Vandaag dan ook eindelijk de Citigo op kunnen halen. Had niet test gereden omdat de demo er in November nog niet was, en daarna ook expres de dealer niet voor een testrit bezocht. Ik had er wel vertrouwen, en als ik in een demo had gereden zou mijn ongeduld alleen maar groter zijn geworden.
Dus vandaag was mijn debuut in een Citigo en een EV. Als berijder van een niet al te stille diesel is dit een wereld van verschil. Het is onwerkelijk om zonder enig geluid in beweging te komen en in eerste instantie alleen het rol geluid horen toenemen. Al snel de auto in B gezet voor het maximaal regenereren. Het vergt een beetje gewenning, maar het one pedal driving rijdt wel fijn. Het gevoel in welke mate je het gaspedaal los moet laten om de juiste mate van vertraging te krijgen moet nog wel een beetje komen.
vanmiddag ook even de granny charger getest. Ik denk dat die in ongeveer 3 uur de accu met ongeveer 1/8ste heeft bijgeladen. Dat zou dan ongeveer 4 kWh moeten zijn. Ik zag later in de app dat die nog op max.5 Amp stond, dus dat klopt dan wel aardig. Over een paar weken wordt de wallbox geïnstalleerd en dan kunnen we er 7.4kw in knallen.