Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

bokirules

Senior Member
@Tharock

Begint op een Tesla te lijken met deze actieradius.

Maar onder welke condities heb je de kilometers gereden...
Stand van de versnelling...
Met of zonder eco of eco+
Stadsverkeer...
Snelweg verkeer...
Bij ieder stoplicht de BMW die naast je staat je achterlichten laten zien...
:jaja:
Ik ben benieuwd...wellicht een nieuw topic waard. Wellicht mensen die er ook mee op vakantie gaan en kunnen melden hoe de Citigo zich houd als het wat heuvelachtig wordt.

Ik rij altijd in de B4, dit keer met eco+ en een combinatie van stad 40% en de rest 95km/h op een 100km weg... Bmw's mag ik niet meer plagen van mijn vrouw, vind ze zielig :maakmegek:

Laatst bewerkt door een moderator:

JJE

Nieuw lid
Gaat ineens hard met de leveringen, deze week 46 stuks op kenteken. Nu in totaal dus al 688. Van de week nog contact gezocht met de dealer, voorlopige productieweek blijft week 36 (31-8).

pemojo

Nieuw lid
Langzaam aan kunnen we inderdaad gaan aftellen. Vandaag vernomen dat productieweek 35 nu definitief is, en dat de wagen week 37 bij Pon wordt verwacht en week 38 bij de dealer. Nu maar hopen dat nieuwe corona uitbreidingen niet voor vertragingen gaan zorgen :D

Ik ben blij te horen dat er vooruitgang in zit. Ik blijf me verbazen over de verschillen per dealer. Mijn dealer schrijft letterlijk in de mail: "helaas heeft de huidige toestand ervoor gezorgd dat we nog geen concrete info hebben, hier verwacht ik wel binnen een aantal weken wat nieuwe info over en houden we u dan ook netjes van op de hoogte".

De ene dealer weet zelfs de productieweek en de andere dealer (Maas Autogroep Nieuwkoop) zegt helemaal niets te weten? Hoe kan dat? Heeft niet iedere dealer toegang tot dezelfde systemen? Of is het gewoon pure onwil?

En dan van mijn dealer het zinnetje "we houden u dan ook netjes op de hoogte" ... pfff ... sinds het tekenen van het contract heeft deze dealer me uit eigen beweging nog nergens van op de hoogte gehouden, geen enkel berichtje of telefoontje. Contact gehad met PON lease ... heel vriendelijk te woord gestaan maar die verwezen me uiteindelijk toch terug naar de dealer waar het contract is afgesloten.

Dus ik ben héél blij dat hier leden zijn die hun bestelstatus doorgeven zodat ik ook een beetje inzicht krijg in de voortgang.

Michel1972

Nieuw lid
Ja JeroenL, ik vind het ook diep triest hoe sommige dealers met klanten omgaan. Ook van de mijne heb ik in februari de laatste keer iets gehoord!!! Echt ongelooflijk...
Gelukkig heeft mijn vrouw(waar de auto voor is:jaja:) contact opgenomen met Skoda Customercare. Deze wist precies te vertellen, wel na enig speurwerk wanneer de auto nu daadwerkelijk gaat komen...
Ik denk dat het voor sommige dealers gewoon te veel moeite is om enig speurwerk te verrichten, laat staan de klant enigszins op de hoogte te houden.
Ze hebben het ook zo druk met de verkoop van auto's :deuk:
Ikzelf heb 9 weken gewacht op een nieuwe Kia Niro, ik kan je dus vertellen dat de ervaring met de dealer van dit merk heel anders is geweest. Wat een wereld van verschil!
Het kan dus wel, het is een kwestie van WILLEN!
Ik ga wel mee in September met mijn vrouw om haar Citigo op te halen, die fijne verkoper zal een rotdag krijgen wat eigenlijk niet nodig is geweest.

@Michel1972 als de oorspronkelijke verkoper aanwezig is ... ik ben nu een paar keer persoonlijk langs geweest en er waren steeds andere verkopers. Die doen ook niks maar schuiven de verantwoordelijkheid snel weer terug naar de oorspronkelijke verkoper ... praten met je mee, schudden afkeurend met hun hoofd en zeggen dat 'het bedrijf' toch echte intern andere afspraken heeft richting klanten en dat het niet netjes is maar doen vervolgens niets want 'die ander is immers verantwoordelijk' ...

Dat zegt veel over de teamspirit binnen een bedrijf als je collega's zo met je omgaan ...

Dus eigenlijk maakt het niet veel uit welke verkoper je treft ... als degelijk bedrijf ben je er samen voor de klant en pak je samen problemen aan, als één team, en schuif je je verantwoordelijkheden niet intern af naar collega's. Ook al is het een lease-bakje, ik ga voor het onderhoud echt op zoek naar een Skoda-dealer die wel goede service biedt want ik gun het deze dealer niet om ook maar één cent te verdienen aan het onderhoud.

pemojo

Nieuw lid
Dit is wat ik van de dealer ontving.

Bijlagen

• 911BF6DB-3075-4AAF-96D0-897813F57FD0.png
    911BF6DB-3075-4AAF-96D0-897813F57FD0.png
    1,4 MB · Weergaven: 69
@pemojo Dat is iets wat iedere dealer dan toch zou moeten kunnen zien? Zou de datum 'Gelost bij Pon' ongeveer gelijk staan aan de registratiedatum/-week bij de RDW?

Laatst bewerkt:

pemojo

Nieuw lid
VZv ik weet kan iedere dealer in hun bestelsysteem kijken. Alleen zolang de produktiedatim door de fabriek nog niet is bevestigd/ingevuld kunnen zij deze data (logischerwijs) nog niet zien. RDW registratie (nog niet zijnde tenaamstelling) zal naar verwachting rond week 38 zijn. Ik vermoed zelfs mogelijk al iets eerder, want ik ga ervan uit dat dit obv van het COC / VIN-nummer kan worden gedaan.

Mr.green

Nieuw lid
Ik kwam dit forum tegen en ik heb mij dus maar even aangemeld.
Wij hebben November 2019 ook een Citigo eIV besteld, via de private lease aanbieding. Een Blauwe Style met alles behalve voorruitverwarming. 20k km en looptijd van 5 jaar. Zou in Maart/April geleverd worden en is er nog steeds niet.
Ik zit omdat mijn huidige auto niet meer economisch reparabel is met een probleem ik heb dus nu geen auto meer tenzij ik dus een auto koop.

Daarnaast heb ik een ongewilde kostenpost voor mijn diesel gedurende 4 maanden van 225 euro per maand aan wegenbelasting en verzekering. Niet zo een probleem maar wel vervelend. Ook staat er hier een laadpaal klaar voor het laden op 7.4Kw waarvoor ik de meterkast heb aangepast en de tuin heb open moeten graven. Een flinke kostenpost. Daarnaast heb ik nog 12 extra zonnepanelen laten plaatsen om voor een groot deel groen te laden (tot einde saldering). Echter zit ik er aan te denken om er vanaf te zien als de levering nog lang duurt. Zijn er al mensen op het forum die de auto hebben afgezegd?

Ik ben daarnaast uiteraard niet van plan enig bedrag te gaan betalen voor het annuleren.

De Skoda dealer heeft ,ik overigens erg goed geholpen, echter een update mbt de leverdatum daar moet ik zelf voor bellen. Ik krijg wel het idee dat ik er weer ben ingetrapt ik heb al eerder gedoe gehad met pon over garanties en voorwaarden en heb toen afgezworen geen VAG meer te kopen, na gedoe met een nieuwe Fabia TSI 110pk die van alles mankeerde vanaf dag 1.

Allemaal erg negatief terwijl we er echt heel veel zin in hadden om elektrisch woon werk verkeer te gaan rijden. En in eerste instantie ben ik zeer gecharmeerd van de Citigo eIV.

Laatst bewerkt:

ubbinke

Nieuw lid
Hoi Mr. Green, ik zou met je dealer in overleg gaan. Bij mij hadden ze aangeboden om voorlopig een andere auto te rijden tegen dezelfde leaseprijs. Ik heb het gelukkig niet nodig gehad. Ik heb gemerkt wanneer je vaak belt, ik belde elke week, ze meer voor je doen. Geen enkele terug koppeling van de dealer is helaas standaard. De auto is het wachten wel meer dan waard. Hiervoor reed ik een Leaf uit 2011 maar de Skoda rijdt zeker zo goed en komt veel verder op 1 accu lading.

Mr.green

Nieuw lid
Hoi Mr. Green, ik zou met je dealer in overleg gaan. Bij mij hadden ze aangeboden om voorlopig een andere auto te rijden tegen dezelfde leaseprijs. Ik heb het gelukkig niet nodig gehad. Ik heb gemerkt wanneer je vaak belt, ik belde elke week, ze meer voor je doen. Geen enkele terug koppeling van de dealer is helaas standaard. De auto is het wachten wel meer dan waard. Hiervoor reed ik een Leaf uit 2011 maar de Skoda rijdt zeker zo goed en komt veel verder op 1 accu lading.

Dankje, ik heb ook een aanbod gehad, maar niet zo genereus. Ik mag een voorloopauto op short lease basis een UP benzine voor 430 euro ex.btw per maand. Dat slaat dus helemaal nergens op men is niet bereid iets toe te komen. Ik heb een definitieve productiedatum gehad echter staat daar ook bij dat dat niet de leverdatum is en dat dat waarschijnlijk 2021 gaat worden. Meer dan 1.5 Jaar wachten dus. Ik ga ermee aan de slag. Ook met alle berichten op dit forum blijkt dat er geen standaarden worden gehanteerd en dan men maar moet zeuren. Daarnaast komt het erop neer dat ik niet mag zeuren omdat de auto goedkoop geleased is, daarbij men dus geen service wilt verlenen. Er worden hier een aantal zaken op een naar mijn mening manier geregeld. Ik blijf er toch op wachten echter, voor mij nooit daarna meer VAG. Doen ze goed, klanten afstoten met een deal die geld kost, want laten we eerlijk zijn het is erg goedkoop leasen. ik zou best een jonge tweede hands Octavia of een Kodiaq willen overwegen als gezinsauto, maar nu wijk ik liever naar een ander merk. Met BMW en Peugeot heb ik geen problemen. Hoe goed die Skoda ook is.

Laatst bewerkt:

Athene

Nieuw lid
Citi-gone !!! Wij hebben (zonder veel moeite, dit was ongeveer het enige wat wel snel lukte) het contract geannuleerd, en rijden nu twee weken naar tevredenheid in een snel geleverde MG ZS EV !
Behalve dus dat wij niet nog langer wilden wachten, deel ik dus al je opmerkingen mr. Green. Voor mij geen Skoda meer: als Pon en/of de dealer zo met klanten omgaan, vrees je toch het ergste voor de (verdere) relatie en service.
Met name vind ik het onbegrijpelijk dat er dus voor incidentele (kennelijk voldoende hardnekkige) klagers mooie oplossingen worden bedacht, en voor anderen geen aanbod wordt gedaan. Waarom levert Skoda niet iedereen die tot na 4 juni moest wachten een nieuw contract op dezelfde voorwaarden, zodat het Rijk kan zorgen voor een stukje compensatie voor het maanden langer wachten en hogere kosten maken ? Die oplossing, door een van de zeer actieve leden van dit Forum zelf bereikt, ligt toch voor de hand ?
Gegroet, hier op het Forum en op de Weg !

Leo den Boer

Nieuw lid
@Mr.green, Mag ik weten wat de definitieve productiedatum is? Meer dan 1.5 jaar wachten suggereert april 2021. Nu had ik al niet verwacht dat het nog 2020 zou worden, maar april, zo ver was ik in mijn gedachten nog niet.

Bovenaan Onderaan