Het nieuwe gezicht van het ŠKODA Dealer Netwerk.

sitechris

Donateur
Het is een cool verhaal als die meneer in de markt was voor een BMW M5, Mercedes S-klasse, Bentley etc. Maar een 'eat this' met een Skoda Roomster kan ik me niet echt voorstellen ;).
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Ik denk dat meneer beledigt was omdat de verkoper oordeelde op zijn uiterlijk. Er daarmee vanuit gaande dat het een arme sloeber was.
 

MarcoO2

Forumguru
Dat zal ongetwijfeld. Maar als je daarom terug moet gaan om je gelijk te halen, ben je alsnog een klein mannetje...
 

Blackokkie2

Forumguru
Zelfde verhaal bij de BMW-dealer in dezelfde stad, komt een man de showroom in in een spijkerbroek en oud t-shirt en gaat kijken bij de 7-serie. Komt de verkoper naar hem toe of hij liever niet aan de auto wil komen als hij hem toch niet kan kopen. T-shirt rijdt naar de BMW-dealer in H'veen en koopt daar de meest uitgebreide 7 individual. Hij is echter nooit weer terug geweest bij de dealer in Groningen. De verkoper daar heeft het verhaal echter wel gehoord, zo ook zijn chef.
 

Desperado

Forumguru
Misschien is het wel een broodje aap of is het veranderd, maar het zegt wel wat je als verkoper moet doen :cool:
 

RogerS

Forumguru
Ik ben benieuwd wat mijn dealer, Primair Sittard, gaat doen. Deze heeft nog een "loods" achteraf op een bedrijventerrein. Mijn ervaringen uit het verleden, bij andere merken zoals Renault en Peugeot, is dat de service omgekeerd evenredig is met grootte van het pand. Voor mijn persoonlijk gevoel was het hebben van geen glazenpaleis juist een pré bij de aankoop van de Skoda...
Tja mocht de service achteruit gaan dan ben ik snel weg bij Primair en ga ik voor het onderhoud gewoon naar de universele garage in het dorp...
 

Joske

Forumguru
Bij mijn dealer is de Skoda showroom 1 gelijksvloer met een paar "kleine" ramen vooraan. De VW showroom is dan weer 2 verdiepen hoog en overal glas, tot aan het dak toe. Waarschijnlijk ook 2 keer groter of zelfs 3 keer groter in oppervlakte.

Maar toch, toen ik voor mijn eerste auto ging ben ik vrij bewust de Škoda showroom ingestapt en niet de VW showroom. En laat ik daar nu nog geen moment spijt van gehad hebben! ;)

Ik blijf toch ook steeds in de overtuiging dat je de façade er bij mag betalen, dus hoe sjieker het pand.. hoe duurder de wagen.
 

Captain Hook

Forumguru
Al dat glimmende showroomgedoe is imho nergens voor nodig en jaagt de klanten alleen maar op kosten.
Zorg voor een paar, over het land verdeelde, plekken waar je een proefrit kunt maken c.q. een eventuele inruilauto kunt laten waarderen.

Vervolgens zaken als wat je nou precies wilt bestellen aanvinken in een online tool, bevestigen en bestellen die hap!

Niet moeilijk doen als het ook simpel kan.

Laat een garage een garage zijn. Daar horen boutjes, moertjes, olie, gereedschappen en onderdelen thuis. Niet achter een glimmende façade! Nog even en de monteur loopt in een driedelig Skoda pak met groene stropdas.
insane.gif
 

CDK

Forumguru
Zoveel mensen zoveel wensen...., ook ik wil uiteraard graag een scherpe prijs, maar wens ook de chique uitstraling van een showroom en een correcte en attente verkoper met inlevingsvermogen die moeite doet om mij een auto te verkopen zonder me daarbij te pushen :D
 

Captain Hook

Forumguru
Het is net als met financiële instellingen... daar geloofden velen ook jarenlang dat een glimmend en chique pand gelijk stond aan een goede en eerlijke dienstverlening...woeha...:maakmegek:

brabant-0510_1-300x423.jpg
 

ertromp

Forumguru
Het is net als met financiële instellingen... daar geloofden velen ook jarenlang dat een glimmend en chique pand gelijk stond aan een goede en eerlijke dienstverlening...woeha...:maakmegek:

brabant-0510_1-300x423.jpg
Maar ook die "betrouwbare" Rabo bijvoorbeeld in die vele kleine doorsnee kantoortjes viel toch lelijk door de mand. Dat terzijde. Zo zijn er nog tig voorbeelden te geven van concepten in trendy gebouwen wat wel/niet werkt of concepten in doornee gebouwen die wel/niet werken.
Het gaat er uiteindelijk om wat er allemaal achter die mooie of minder mooie façade gebeurt.

Belangrijk vind ik het enthousiasme van de verkoopafdeling bij het merk Skoda en een stuk elkaar (koper - verkoper) in waarde laten. En kennis van de verkopers bij de producten en niet dat er constant door hen in folders gekeken moet worden. Daarnaast is het mooi als er zoveel mogelijk in een showroom gepresenteerd kan worden zowel auto's als accessoires. Ik zit persoonlijk niet te wachten op ergens een centraal punt waar je de auto's etc kunt gaan bekijken en de rest zoek je maar op Internet uit. Ben zelf vele malen wezen kijken alvorens de knoop doorgehakt werd. Doe mij maar zo'n uitgebreide showroom.
Daarnaast moet het uiteindelijk verdient worden aan de achterzijde van het pand: de Garage
Belangrijk vind ik daar een stuk kennis en kunde en dat ze voorzien zijn van het vele speciaal gereedschap wat nodig is voor het onderhoud. Ook belangrijk is hoe opgeruimd en hoe netjes ziet zo'n werkplaats eruit. Dikke plassen olie en andere zooi over de vloer vind ik niet meer van deze tijd en zegt ook iets over de dienstverlening. Daar hoort ook een stukje merkherkenning bij zoals het dragen van merkgerelateerde werkkleding. En wat voor een soort klussen doet de garage zelf of wie nemen ze in de arm als er specialistisch werk aan je auto verricht moet worden. Ik waardeer dan een dealer die aangeeft bijvoorbeeld voor uitlijn werk dat hij gebruik maakt van een bedrijf wat dit tot z'n dagelijkse kost rekent of dat een dealer voor bijvoorbeeld DSG reparaties aankomt met een alternatief als TVS Engineering. Om maar eens iets te noemen :D
Of een dealer die niet gelijk "alle deuren" op slot gooit als jij wijzigingen aan je auto (laat) doorvoert. Het valt of staat uiteindelijk met de mensen.
 

Pollewop

Forumguru
Als zo'n ingrijpende re-styling door Skoda wordt verplicht, betekent dat vaak dat kleine, zelfstandige dealers ermee ophouden...

Triest... Je ziet dan dat ze a.h.w. Worden opgeslokt door de "grote jongens in hun chroom-witte paleizen langs de snelweg". Hier in Zwitserland zie je het ook gebeuren.
Mijn huidige Fabia is in onderhoud bij een kleine, zelfstandige Skoda garage (heeft nog de naam van de huidige garagehouder, garage Staub in Cham), en de service en vriendelijkheid zijn super.
Na een tweede bezoek kennen ze je bij naam en is er van alles te regelen.

Hier hebben we ook een "PON", en die heet AMAG. AMAG is zowel de importeur voor heel Zwitserland van alle VAG merken als de belangrijkste VAG dealer organisatie met een marktaandeel van, ik schat, 80 % in het Duitstalige deel van het land.
Ik wilde een nieuwe Octavia 3 bestellen, dus ik naar zo'n groot wit blinkend gebouw met VW, Audi, Skoda en Seat onder één dak. Ik zag er arrogante verkopers in snelle pakken die van toeten-nog-blazen weten, en eigenlijk alleen na een telefonische afspraak tijd voor je lijken te hebben. "Hier in Zwitserland verdienen ze het misschien wel TE gemakkelijk" dacht ik... Maar goed toch iemand gevonden die tijd voor me had, kijk aan, en een offerte besproken.
Of ik niet wilde leasen ? Of een lening wilde ? Ze boden een zeer laag bedrag bij inruil voor mijn huidige auto... Ik was er dus snel klaar mee. Met de staart tussen de benen weer terug naar m'n eigen dealer, waar een betere deal kreeg...

Maar goed, ik ben heel benieuwd hoelang Staub het nog volhoudt want veel klanten worden toch weggelokt door AMAG in z'n wit-chrome paleis en de cappuccino-koffie die ze daar schenken...

Nieuwe tijden, je houdt het niet tegen... :pieker:
 

EdK

Forumguru
Nieuwe tijden, je houdt het nipet tegen... :pieker:

Kijk en daar ga je nu als velen de fout in, als we als consument hier onze afkeer over uiten met ze allen en collectief voor dat familie garage bedrijf kiezen......
Dan is dat gauw over met die over the top dure toko's , puur omdat men dan de verkochte aantallen niet meer haalt en ter zielle gaat.
Maar ja de hoofdmoot van kopers gaat naar die dure toko toe .....

Net als internet kopen, steeds meer mensen doen niet anders meer, en ook steeds meer mensen klagen dat de particuliere detailhandel verdwijnd uit het straatbeeld...... Gek he..?
 

Canon-Eye

Forumguru
Tsja, de markt - dat zijn we zelf, met z'n allen.
Alleen hebben "we" dat blijkbaar nèt iets minder goed begrepen dan die marketing wonderboys... ;)
 
Bovenaan Onderaan