Heel milieubewust ben je dan ….
Je koppelt nu wel heel makkelijk dingen aan elkaar. Alsof er geen andere variabelen zijn...Elke cent die wordt uitgekeerd aan zg. "schade"claims kan door de autofabrikanten niet meer worden besteed aan verdere ontwikkeling, dus die zal trager gaan dan anders mogelijk zou zijn geweest.
Tuurlijk zijn die er ook.Je koppelt nu wel heel makkelijk dingen aan elkaar. Alsof er geen andere variabelen zijn...
Da’s een héle mooie manier om te zeggen dat je onzin verkooptTuurlijk zijn die er ook.
Maar ik ben nu even meer van een stapje achterwaarts en dan de grote lijn bekijken... want met allerlei detailgeneuzel en haarkloverijen wordt het er - als gevolg van het bomen-en-bos-effect - toch ook niet duidelijker op.
Ik zie er inderdaad wat onvolledigheden in staan. Bijvoorbeeld:Klopt het Wikipedia artikel dan niet? Daar staat in de inleiding al dat het sjoemeldiesel-schandaal van VW gaat over de inspuiting van ureum (AdBlue), en dat is de werkzame stof voor SCR kats.
De 1.2L greenlines (zonder AdBlue) bleken al heel snel ook betrokken te zijn.Voorlopig zijn het de versies met cilinderinhoud 1,6 en 2,0 l. [...]
Volgens de Duitse minister van Verkeer Alexander Dobrindt is het niet uitgesloten dat ook 1,2-litermotoren gemanipuleerd zijn. Hoewel niet geviseerd door de uitgebrachte notice of violation van EPA, zou de EA288-motor ook betrokken zijn.
Mijn vorige auto had een EA-189, en daar zat geen AdBlue tankje in. Voor wat betreft het brandstofverbruik, daar heb ik zowel hier op het forum als in andere media wel over gelezen dat dat toegenomen zou zijn na ontsjoemelen. Bij mijn eigen auto is het werkelijke verbruik, gemeten aan de pomp en over langere tijd bijgehouden in een Excel sheet, echter niet meetbaar veranderd. Het door de boordcomputer aangegeven verbruik daarentegen was duidelijk AFgenomen.Die moet je ff uitleggen @hemi24...? Volgens mij werd er in de sjoemeldiesels geen of heel weinig AdBlue ingespoten, wat nodig is voor de SCR kat. Heeft niet perse te maken met hoe schoon de verbranding is.
Ik begreep dat het brandstofverbruik iets is toegenomen na de softwareupdate?