Het grote Superb iV topic

rinusdev

Nieuw lid
De handleiding via de app is toch prima door te lezen? Zit ook een zoekfunctie op dus zo gevonden wat je zocht lijkt me.
de website van skoda werkt redelijk prettig, vooral achter je laptop. Maar ik wil achter het stuur ook iets op kunnen zoeken, dan is een boekje toch fijner vind ik. In het Nederlands bij voorkeur.

EdK

Forumguru
Krijg idee dat velen het nog niet weten of gevonden hebben
Maar buiten de App en Skoda interpret site staat bij de nieuwe Skoda's de manual ook in te zien via je media unit !!
Je moet er wel voor stilstaan , want al rijdend niet in te zien.....
En waar het staat in de mediaunit ??? wel ook dat staat in die manual !!! Skoda "simply clever " :koffie:

rinusdev

Nieuw lid
Die had ik wel gezien, maar nog niet gebruikt.
Ik moet zeggen dat na 2 dagen het mmi center te gebruiken, ik de bruikbaarheid van het mmi om snel door heen te werken maar matig vind. En ik zie net dat ik de handleiding niet kan openen :(

Laatst bewerkt door een moderator:

Ronny1978

Actief lid
...
Zijn er mensen met ervaring omtrent het achteraf monteren van een trekhaak.?
Ervaring trekhaak en iV, Ja ik :giggle: .

Wat betreft de BPM, ik heb mijn auto in mei 2024 op kenteken gezet en die is van jan 2021. Bedrag wat ik toen aan de fiscus moest betalen was 505 euro.

Laatst bewerkt door een moderator:

jefrem

Lid
Na 4 weken de superb kwijt te zijn geweest na de inbraak alles weer netjes hersteld. Al wel weer een x terug geweest omdat ik storing had in travel assist (voorruit is ook vervangen) en er bleek een basis instelling niet goed te staan of zo.
Nu staat hij weer bij pon voor krakend geluid bij remmen en drempels op gaan en een software update. En sinds kort een storing in kinderslot/beveiliging links achter.

Ben benieuwd of ze de nieuwste software er op gaan zetten. Staat nu nog op 270

ESL

Actief lid
Hij sluit verder wel gewoon goed? Het sluit mechanisme van mijn laadklep is nu na twee jaar al 2x vervangen omdat de klep niet goed sloot. Met precies hetzelfde resultaat als bij jou. Bij mij heeft de dealer het prima opgelost
Binnenkort voor de 3e keer! Het probleem is er inmiddels alweer. Rete irritant dat dat zo'n iel plastic dingetje is wat natuurlijk gewoon snel stuk gaat als je dat dagelijks gebruikt. Het ding wil regelmatig niet zonder geweld open, en eigenlijk nooit meer fatsoenlijk dicht. Soms lukt dat wel, maar dan schiet hij tijdens het rijden weer open met irritante foutmeldingen in het dashboard tot gevolg. Nee, dat laadklepje is echt waardeloos.

Nu heb ik trouwens ook het probleem dat het chroom op de grille helemaal los laat, zowel boven als onder. De auto hoeft niet zo heel erg lang meer mee dus het blijft maar zo denk ik. Het valt schijnbaar niet onder garantie en anders zou ik een schademelding moeten doen en dat vertik ik. Ik heb regelmatig bij andere Superbs gekeken maar ik heb dat loslatende chroom eigenlijk nog nooit bij andere auto's zo gezien als bij mij.

Ik vind het echt een hele fijne auto; rijdt comfortabel en scoort voor mij op álle punten perfect. Behalve toch op kwaliteit, denk ik. Ik heb eigenlijk nog nooit eerder een leaseauto gehad waar ik zó vaak terug ging met kleine irritante gebreken. En dan heb ik toch al veel merken gereden, zélfs frans :censored:

Heeft iemand de SOH laten uitlezen. Zo ja, bij wie.
Dealer, zelf via vcds of elders. Prijs?
Ik ben benieuwd welke batterij percentage hier zal uitkomen.

Mijn Superb iv heeft inmiddels 150k. Rijd naar tevredenheid.
Gisteren op 1 volle lading 51km gereden (netjes toch), was ook mooi weer. Voornamelijk snelweg.

rinusdev

Nieuw lid
Ik ben van plan wat accecoires aan te schaffen bij kopacek. Een beschermde strip voor op het horizontale deel van de bumper. Hoes voor de middentunnel. Ik wil ook een kofferbakmat kopen. Maar de originele is 89 euro bij kopacek. Bij nl webshops koop ik een merkloze voor minder dan de helft. Heeft iemand ervaring met dat ding en kan die vertellen of dat het waard is?
Voor mijn toyota rav4 had ik zo'n merkloze. Daar zat een gedeelte in verwerkt waar plastic 'kruimels' vanaf kwamen gedurende het gebruik.

Ik heb die in de Superb iV liggen. Mijn bestel ervaringen kun je ergens anders wil vinden :-)

Mat zelf is prima. Pasvorm natuurlijk helemaal perfect en waar ik het om deed: er staat mooi Superb op.
Wel is de mat zo goed als helemaal plat. Bij vorigen had ik aan zijkanten een beetje opstaande rand. En in de Passat zat er een soort 'anti slip' onder wat ook wel handig was. Deze is helemaal glad.

Hij doet wat die moet doen (hondenharen opvangen en wat kwijl). Hij is lekker handzaam en dus er zo uit en schoon te maken. Persoonlijk vond ik de prijs ook wel meevallen.

EdK

Forumguru
Heb bij 2 vorige wagen de rubber matten in gehele wagen gehad van Kopacek (skoda) en zoals gezegd is pasvorm uitstekend.
Makkelijk verwijderbaar en dan te reinigen met wat water en sop.
En na 7 en 4 jaar zagen de kofferbakmatten er nog steeds als nieuw uit.
De bestuurdermat had wel wat slijtage maar stukken minder dan een velours mat waar dan vaak al de gaten inzaten.

Maar neem eens contact met je Skodadealer op, vaak zijn die rubber matten niet veel duurder of zelfde prijs als bij Kopacek

Bovenaan Onderaan