Het nieuwe gezicht van het ŠKODA Dealer Netwerk.

jalex_h

Forumguru
Ben benieuwd wie in deze tijd staat te springen zo'n gebouw te bouwen
Aangezien bouwen mijn business is... Ikke dus! Kan ik weer geld verdienen om een nieuwe Skoda te kopen :)

Maar zonder gekheid, zoals anderen ook al schreven, het gaat in eerste instantie om de uitstraling, dus kleurenschema, en inrichting van het pand. Dat aanpassen kost ook geld, maar aanpassen van je winkel hoort er tegenwoordig bij. Niet alleen als je auto's verkoopt, maar in bijna alle branches. De Albert Hein van nu ziet er heel anders uit dan 5 jaar geleden, de C&A en V&D idem.

Feit is dat de gemiddelde klant tegenwoordig toch eerst naar de uitstraling van de winkel/garage kijkt en pas als dat imposant genoeg is, naar binnen stapt.
Natuurlijk wil hij goede service, maar ja, hoe kom je daar nu achter als je er nog nooit geweest bent. Dan kijk je onbewust toch naar zo iets als uitstraling. Ziet het er wat sjofel uit, dan denk je toch al snel "Oké, en dat moet zo zorgvuldig mogelijk met mijn auto om gaan?".

Cordoba

Forumguru
@jalex_h dat is misschien de redenering die marketeers verkopen. Ik denk dat er steeds meer mensen door de mooie façades heenkijken, en juist extra wantrouwig zijn als alles er super gelikt uit ziet. Dat is volgens mij een trend die bij de laatste crises is ingezet, en volgens mij nog wel even door loopt, alleen de jeugd prikt daar nog lang niet altijd door heen, maar volgens mij wordt een heel fors deel van de nieuw verkochte auto's juist aan pakweg 35-plussers verkocht.

leo442

Forumguru
Als ik ooit hoor wat voor verplichtingen de dealers op gelegd krijgen, tot de kleur en type vloer toe, dan is het niet verwonderlijk dat menige dealer zijn dealerschap beeindigd. Diegene die dat niet doen zullen zijn investeringen toch moeten terug verdienen, via de klant natuurlijk! Persoonlijk voel ik mij beter thuis bij een kleine garage met vriendelijke persoonlijke service, dan bij een grote dealer met veel uitstraling en ongeinteresseerd personeel.

jalex_h

Forumguru
@Cordoba, helaas heb ik ook wel eens het "genoegen" gehad een opdracht mis te lopen, ondanks dat er een goede prijs en een goed plan van aanpak lag. Als je dan terug gaat vragen waarom, komt het er platgeslagen op neer dat de concurrent meer plaatjes en meer kleur in zijn plan van aanpak had zitten. Let wel dit was een groep bestuurders van een grote waar de jongste 45+ was en die 3 tot 4 keer per jaar een aanbesteding hielden.
Moraal: je krijgt maar 1 keer een kans voor de eerste indruk.
En bij een dealer is dat als je er langs rijdt.

Canon-Eye

Forumguru
Persoonlijk voel ik mij beter thuis bij een kleine garage met vriendelijke persoonlijke service, dan bij een grote dealer met veel uitstraling en ongeinteresseerd personeel.
Zal ik wel een hybride dealer getroffen hebben: grote zaak met veel uitstraling én vriendelijke persoonlijke service. :D

Anders gezegd: een kunstmatige tegenstelling klinkt op het eerste gehoor wel stoer, maar is m.i. geen echt argument!

leo442

Forumguru
Zal ik wel een hybride dealer getroffen hebben: grote zaak met veel uitstraling én vriendelijke persoonlijke service. :D

Anders gezegd: een kunstmatige tegenstelling klinkt op het eerste gehoor wel stoer, maar is m.i. geen echt argument!

Dat is gewoon MIJN persoonlijke menig ,en ervaring, en geen kunstmatige tegenstelling.

Canon-Eye

Forumguru
Jouw persoonlijke ervaring is geen algemeen geldende maatstaf - net zomin als de mijne overigens - maar zoals jij het stelde komt het over alsof alleen die twee soorten dealers zouden bestaan. En dát noem ik een kunstmatige tegenstelling... (en da's dan weer mijn mening).

leo442

Forumguru
Jouw persoonlijke ervaring is geen algemeen geldende maatstaf - net zomin als de mijne overigens - maar zoals jij het stelde komt het over alsof alleen die twee soorten dealers zouden bestaan. En dát noem ik een kunstmatige tegenstelling... (en da's dan weer mijn mening).

Ieder zijn eigen mening:thumbsup:. Beide blij:thumbsup:

EdK

Forumguru
Gelikte uitstraling"....... Wel laat maar ..
Vloegel toen ik nog jong en hitsig was waren er ook al van die winkels met gelikte uitstraling, maar de prijskaartjes eenmaal gezien hebbende aan de artikelen gaven mij de conclusie dat ik hier maar beter kon terugkomen als ik de loterij had gewonnen.
Wel dit is dus nog steeds niet gebeurt dus loop ik er nog steeds langs.
En mijn gevoel zegt me dat dit met Skoda ook gaat gebeuren in de toekomst.

En ach dat het moet om de klanten aan te trekken...... Bull stront.
De aldi en de lidl met hun low budget aankleding en hun opgepoetste dozen met de artikelen erin trekken toch ook steeds meer publiek. En op verjaardagen durven ze nu ook te zeggen dat ze daar hun boodschappen doen. Jaren terug schaamde ze zich daarvoor net als dat men de skoda sleutel niet toonde tijdens verjaardagen.

En appie heijn die op ze eiegen kleintjes let en niet op die van jou, loopt ook steeds meer met geknepen billetjes rond als er een aldi of lidl in de buurt geopend word.

Maar al die toko's vergeten een ding en dat is dat uiteindelijk de consument in het hele verhaal bepaald !!
Alleen de consument is dit helaas ook een beetje uit het oog verloren, en moet massaal wat wakkerder worden dat ze collectief ongelooflijk sterk zijn.
En als ze dat weer eens collectief laten blijken, wel moet je opletten , dan blijkt het toch opeens wat sobberder te kunnen.
Want een oud pand wat regelmatig goed onderhouden word en waar een kapotte lamp vervangen word en een vervuilde muur weer een lik verf krijgt kan er net zo netjes uitzien.

MarcoO2

Forumguru
De aldi en de lidl met hun low budget aankleding en hun opgepoetste dozen met de artikelen erin trekken toch ook steeds meer publiek. En op verjaardagen durven ze nu ook te zeggen dat ze daar hun boodschappen doen. Jaren terug schaamde ze zich daarvoor net als dat men de skoda sleutel niet toonde tijdens verjaardagen.

En appie heijn die op ze eiegen kleintjes let en niet op die van jou, loopt ook steeds meer met geknepen billetjes rond als er een aldi of lidl in de buurt geopend word.
Tsja. En toch kun je regelmatig goedkoper slagen in de ouderwetse supermarkt dan bij de Aldi of de Lidl. Alles valt of staat met de prijzen in de gaten houden en vergelijken.

En precies hetzelfde doe ik ook als ik een auto koop. Uiteindelijk wil ik een auto die qua prijs-kwaliteit-verhouding het dichtst in de buurt komt van mijn eisenpakket. Welk merk daar aan hangt of vanuit welk pand het dan verkocht wordt, boeit me dan minder. Maar een mooi (niet overdreven!) pand kan ik altijd wel waarderen, een goede eerste indruk is nooit weg. Alleen moet het personeel qua vriendelijkheid en vakkundigheid het dan niet direct weer verpesten... ;)

sitechris

Donateur
Alles valt of staat met de verkopers en medewerkers vind ik persoonlijk. Zijn ze alert? Spreken ze je netjes aan binnen een paar minuten? Nemen ze je serieus? Regelen ze een proefrit? Etc etc. En na de verkoop....komen ze afspraken na, aftersales, service etc etc.

Hoe vaak maak ik niet mee dat ik een showroom binnenkom en de verkopers te 'druk' zijn om je te woord te staan. Of aangeven dat ze je het inruilbod even telefonisch doorgeven en daarna nooit meer terugbellen. Geen proefrit voor je kunnen regelen. Of verkopers die te weinig verstand van zaken hebben etc.

Het pand vind ik irrelevant, het gaat om de mensen die het moeten doen.

Desperado

Forumguru
Klopt helemaal. In Groningen was een verkoper bij Century een keer zo slim om tegen een klant te zeggen die er nogal smoezelig uitzag "dat is voor ons niet weggelegd hè meneer"
Meneer is later terug geweest met diezelfde nieuwe wagen die hij ergens anders had aangeschaft. Tegen de verkoper heeft hij toen gezegd "misschien niet voor jou, maar wel voor mij" waaruit maar weer blijkt dat je niet op het uiterlijk van iemand af moet gaan.

Canon-Eye

Forumguru
Meneer is later terug geweest met diezelfde nieuwe wagen die hij ergens anders had aangeschaft. Tegen de verkoper heeft hij toen gezegd "misschien niet voor jou, maar wel voor mij" waaruit maar weer blijkt dat je niet op het uiterlijk van iemand af moet gaan.
Hieruit blijkt m.i. vooral dat 'meneer' beschikt over een teveel aan geldingsdrang...:)

Bovenaan Onderaan