Het verlagingsveren F-2 topic

fabialous

Senior Member
@DefCars:
Ik vind het erg goed "smoelen", zo zou ik het ook wel willen hebben.:thumbsup:
Misschien dat ik vlg.zomer ook zoiets ga doen ,maar voorlopig ff. niet....:)

(Het rijgedrag en de wegligging bevallen mij op dit moment uitstekend!;))
 

Dennis78

Forumguru
Hallo allemaal, met veel interesse bovenstaande commentaren gelezen. Ben sinds afgelopen Sept. de trotse eigenaar van een Fabia combi II Monte Carlo. Vorige auto was een Fab I combi L&K (1.4 16V 100 pk). Altijd met veel plezier in gereden. Nu een 1.2 TSI (86pk - 105 pk was niet meer leverbaar). Nu zit er standaard al een sportonderstel onder. Kan iemand hier wat meer over vertellen? Zit met het idee te spelen om hem te verlagen max. 30mm maar moet zeggen dat ik hem nu al redelijk stug vind veren. Word dit nog erger als ik omlaag ga?

Alvast bedankt voor de reactie(s)
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier Dennis. Even voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte wordt altijd op prijs gesteld :D
Wat je hoort van de F2 rijders is dat verlaging gezien het lage eigen gewicht van de auto zeker gevoeld zal worden. Ook kun je lezen in dit topic dat de verbeterde rijeigenschappen hoog gewaardeerd worden en dat daarmee het eventueel stuiteren sneller geaccepteerd wordt.
 

Dennis78

Forumguru
Thx, zal ik gelijk ff doen. Wat je zegt had ik inderdaad al gelezen. Kan er iemand iets vertellen wat het verschil is tussen het gewone onderstel en het sportonderstel wat er onder de Monte Carlo zit? Zitten hier al kortere veren onder? Mijnsinziens staat hij net zo hoog op zijn pootjes als de gewone uitvoeringen.
 

Ridley

Forumguru
Sportonderstel is maar 1,5 cm lager als standaard, dus dat verschil zul je niet zien. Echter gebruiken ze dezelfde beroerde kwaliteit veren als bij normale versies. Fatsoenlijke merk veren zijn echter progressief en je merkt dit echt heeeeeeeeel goed t.o.v. de normale veren.

Niet te lang mee wachten is mijn advies. Uiteindelijk heb ik het nu pas gedaan, omdat dit echt de boodschappenwagen was en voor vakanties. Echter: baan kwijt, lease auto kwijt op 1 juli. Toen moest er toch echt iets gebeuren vond ik :-)
 

Ridley

Forumguru
Thnx! Maar die andere job was op 28 juni reeds geregeld. Ben op 1 juli gestart met drie weken vakantie en inmiddels al weer aan vakantie toe kan ik je zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Zag eigenlijk geen geschikt specifiek topic, dus maar hier dan. Beetje domme vraag van een niet-techneut.
Is er eigenlijk een relatie tussen de grootte van wielen en verlagen?
Ik bedoel eigenlijk het volgende. Wat betreft de looks zal het me eigenlijk een zorg zijn en de huidige 15 inch wielen vind ik prima zo. Ik vraag me echter af of het puur vanwege wegligging en rij-eigenschappen een verstandige keus zou kunnen zijn de auto te laten verlagen. Dus zonder iets aan de huidige wielen te veranderen.
 

CDK

Forumguru
ook als je je huidige 15" behoudt icm met een verlaging zal je al flink minder overhellen / body roll hebben, qua looks ga je er op vooruit en je comfort blijft behouden, ga je ook grotere wielen met lagere banden monteren ga je strakker sturen en krijg je meer contact met de weg, maar ook lever je een klein beetje comfort in.
 

Joske

Forumguru
Een verlagingsmedium :maakmegek:

maar zonder de kristallen bol hoor :D

3d-laser-crystal-engraving-sphere-flat-bottom.jpg
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dank mannen. Zit daar toch wel over te denken. Vergeleken met de Yeti is de Fabia een stuk minder strak. Merkte het aan het begin doordat ik af en toe uit mijn rijbaan dreigde te raken tijdens het praten met 1 hand aan het stuur. En in bochten duidelijk wat minder koersvast. Is allemaal even wennen en er valt prima mee te leven. Maar het is natuurlijk het overwegen waard. Ik heb begrepen dat ik daarvoor bij dhr A, alhier te rade kan gaan?
 

Ridley

Forumguru
Mijn Fabia is door Mark verlaagd en staat nog steeds op 15 inch. Ik wil NOOIT meer anders!!!! (Behalve grotere wielen dan) Zowel rijcomfort behouden als stevig door de bocht. Op snelweg met 140+ gewoon lekker in het spoor blijven, rijdt stukken relaxter kan ik je vertellen. Nog een bijkomend voordeel: bij zware belading (denk aan vakantiekar) totaal niet verder doorzakken.

Succes met je besluit.
 
Bovenaan Onderaan