Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

EdK

Forumguru
Eind van de week staat hij dus met beetje massel al bij je dealer op parkeerterrein.
En met klein beetje dwang zou je dus eind volgende week kunnen rijden..:koffie:
 

Kelvin

Lid
Zelfde verhaal hier...

Gisteren dealer gesproken. Citigo staat nog op transport (trein) vanuit de fabriek. Men verwacht hem bij Pon volgende week. Daarna op de trailer naar Zoetermeer!!

Inmiddels mijn trouwe viervoeter te koop. Ook hier op het forum.

Hopelijk volgende week aan de stekker!
 

EdK

Forumguru
Tsja een kleine E wagen maken is te duur !!
Maw we krijgen straks alleen maar grote wagens en grote prijzen bij de E wagens ?
Dus de skoda begint straks vanaf de Octavia en alles wat er onder zit zal gaan verdwijnen !?

Indien dit het geval is gaan de andere fabrikanten dezelfde kant op , want ook die zullen niet voldoende verdienen op de kleinere wagens.
Gevolg is wel dat een grote groep autorijders straks een wagen niet meer kunnen bekostigen en is die grote groep overgeleverd aan het openbaar vervoer !?

En het openbare vervoer is hierop uiteraard geheel niet op berekend ...

Kan nog een leuke toekomst worden op deze wijze....

Of zie ik het verkeerd in deze ??
 

Stipmans

Nieuw lid
Ze zullen heus de verkochte modellen maken en dan stoppen
Dan blijft t wel een mooi, exclusief modelletje. De eiV
 

EdK

Forumguru
een echt COLLECTERS ITEM.....

En je krijgt er geen drol meer voor terug als je hem inruilt....:pieker::nailbiting:
 

Me Zelf

Forumguru
Dat lijkt me meer een probleem voor de lease-maatschappij @EdK . Kun je hem na afloop van het leasecontract goedkoop overnemen ;)
 

Okki

Donateur
Gevolg is wel dat een grote groep autorijders straks een wagen niet meer kunnen bekostigen.....

Of zie ik het verkeerd in deze ??

Deels. Geldt voor nieuwe autos. Je kan voor hetzelfde geld natuurlijk ook een grotere oudere auto kopen. Maar wil je persee nieuw en kleiner....dan heb je pech.

Ik voorzie juist nu een (nog) hogere 2e hands prijs voor kleinere auto's. Dus...nu nog ff een nieuwe kleine kopen als het kan, over een paar jaar heb je bij inruil heel goedkoop gereden.

Hoe zit dat dan met bvb garantiestukken

Uit productie betekend nog niet dat de aftersales en onderdelen er gelijk niet meer zijn.
 

cali05

Forumguru
@Marc97 zuinig op zijn want ze gaan uit productie. Wij rijden sinds februari exact dezelfde uitvoering en kleur. Inmiddels 9000 plezierige km's
 

Twardt

Lid
Vandaag dan ook eindelijk de Citigo op kunnen halen. Had niet test gereden omdat de demo er in November nog niet was, en daarna ook expres de dealer niet voor een testrit bezocht. Ik had er wel vertrouwen, en als ik in een demo had gereden zou mijn ongeduld alleen maar groter zijn geworden.
Dus vandaag was mijn debuut in een Citigo en een EV. Als berijder van een niet al te stille diesel is dit een wereld van verschil. Het is onwerkelijk om zonder enig geluid in beweging te komen en in eerste instantie alleen het rol geluid horen toenemen. Al snel de auto in B gezet voor het maximaal regenereren. Het vergt een beetje gewenning, maar het one pedal driving rijdt wel fijn. Het gevoel in welke mate je het gaspedaal los moet laten om de juiste mate van vertraging te krijgen moet nog wel een beetje komen.
vanmiddag ook even de granny charger getest. Ik denk dat die in ongeveer 3 uur de accu met ongeveer 1/8ste heeft bijgeladen. Dat zou dan ongeveer 4 kWh moeten zijn. Ik zag later in de app dat die nog op max.5 Amp stond, dus dat klopt dan wel aardig. Over een paar weken wordt de wallbox geïnstalleerd en dan kunnen we er 7.4kw in knallen.
 
Lekker hij word niet meer gemaakt. Ze stoppen met het produceren van de citigo. Nu maar afwachten of ze wel alles netjes afhandelen voor de gene die nog wachten
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/skoda-stopt-met-de-citigo/

Ik zat nog eens oude kranten door te nemen en kwam deze tegen: https://www.elektrischeauto.nl/nieu...l-na-over-opvolger-van-zojuist-vernieuwde-up/

Ben benieuwd hoe snel dat allemaal gaat - maar als we moeten wachten tot de ID.1 er echt is, dan zijn we wel weer een paar jaar verder. En ik kan me niet voorstellen dat VAG dan de kleine-auto-markt laat overnemen door haar concurrenten. (en vandaag zag ik een berichtje dat de e.go toch geproduceerd gaat worden....)
Verder is het een rekensommetje voor VAG wat het kost om de productielijn te laten draaien, hoeveel (kleine) e-autootjes er elk jaar afgeleverd moeten worden om de gemiddelde CO2 uitstoot laag genoeg te krijgen, en hoeveel verlies/winst ze er op kunnen maken - wat uiteraard ook een kwestie is van het subsidiebeleid in de afzet-landen. We zullen het zien.

Trouwens, die van ons rijdt ook al weer een week. Geweldig eigenlijk. Heerlijk relaxed, zo'n automaat.
 
In het Duitse autoblad 'Auto motor sport' (augustus 2020) staat in ieder geval dat de Skoda Citigo e iV en de Seat Mii Electric in Duitsland niet meer te bestellen zijn en dat de VW e-Up een levertijd heeft van meer dan 12 maanden ...
 
Bovenaan Onderaan