Wij hebben er sinds kort ook één, ze blijken ook nog geïmporteerd te worden. Een tijdje terug kreeg ik een Citigo-E mee als leenauto toen de Octavia voor een beurt ging en ik was zeer aangenaam verrast. Toen ik op zoek ging naar een demo of nieuwe in de gewenste kleur en met voorruitverwarming (bleek heel prettig gisteren) kwam ik uit bij Niham Volvo in Den Haag. Daar werden meerdere Citigo's Style aangeboden voor 22.900,-, met mogelijkheid voor de subsidie van 2000,-. Deze Volvo dealer heeft een stuk of 9 Citigo's uit Tsjechie gehaald en zet deze in als leenauto. Grappig toch, breng je je XC90 voor onderhoud, krijg je een Citigo mee. Bij het ophalen van de auto werd mij verteld dat ze er nog 4 hebben besteld.
Onze is dus een import auto uit Tsjechie, eigenlijk nieuw, maar ben wel 2e eigenaar, en subsidie is al binnen, dus 20.900,- betaald. Alles functioneert, ook Skoda Connect. Ik snap nog niet helemaal hoe dat werkt met esim. Ik heb daar geen abonnement voor of betaalt de importeur de dataverbinding?
Maar, heerlijk autootje, de Octavia gaat minder gebruikt worden, denk ik.