Even mijn ervaringen delen na 6 maanden en 13.500km rijden met de iV:
Een gemiddeld benzine verbruik van 3,3l/100km waarbij er vaak puur elektrisch wordt gereden voor lokale boodschappen, kindern afzetten, familiebezoek, ... en ook minstens 1x week een trip van ~250km naar Nederland voor het werk, de Ardennen, ... op het programma stond. (bij langere trips zonder opladen stel ik altijd de hybride mode in en verdeel 50% van de batterij capaciteit over heen- en terugweg).
In het voorjaar was mijn elektrische actieradius gemiddeld 42km (aangetoond in de wagen en ook effectief). Nu het wat warmer is ging dat naar 50km - 55km en nu zelfs 60km! (aangetoond in wagen). Ik merk nu dat ik de actieradius zelfs nog uitbreid door het regenereren. Sinds deze week rijd ik terug naar kantoor, 68km, waar ik ook kan laden: Puur elektrisch! (20km 70km/h baan, 25km E313, 15km Antwerpsering, 8km 70km/h baan)
Ik heb geen sportieve rijstijl, rijd meestal gewoon op cruisecontrol de toegelaten snelheid, maar wel 'vlot'. Ik rijd ook wel quasi 'one pedal' door te anticiperen op rode lichten, vertragende voorliggers, etc.
Heel erg blij met de wagen, ook de Emerald Green kleur, daar krijg ik veel complimenten op (door onbekenden, incl. de Politie
).