Zie #139.Geen idee waar jij op rijdt
Ik ben tegen heel weinig dingen. Ik heb zelf ook vele zomers lang de winterbanden in de garage gehad om die te kunnen monteren zodra dat (soms onverwacht) nodig was, zelfs nog - uit gewoonte, denk ik - toen ik al jarenlang niet meer de kans liep om bij nacht en ontij te moeten uitrukken naar een of ander incident. Toen het CrossClimate-kwartje (nou ja, eurootje...) viel, heb ik mijn winterwielen cadeau gedaan aan een familielid in volcontinudienst en ben tot heden heel tevreden met zowel het gemak als het resultaat.Ook als je geen voorstander bent, denk eens bij jezelf na waar je tegen bent.
Ben nu wel benieuwd hoe het al onze pro-4-seizoen leden af gaat deze dagen..
Veelal werd er gemeld dat vier seizoeners in ons klimaat prima volstaan..
Die vlieger gaat met dit pak sneeuw niet op. Dus; hoe is het gegaan met iedereen ?
@deusjevo al aangeeft, hoeveel trucks hebben er wel niet vastgestaan bij een simpele fly-over, omdat ze er simpelweg niet op kwamen.
Verassend, degene met all weathers hebben alleen maar lof voor die banden en degene met winterbanden hebben alleen maar lof voor die banden.
Ik ben tegen heel weinig dingen. Ik heb zelf ook vele zomers lang de winterbanden in de garage gehad om die te kunnen monteren zodra dat (soms onverwacht) nodig was, zelfs nog - uit gewoonte, denk ik - toen ik al jarenlang niet meer de kans liep om bij nacht en ontij te moeten uitrukken naar een of ander incident. Toen het CrossClimate-kwartje (nou ja, eurootje...) viel, heb ik mijn winterwielen cadeau gedaan aan een familielid in volcontinudienst en ben tot heden heel tevreden met zowel het gemak als het resultaat.
Waar ik me inmiddels wel een klein beetje aan begin te storen is de nadruk waarmee (sommige) winterbandaanhangers geen gelegenheid onbenut laten om die als het enige ware en juiste en veilige middel neer te zetten. Dat is gewoon niet zo...
Het is net als met zoveel andere zaken: bv. een Rolls zal ongetwijfeld beter rijden dan pakweg een 2CV, maar ook die laatste heeft mij destijds altijd droog en met warme voeten gebracht waar ik moest zijn.
Anders gezegd, we weten het nu wel - kan het dan nu misschien een tandje minder met die zendingsdrang?
Op m’n vragwaggel liggen ook (Continental) 4 seizoensbanden en voor de zekerheid bij hellingen en fly-over’s m’n sper er bij gepakt en geen centje pijn hoor, zowel geladen als leeg ben ik overal veilig gekomen.
Bij het balanceren heeft de attente vakman antraciet kleurige loodjes geplakt. Was mooier dan echte loodkleur.
Dat is al een tegenspraak in zichzelf.je bent (sommige) mensen (met winterbanden) over een kam aan het scheren met je opmerking..
Ach lees de winterbanden topics van de voorgaande jaren maar eens, dan hoort dit gewoon met die W banden topic....Maar goed, we kletsen met zijn allen lekker langs elkaar heen. Geeft niks verder.
@HarrieSkoda Dacht als ze er mooi schoon en blinkend bij staat doen ze vast nog beter hun best met bandenwisselen...