Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

:tegek: jaaa daar is ie dan eindelijk!

Vandaag na 8 maanden te hebben gewacht de Seat eindelijk ontvangen.

Het schijnt dat er maar 250 Mii'tjes zijn gemaakt dus een echte collectors item.

Ik hoop voor alle wachtenden onder ons dat de wagens snel worden gemaakt.
Maar als je eenmaal het stuur in je handen hebt en het (gas)pendaal intrapt weet je dat het het wachten waard was :cheers:
 
Hier staat hij ook voor de deur! En wat een heerlijke wagen is het!
Wil nu alleen nog even een wandcontactdoos in de voortuin plaatsen om daar de granny lader op aan te kunnen sluiten. Nu moet hij door het raam wat niet ideaal is.
 

Kelvin

Lid
Vandaag een afspraak gemaakt voor aflevering. Donderdagochtend ophalen !!!!

En toevallig vandaag mijn auto verkocht. Kan niet beter dit. Valt mooi samen ; )
 

Me Zelf

Forumguru
Ze komen echt in golven die electrische Upmiigo’s. Alhoewel de Up in NL niet echt heel veel te zijn verkocht/geleasd
 
Volgens de RDW op dit moment maar 214 VW Up's, 404 Seat Mii's en 1046 Skoda Citigo's ... valt me wel op dat het ledig gewicht van de Mii en Citigo 21 kg hoger ligt dan het gewicht van de Up ... had toch hetzelfde verwacht ...
 
Ik weet het niet 100% zeker maar het lijkt er op dat de accu van de VW iets kleiner is ... ook een iets mindere actieradius van de Mii en Citigo ...
 

Twardt

Lid
De "oude" e-Up was er natuurlijk met een kleinere accu. Heb je wel gefilterd op e-Up's die recent geleverd zijn? Deze hebben tegenwoordig hetzelfde accu pakket als de Mii en Citigo.
 
@Twardt jazeker heb ik naar de meest recente e-Up's gekeken ... De Mii en de Citigo hebben een ledig gewicht van 1135kg en de Up 1114kg, daar begon mijn verwondering al ... en volgens de WLTP-norm haalt de Up 250km terwijl dezelfde norm bij de Mii en Citigo 260km actieradius is ... dus waar komt dat verschil vandaan? Een lichtere auto zou verder moeten komen met dezelfde accu, toch? En in de uitrusting zie ik ook niet veel verschillen ... dus waar zit hem die 21kg verschil dan? Wie het weet mag het zeggen ... :arghh:
 

Mr.green

Nieuw lid
Ik vraag me af hoeveel er van zijn gemaakt. Beetje vreemd vind ik het allemaal. Lijkt mij dat een elektrische A-segmenter juist in trek is. Uiteindelijk denk ik dat dit een vergeten model wordt. Wel grappig eigenlijk. Toch ben ik blij dat ik de auto niet gekocht heb maar geleased, als ik deze nog krijg ooit.
 

Mr.green

Nieuw lid
@Twardt jazeker heb ik naar de meest recente e-Up's gekeken ... De Mii en de Citigo hebben een ledig gewicht van 1135kg en de Up 1114kg, daar begon mijn verwondering al ... en volgens de WLTP-norm haalt de Up 250km terwijl dezelfde norm bij de Mii en Citigo 260km actieradius is ... dus waar komt dat verschil vandaan? Een lichtere auto zou verder moeten komen met dezelfde accu, toch? En in de uitrusting zie ik ook niet veel verschillen ... dus waar zit hem die 21kg verschil dan? Wie het weet mag het zeggen ... :arghh:

Simply stupid prul? En het feit dat VW altijd iets moderner moet ogen, ik vind de up ook wel mooier dan de Citigo, van buiten iets meer aangekleed. Maargoed Citigo is prima, ik denk dat de verschillen in real life zeer klein zijn kwa actieradius gewicht en acceleratie. Het gewicht op de typegoedkeuring klopt vaak niet. Zo weegt mijn uit DE geimporteerde EOS 180kg meer op NL kenteken dan in DE, ze gaan echt niet alle autos wegen. En de RDW had er zelfs nogwat gewicht vanaf gehaald, daarnaast was de auto helemaal leeg gemaakt dus van afwijkingen was geen sprake. Wellicht is de citigo wel lichter in praktijk.
 

Derooke

Forumguru
De reden dat ze stoppen is het platform lijkt me.
Als ze alles naar het ID platform brengen hebben ze mss minder kosten per wagen . (Alles uniform = goedkoper bouwen. Wijzigingen doen enz ,zelf opleidingen want dan kunnen ze mensen verschuiven (zelfde werkingsprincipe enz).

Want ik denk dat de Citigo enz onderhuids teveel op een ice lijkt (qua verlies van ruimte enz)
 
Bovenaan Onderaan