Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat het deze keer niet de juiste geteste maten zijn voor de OIII... Wou wel eens weten wat ze vonden van de Conti 860 tov de 850 van vorig jaar.

In mijn geval voor mijn O3 wel hoor want daar komt straks de TS860 onder in 225/45/17 :)

Ik wil perse velgrandbeschermer en perse geen high load en dan voor de TS860 kom je dan op 225 uit. Daarbij is een TS850 in 205 duurder?

EDIT;
pffffffffd beter lezen.. De conti zit idd niet in de test

micky

Forumguru
Volgens mij wordt de wang van de band slapper.
Omdat deze steeds opgerekt moet worden omdat deze anders niet om en van de velg kan.
Maar er zijn vast mensen die het beter kunnen verklaren.
Lijkt me een broodje aap verhaal om eerlijk te zijn, ook ik doe dit al vele jaren en nooit iets van een negatief effect gehad. een band is gemaakt om te rekken en krimpen en zo heel veel is dat niet eens bij het omleggen.

Frup

Forumguru
Toen ik mijn auto drie weken geleden ophaalde zaten er winterbanden op. Juist toen het zulk warm weer was.
Bij een plotse uitwijk manoeuvre had ik het gevoel dat ik op elastiek reed. ook bij stevige bochten reed het als een dweil. En nee, ik had nix gedronken. Ik heb snel zomerbanden besteld, en die rijden nu een stuk strakker.
Nu is het wachten op een flink pak sneeuw! Kunnen de winterbanden er weer terug onder en heb ik plezier van m'n 4x4.

Fmoon

Forumguru
Het is voor in de winter enkel voor een vakantie naar duitsland 1x per jaar. De looks zijn wat minder natuurlijk. Denk gewoon een 225/45/17 bandje. Kan altijd natuurlijk nog een spoorverbreder ertussen doen maar heb dat liever niet.

Bedankt voor je antwoord.

Fmoon

Forumguru
Dat zou moeten passen ja, uiteraard afhankelijk van welke banden je gaat gebruiken.
Je krijgt een smallere velg die dieper in de wielkas komt te liggen.

Nog even een vraagje, dat is dan 3 mm per kant dat die dan naar binnen staat toch? Ja ik ben een noob. De velgbreedte is wat smaller maar ik behoud wel de dezelfde bandbreedte van 225. Moet dus gewoon kunnen zoals je zegt.

CDK

Forumguru
Het verschil in ET is inderdaad 3mm
Je zou ook een smallere band kunnen proberen.
Dan heb je namelijk meer ruimte voor je sneeuwkettingen en als je band iets smaller is heb je meer druk per cm2 en dus ook meer grip.

Fmoon

Forumguru
Het verschil in ET is inderdaad 3mm
Je zou ook een smallere band kunnen proberen.
Dan heb je namelijk meer ruimte voor je sneeuwkettingen en als je band iets smaller is heb je meer druk per cm2 en dus ook meer grip.

Goeie tip!!

Moet bij een 215 band dan een hoogte van 50 gebruikt worden?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Is het weer zover voor dit topic .
Heb net me zomervelgen :deuk:
Tja van de winter komen gewoon weer me Vredestein's Quatrac 3 eronder . Super tevreden mee .
Helaas deze zomer ook hierop op vakantie geweest , toch voldoen ze op erg warm weer ook prima . Het enige wat ik af en toe hoorde was knerpen bij extreem snel optrekken .
Helaas was de 5 nog niet beschikbaar voor me Faab . Ik rijd op maat 205-45-17 ..

CDK

Forumguru
Kan ik dan beter voor een 215-45-17 of 215-50-17 gaan?

205-50-17 is vrijwel identiek qua rolomtrek aan 225-45-17

215-45-17 heeft een iets kleinere rolomtrek en 215-50-17 moet je niet doen, dat gaat niet passen, zeker niet met sneeuwkettingen.

Edit: check het prijsverschil eens van de bandjes anders? 205-50-17 is volgens mij wel een gangbare maat.

Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Het gaat om het beste, niet om de prijs.

De velgjes krijg ik.. dus een gegeven paard kijk ik niet in de bek, ik ben nu welervan overtuigd dat he gaat passen dankzij u @Corne Paar goede banden eromheen is belangrijk. Ik ga eens kijken naar de 205 banden.

• Leuk

B.Stuurder

Forumguru
205-50-17 is vrij wel identiek qua rolomtrek aan 225-45-17

215-45-17 heeft een iets kleinere rolomtrek en 215-50-17 moet je niet doen, dat gaat niet passen, zeker niet met sneeuwkettingen.

Edit: check het prijsverschil eens van de bandjes anders? 205-50-17 is volgens mij wel een gangbare maat.
Daarom zeg ik, 205.

• Leuk

Fmoon

Forumguru
Ga ik doen. Thanks voor alle tips. Weet niet of het mooi staat, maar het gaat ook om het functionele. 17 inch is met sneeuwketting ook wel handiger dan 19 denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan