Oh das vervelend! Lees het nu pas… Is ie weer netjes gefixed? Misschien moet je er iets aan doen zodat ie wat meer opvalt.
Sirene en zwaailicht ofzo.
Eergisteren het 1e jaar bereikt en een kilometerstand van 12102 mogen doorgeven aan Volkswagen/Skoda Financial services (facturen van VW, mail over km’s doorgeven van Skoda?). Blije gebruiker!
Minpuntjes:
Bellen als de Maps&More app aanstaat, mijn telefoonscherm gaat uit als de max. instelbare tijd voor “inactiviteit” is verstreken (5 min op iphone). Niet als ik Waze oid gebruik.
Airco is niet heel ruim bemeten, deze maand op de warme dagen met de zon erop kreeg ie het nauwelijks voor elkaar om het behaaglijk te maken. Alleen als ik hem op Low zette, anders werd het echt veel warmer dan de ingestelde temp.
ASR grijpt wel erg bruusk in, je bent echt even alle power kwijt als je te enthousiast optrekt. De hele straat ligt nu vol met zand vanwege werkzaamheden en dan is dat al snel het geval. Sowieso vrij weinig grip met de 16 inch banden als het een beetje nat is vind ik.
Kabelinsteekpunt vergrendelt erg snel. Als je wilt laden moet je wel redelijk vlot zijn nadat je uit de auto stapt om de afdekkap van de laadkabelinsteekpuntdinges (de tankdop zeg maar) eraf te halen, anders zit ie weer vast. Geen controlelampje op het aanwezig zijn van de afdekkap trouwens, is me ook al enkele malen overkomen dat ik wegreed met tankklep open en kapje bungelend.
Koplampen geven niet heel veel licht.
Pluspunten
Leuk leuk leuk! Ik vind het echt leuk rijden, zeker op kleine weggetjes en in de stad. Op de snelweg de combinatie van cruisecontrol en lane assist vind ik best relaxed en het veercomfort en stabiliteit dik in orde.
Range! Zeker met mooi weer, wat druk op de weg zodat je toch zelden harder dan 100 kan en een beetje ontspannen rijstijl kom ik soms zelfs op 300 snelweg kilometers uit. In het algemeen is 200-240 ide norm. In de winter nog over het algemeen minimaal 180 (bij de zeldzame combinatie van harde wind en redelijke vorst was 150 km geloof mijn absolute dieptepunt).
Ruim zat, heb er al heel wat mee vervoerd. 4 personen (ik ben niet groot en mijn vrouw ook niet) gaat prima en met de bank plat is er een fikse plek om zooi in te gooien.
Cheap! Ik laad 90% thuis voor 18 ct/KWh, das bijna goedkoper dan fietsen
. En natuurlijk was de Private Lease aanbieding onovertroffen scherp.