Hm.... ongepast veel olieverbruik??

Niels83

Forumguru
Even 2 aanvullende vragen?
Waar blijft nu precies die olie die de auto 'verbruikt'?

En kun je als je nu op 15000 interval zit nog overstappen naar longlide?

turboturbo

Forumguru
En kun je als je nu op 15000 interval zit nog overstappen naar longlide?
Overstappen naar longlife interval zou moeten kunnen vermoed ik, mits de auto dat ondersteunt (de computer)

Dus bij de volgende beurt vragen of dit omgezet kan. De auto krijgt dan de duurdere longlife olie waar maximaal 2 jaar of 30.000km mee gereden kan worden.

andrehj

Forumguru
Het gaat hier om een 1.8 TSI met een kilometerstand van rond de 100.000? (kon de km-stand in deze draad nergens vinden) Dan helpt een andere oliesoort echt niet. Probleem is dat de olieretourkanalen tussen de olieschraapveren te klein zijn en dan dicht gaan zitten.
Enige oplossing is een zuigerrevisie (is al genoeg over geschreven in dit forum).

Joske

Forumguru
Dit is een MyWay-wagen met nog anderhalf jaar garantie....
dan zou ik alvast met de rechtsbijstand beginnen.. hier is héééél veel over geschreven op dit forum en in de pers zelfs. Ik zou een nieuw blok eisen of een revisie, temeer dit een gekend probleem is.
In het begin zullen ze misschien de boot afhouden maar is het vast en zeker wel de moment om er over te beginnen zagen. Heb je dit al laten vaststellen in de garage waar je de wagen gekocht hebt?

RogerS

Forumguru
1 liter op 2500 km valt helaas binnen de, volgens VAG, acceptable marge.. Kijk maar in het instructieboekje. Daar staat dat een olieverbruik tot een halve liter per 1000 km normaal is.....

Bovenaan Onderaan