Enkele weken geleden voor de vraagprijs van €250 ! een winterbandenset via marktplaats gekocht, het weinige zwart schoongemaakt en in de €2 Action spuitwas gezet. Interaction Sirius LM velgen met Continental TS850 205/65/16 T banden met 7 - 7,5 mm profiel. Écht zgan en een van de beste uit de testen!!! Van AliExpress stickers met nieuw Skoda logo op de naamdopjes geplakt (stond Interaction op). Een set met deze velgen en banden kost nieuw ca. €675, dus erg tevreden tot nu toe.
Omdat het T band is heb ik alvast in het MFA winterbanden aangevinkt en 180 km/u ingesteld zodat er een waarschuwing verschijnt (denk niet dat ik zo hard ga rijden, zeker niet in de winter). Mag dit in België of Duitsland ipv een sticker met idem info?
Maar, nog niet gemonteerd. Ben wel erg benieuwd hoe het rijdt; ik verwacht comfortabeler dan de 5-6 mm Goodyear Eagle F1 225/55/17 op de voor de Elegance standaard 17" velgen (mijne hebben meer spaken dan die in mijn avatar).
Als het comfortabeler rijdt, denk ik dat ik mijn zomerset best een keer wil ruilen met andere mooie Skoda velgen in de maat 205/55/16 (ook mijn reservewiel is hetzelfde type LM velg). Eerst maar eens rijden met de 16" wielen.
Mijn Passat's stonden op 195/65/15 en daarmee voelde ze minder oneffenheden in het wegdek.