Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Vandaag zomaar uit het niets vanuit de dealer zelf een mailtje gekregen. Het éérste mailtje en éérste contact vanuit de dealer zelf na het tekenen van het contract begin december 2019!

Aan de ene kant wekt het mailtje veel irritatie op want er staat letterlijk: "Nogmaals gefeliciteerd met de aankoop van uw nieuwe ŠKODA Citigo e iV en dank voor het hiermee in ons gestelde vertrouwen.

Zoals met u besproken houden wij u graag via uw persoonlijke ‘Mijn ŠKODA pagina’ op de hoogte over de status van de door u bestelde Citigo e iV. Zodra er nieuws bekend is over de voortgang, ontvangt u van ons bericht. U bent dus altijd op de hoogte van de actuele stand van zaken.
"

Ik wist niet eens dat ik een Mijn ŠKODA pagina had en dit is ook zeker niet met mij besproken.

Maar goed, het goede nieuws is dat ik zelf via deze pagina wel een aantal dingen kan zien! De verwachte leverdatum stond de laatste keer dat ik zelf contact heb opgenomen op week 50 en dat is nu week 42 geworden. Ik kan ook zien dat de productieweek week 39 is.

Er zit dus schot in de zaak ... nog maar 58 dagen wachten :dankje:

@pemojo het is een url via de dealer met inloggegevens in de url ... ik zou me kunnen voorstellen dat meerdere dealers dit kunnen aanbieden want de zichtbare gegevens zien er erg profi en Skoda-gerelateerd uit. (https://maas.honeymoonnet.nl/) deze url geeft niet veel extra info behalve dat wel zichtbaar is dat het van de VAG is ...

Laatst bewerkt:

bokirules

Senior Member
Ik ben zelf gaan bellen met funding & order.
033 4549215
Friso van der Made.

Als je het subtiel en respectvol houdt (Friso en collega's zijn ook maar schakels) kan hij nog wat verder kijken.

Succes.

Dit scheelde mij de nodige maanden wachten.
Maar de kogel is door de kerk...de Citigo wordt volgende week afgeleverd.
En niet de witte Ambition ergens in september of nog later...maar een zwarte Style.

Ik ben net als velen van jullie gaan bellen met de dealer..., ik ben gaan bellen met PON, VAG, Finacial Lease Service.
maar wat je ook vraagt niemand heeft een sluitend antwoord, maar niemand die er iets mee doet, kan doen en of wil doen. Ik wil hier nog wel even vermelden dat dealer Broekhuis (Alkmaar en Zwaag) het nodige binnen hun mogelijkheden hebben gedaan. maar de bottleneck zit hem in een hoger niveau.

Maar het breekpunt was waarschijnlijk dat ik op Twitter heb gereageerd op een Tweet van Skoda Nederland, die luide... 'Welke toekomst heeft de verbrandingsmotor?
Waarop ik netjes en beleefd reageerde met ....'nog een heel lang' , zolang de Citigo's niet geleverd worden...

Hierna ging alles in een stroomversnelling, een voorraad auto gevonden , en deze doorgeschoven. dit alles met de aanbieding zoals ik hem in november vorig jaar heb getekend. Wel een nieuw contract en een financieel check... maar het geheel getekend na 04-06-20 en dus straks de subsidie aanvragen.

Dit hele gebeuren en discussie met de nodige VAG afdelingen loopt van half maart... tot vandaag, de auto wordt nu klaar gemaakt en volgende week geleverd.

Maar inderdaad Skoda Nederland, de VAG en de nodige dealers blinken niet uit in communicatie .

Ik zal jullie over de aflevering op de hoogte houden, ik vetrouw en geloof het pas allemaal als de Citigo hier op mijn parkeerplaats staat.

wordt vervolgd...

Berrychello

Forumguru
Heuj dat is mijn collega ;)
Ben benieuwd wat zij meer kunnen zien. Het hele bestel stuk is namelijk in handen van de dealer.

En dank voor het hiermee in ons gestelde vertrouwen.

Aah hier krijg ik toch altijd zo'n jeuk van. Wat nou vertrouwen? Ik vertrouw niks. Ik bestel een auto bij je en alles staat zwart op wit. Dat heeft geen fluit met vertrouwen te maken!

Rookie-Black

Nieuw lid
Al een tijdje aan het meelezen en nu maar even aangemeld.

1) wanneer besteld? 23 november 2019
2) bij welke dealer? Autobedrijf Korterink Lichtmis B.V.
3) welke uitvoering? Style, Deep Black, Sunset, zwarte velgen, 15.000 Km
4) geschatte leverdatum? Februari 2020
5) daadwerkelijke aflevering? Februari werd Maart, maart werd april, april werd augustus en momenteel is week 42 (oktober) toegezegd. Ik ben benieuwd.....

Heb je een Citigo e iV besteld? Laat dan hier aub weten:
1) wanneer besteld? 22-11-2019
2) bij welke dealer? Auto Borchwerf is nu van Tilburg Bastianen
3) welke uitvoering? Ambition
4) geschatte leverdatum week 22
5) daadwerkelijke aflevering: week 35

Na lang wachten is de auto eindelijk binnen. Ik moet alleen nog een afspraak maken voor de aflevering.
Ben benieuwd of het gaat bevallen, gelukkig ben ik niet afhankelijk van openbare laadpalen.

EdK

Forumguru
Gefeliciteerd @eoscoach en als je nu in de tijd van wachten tot aflevering nog even voorsteld in de "meet en greet "
Dan is een ieder hier ook blij en bij eventuele vragen in toekomst hier heb je ook veel sneller een antwoord van de juiste mensen hier...:koffie::D

JJE

Nieuw lid
Vandaag nog even per mail contact gezocht met de dealer, productie volgende week (36) is definitief. Eind september levering.

Michel1972

Nieuw lid
Gisteren gebeld door de dealer! :jaja:
Volgende week vrijdag mogen wij eindelijk de Citigo ophalen!! :tegek:
Het word wel een snelle 'corona aflevering' werd ons verteld.... Ben benieuwd wat dat inhoud.
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe lang de oplaadkabel is die er bij de citigo standaard bij zit?

Berrychello

Forumguru
Ik denk dat die kabel zo'n vijf meter is. Hij haalt het net als je met je neus naar het stopcontact staat denk ik (bij ons zit ie aan de zijkant).

Leuk nieuwtje voor de mensen die al lang wachten op de citigo. Modeljaar 2021 is gestart met de grootste wijziging dat elke citigo DAB radio heeft op de ambition uitvoering. Hier zit ik dan ook bij, vorig jaar besteld nog geen auto..

Gisteren is de Citigo Ambition geleverd, maar zonder DAB radio.

Bovenaan Onderaan