Het verlagingsveren F-2 topic

Ridley

Forumguru
Dan zie je echt goed het verschil idd. Ik heb al even terug zitten zoeken of ik een voor foto kon traceren. Zo snel ff niet helaas.
 

smutzkanone

Forumguru
ff een oud topic kicken.

Ik wil iets wat misschien/waarschijnlijk weer eens niet kan.

De fabia 2 combi 2013 met trekhaak van mijn vrouw heeft het bekende probleem dat de trekhaak snel de grond raakt bij drempels etc. Ook bij belading ( meer dan 2 volwassenen) hangt ie achter erg in de vering. Ook vinden de achterpasagiers dat ie vrij oncomfortabel is. Nu heb ik al gezien dat er hulpveren zijn van oa mad waardoor hij achter minder inveert ( iets hoger komt),en zelfs comfortabeler volgens sommige gebruikers.

Echter voor de looks wil ik m wat verlagen. 30mm ofzo ,of 30 voor 15 achter. Dat gaat dus precies tegen bovenstaande in.
Kortere veren zijn wel stugger,en veren minder in, maar over het algemeen oncomfortabeler.

heeft iemand sugesties met een verlagingsset die : EN verlaagd (duh)
EN comfortabeler is dan origineel ( lijkt me stug)
EN bij belading niet zo ver inveert als origineel ( in verhouding dan)

iemand van de combirijders hier ervaring mee?
 

Antera

Donateur
Omtrent verlagen en comfortabeler dan origineel dan gaat je naar een KW streetcomfort dat is de enigste set die het originele rijcomfort dicht benaderd. Verder niet. Alles wat je daaarnaast pakt zal het iets stugger maken maar wel beter met belading en trekhaak enz. Ik zou gaan voor de Eibach set dan eventueel maar let wel deze verlaagt rondom +/- 30mm.

De ongelijke verlaging die jij wenst is helaas niet mogelijk met een vaste set.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vind het overigens best meevallen met dat verlies aan confort. Wat stugger idd, maar ik vind het persoonlijk veel prettiger voelen dan dat gedein en gezwabber. Bij deze auto is het echt meteen een heel andere auto met een enorm verschil in wegligging
 

smutzkanone

Forumguru
Rondom 30 mm lager is ook goed. Het gong me er meer om dat ie achter zeker niet in de wielkasten duikt.comfort en looks staan op 1.verbeterde wegligging is mooi meegenomen maar niet essentieel.als het maar niet slechter wordt.
Het is de auto van mn vrouw. Ik rij er vooral mee met de aanhanger, en ik moet er naar kijken als ie op de inrit staat.
Ik zal me eens in die eibach kit verdiepen
 

Ridley

Forumguru
IMG_1582.JPG

Eibach met auto afgeladen vol incl kinderen. Geeft wellicht een idee. Veren zijn erg progressief.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Ridley dat is een F3... toch?

Ik heb mijn F2 combi (2011) nooit als oncomfortabel ervaren of horen benoemen door achterpassagiers (maar die heb ik ook zelden of nooit, dat scheelt misschien). Wel viel me bij fietsen achterop plus volle bepakking op dat hij dan aardig inveerde, zonder nog de noodzaak te voelen dat ik daar iets aan moest doen.
Na de eerste ervaringen met de in 2015 aangeschafte caravan (beladen tot 1000 kg, 50-55 kg op de kogel) kwam die noodzaak wel aan de orde: het geheel stond teveel doorgeknikt naar mijn smaak. En hoewel alles wel netjes op de limiet zat, had ik gewoon geen zin [1] af en toe de straat te raken bij een drempel of zo, en [2] onnodig er tussenuit te worden gepikt voor controle.

Omdat ik niks heb met verlagen, heb ik de dealer na enig overleg een stel OEM hulpveren laten plaatsen. Wat mij betreft een goede greep: geen merkbaar verschil in comfort, niet meer doorzakken met de caravan maar een strakke combinatie en, als bonus (voor mijn esthetisch gevoel in elk geval wel) staat de achterkant nu iets hoger, waardoor de auto niet meer die enigszins "afgezakte" kont heeft - de daklijn ligt nu vrijwel vlak, hij staat er a.h.w. een tikkie stoerder bij dan voorheen. Dit kostte alles bij elkaar €280; ik moest alleen een keertje terug omdat ze wel de koplampen naar de nieuwe situatie hadden bijgesteld maar de mistlampen vergeten waren.
 

Ridley

Forumguru
Klopt, ik wil alleen maar aangeven dat het inveren met Eibach echt heel goed opgevangen wordt. Ik was heel tevreden met de F2 met Eibach, waarna ik gelijk bij de F3 ook naar Mark ben gegaan.
 

Spierings

Forumguru
Eibachs zijn inderdaad een erg goede optie.


Vond de wegligging van mijn Fabia hatchback gewoon slecht, erg windgevoelig en bij drempels veerde deze vrij ver in.
Met de eibachs is dit compleet weg, en hij staat nog mooier op zijn wielen..

Voor de combi is er meen ik ook een 30-20 set..
 
Bovenaan Onderaan