heusinkveldb
Forumguru
Haha, The Big Bang Theory
Haha, The Big Bang Theory
@Skoda_plezier, weet je zeker dat je echt druksensoren hebt, meestal werkt zo'n systeem namelijk door het verschil in snelheid van de wielen link en rechts te meten, met behulp van je ABS sensoren. Hij meet dan dus eigenlijk niet de druk in je banden, maar het drukverschil tussen de verschillende banden. Is dat bij jouw auto ook het geval, dan heb je geen probleem met je winterbanden. Na het wisselen even op het "reset" knopje drukken en alles werkt zoals het hoort. Lees even de handleiding na voor de exacte procedure (als ik me goed herinneren moet je dat knopje een paar seconden ingedrukt houden na het starten van je auto, maar voor het wegrijden).
Voor alle zekerheid, met die reset knop vertel je het systeem dus eigenijk dat op dat moment alles in orde is, het systeem waarschuwt je daarna voor veranderingen. Druk dus alleen op die reset knop als je bij het wisselen er voor gezorgd hebt dat je zeker weet dat de bandenspanning op dat moment OK is.
Zo doe ik dat ook altijd. Weerbericht van 14 dgn vooruit bekijken..... En, zoals het er nu uitziet gaan ze er einde deze week onderEuh moet je winterbanden niet pas monteren bij 10 graden of lager? Omdat ze anders veel sneller slijten
Zie dit artikel : http://www.autoblog.nl/wanneer-je-winterbanden-monteren
Het lijkt me niet nodig om te resetten aangezien de ABS sensoren het toerental van de wielen meet en zolang daar geen verschil in is zal er geen melding op het dashboard komen denk ik.Werkt op het abs systeem, NIET op druksensoren. Is momenteel nog op geen enkele Skoda aanwezig.. Dus geen paniek maar wel de procedure volgen betreffende resetten TPM systeem na monteren winterset.
Is niet helemaal waar: er zal door afwijkende slijtage van voor- en achterbanden geleidelijk aan enig verschil in toerentallen ontstaan tussen voor- en achterwielen. Door die geleidelijkheid "leert" het systeem een bepaalde afwijking te accepteren zonder alarm te slaan.Het lijkt me niet nodig om te resetten aangezien de ABS sensoren het toerental van de wielen meet en zolang daar geen verschil in is zal er geen melding op het dashboard komen denk ik.
je doet er ook niets "verkeerd" mee om het sowieso te doen.. en ik schreef het gemakshalve om geen uitleg over bandenomtrek te hoeven doen.Het lijkt me niet nodig om te resetten aangezien de ABS sensoren het toerental van de wielen meet en zolang daar geen verschil in is zal er geen melding op het dashboard komen denk ik.