit “normaal” is voor dit type voertuig. Wat ik op zich jammer vind. Ik zou juist verwachten dat bij een Phev men ervoor zorgt dat de olie snel op bedrijfstemperatuur komt teneinde behoud van de motor te bewerkstelligen.