Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Faceit

Nieuw lid
Hallo allen,

Misschien wel een gek verzoek op deze pagina, maar misschien kan iemand mij uit de brand helpen en hetzelfde andersom :) Ik heb een citigo die ik niet meer wil. Levertijd bevestigd in week 22 (productie was vorige week).

Ik zat bij de eerste 500 gelukkige met een laag tarief. Ik weet niet goed hoe ik in contact komen met mensen die de auto snel geleverd willen hebben maar wellicht lukt het op deze manier?

Het betreft een ambition, 25k per jaar rijden met cruizecontrol en DAB radio als extra optie. Kleur Sunflower Yellow.
Dit alles voor 262,- per maand en duur van 5 jaar.

Hoor het wel als er interesse is. Als ik in ieder geval de huidige bedragen van lease zie is het bedrag super scherp.

Groet,

Thijs

Laatst bewerkt:

Iamstefan

Nieuw lid
Goedemiddag.
Vandaag bericht gehad wanneer mijn auto bij de dealer aan komt.

Week 51 ...... we wachten nog ff ..

Iamstefan, half november, Vallei autogroep, Style, Deepblack, week 37,... Nu Week 51

Poeh ... da's meer dan een jaar wachten op een nieuwe auto. Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die in december 2019 een auto hebben besteld en die al lang en breed hebben terwijl anderen een auto eerder hebben besteld en hem veel later geleverd krijgen ... Willekeur van de dealer of zijn er dealers die duidelijk meer invloed hebben op de levertijden dan andere dealers?

Bulletdodger

Senior Member
Ik snap dat ook niet, als ik dit dan weer zo lees dan zakt de moed me wel in de schoenen. Een jaar wachten op een auto lijkt me toch wel bizar.

dan wil ik hem voor dezelfde prijs ook wel een jaar minder

Laatst bewerkt door een moderator:
Toen tekende voor 5 jaar dacht je duurt een paar maanden.. dan kon je over 5 jaar en een paar maanden de auto weer inleveren en is de ontwikkeling van ev auto’s weer 5 jaaar verder nu ben je al weer ruim 6 jaar verder...

Aan de ene kant is dat waar ... maar aan de andere kant ... qua leaseprijs betaal je in jouw geval dan ook een jaar eerder een stuk meer

Laatst bewerkt door een moderator:

Me Zelf

Forumguru
Je loopt in 2025 wel tegen motorrijtuigenbelasting aan die niet in je leaseprijs zit en dus mag gaan betalen. Daar had ik ook niet op gerekend toen in tekende voor levering in februari (nu misschien juli).

Kan nooit zo erg worden als de motorrijtuigenbelasting die ik voor mijn Octavia 2.0 tdi moest neertellen ... en in het leasecontract staat nu nog dat de motorrijtuigenbelasting inbegrepen is ...

Me Zelf

Forumguru
Heel zeker dat het om ook alle veranderingen in motorrijtuigenbelasting gaat? Ik betaal nu bijvoorbeeld meer voor mijn Octavia dan bijna 4 jaar geleden vanwege deze kleine lettertjes (ook private lease).

Twardt

Lid
En dan krijg je de auto ook nog eens heel laat, en kan je ook geen aanspraak maken op de subsidieregeling omdat de overeenkomst vorig jaar al gesloten is.

Berrychello

Forumguru
Dat kon je ook niet als je m nu al hebt gekregen. Overigens is mij nog niks bekend over voorwaarden van die subsidie mbt tekenen contract en leverdatum.

Twardt

Lid
Nee, als je hem nu al had gekregen zou je ook geen subsidie krijgen. Maar het is wel zuur als de subsidie regeling wel is ingegaan voordat je de auto ontvangen hebt, maar je hebt er toch geen recht op. De datum dat je de leaseovereenkomst hebt afgesloten (de datum dat je je handtekening hebt gezet) is waar het om gaat.
565909fb-3576-4718-a962-22dd033b6f61.jpg

Bovenaan Onderaan