@Ridley dat is een F
3... toch?
Ik heb mijn F2 combi (2011) nooit als oncomfortabel ervaren of horen benoemen door achterpassagiers (maar die heb ik ook zelden of nooit, dat scheelt misschien). Wel viel me bij fietsen achterop plus volle bepakking op dat hij dan aardig inveerde, zonder nog de noodzaak te voelen dat ik daar iets aan moest doen.
Na de eerste ervaringen met de in 2015 aangeschafte caravan (beladen tot 1000 kg, 50-55 kg op de kogel) kwam die noodzaak wel aan de orde: het geheel stond teveel doorgeknikt naar mijn smaak. En hoewel alles wel netjes op de limiet zat, had ik gewoon geen zin [1] af en toe de straat te raken bij een drempel of zo, en [2] onnodig er tussenuit te worden gepikt voor controle.
Omdat ik niks heb met verlagen, heb ik de dealer na enig overleg een stel OEM hulpveren laten plaatsen. Wat mij betreft een goede greep: geen merkbaar verschil in comfort, niet meer doorzakken met de caravan maar een strakke combinatie en, als bonus (voor
mijn esthetisch gevoel in elk geval wel) staat de achterkant nu iets hoger, waardoor de auto niet meer die enigszins "afgezakte" kont heeft - de daklijn ligt nu vrijwel vlak, hij staat er a.h.w. een tikkie stoerder bij dan voorheen. Dit kostte alles bij elkaar €280; ik moest alleen een keertje terug omdat ze wel de koplampen naar de nieuwe situatie hadden bijgesteld maar de mistlampen vergeten waren.