Hoe actueel is de Columbus navigatie ?

hemi24

Forumguru
@heavy: wil je voor mij eens opletten of je op de snelweg ook het speedlimit bord ziet in beeld? Bij mij niet namelijk. Wel soms op 80km of andere wegen, maar op de snelweg niet meer. Met V7 had ik dat altijd wel.

Niet toevallig onderweg in Dld op de Autobahn?!? :tongue:

Beste lezers,

Gekke vraag misschien maar ik heb sinds een paar dagen mijn O2 met RNS510, hoe kan ik zien welke kaartversie ik heb??
Ben benieuwd of ik de laatste versie heb??
Wie heeft een duidelijke uitleg.

Alvast bedankt.

hemi24

Forumguru
@Vansoelen: probeer eens de "setup" knop wat langer ingedrukt te houden, als het goed is komt er dan een 2e menu met een optie om de versienummers te bekijken...

Voor West-Europa zou de actuele versie CD-7690 zijn wat hetzelfde is als de V8 (final release).

Inderdaad, bedankt Hemi24.
Je moet hem wel echt wat langer ingedrukt houden, er staat inderdaad de versie CD-7690 op dus dat zou de laatste moeten zijn.
Weet je wellicht ook welke site ik in de gaten moet houden voor updates van de kaarten??

hemi24

Forumguru
Simpel, de dealer. De rest is illegaal.

De bron (dealer) is wellicht legaal, meerdere installaties vanaf één donorschijf komt in feite neer op shareware en is in principe net zo illegaal als binnenhalen van het net... :crazy:

Maarten

Forumguru
Graag on-topic verder en geen discussies voeren over legaal of illegaal. De weg voor legale software lijkt mij helder.

heavy

Actief lid
Ik was vanmiddag naar een leverancier in Hedel, de oude afslag net na "de Lucht" was keurig niet aanwezig en ik werd even verder eraf gestuurd.
Ik heb de nieuwste kaarten, maar helaas gaat het op veel plekken wel erg mis ...

hemi24

Forumguru
A7/N7 bij Sneek is ook zo'n plek net als de verlengde N36 bij Ommen, terwijl de aansluitende rotonde op de N48 er wel al op staat.

VAG en bijgewerkte kaarten blijft een slepende kwestie... :mad:

Klaasje

Forumguru
Wat ik nu weer merk bij mijn V8 kaart is dat deze al 2 dagen aan het installeren is op de HD.
Wanneer ik op eject druk, krijg ik melding dat hij aan het kopieren is. Hij blijft bezig.
Als ik toch verwijder, krijg ik melding om Navigatie DVD in te voeren. Iemand meer met dit probleem dat het eindeloos lijkt te duren ?

hemi24

Forumguru
@Klaasje: zeer waarschijnlijk een slecht leesbare DVD (slechte kopie of niet goed gebrand). Dan krijg je inderdaad dat de Columbus op een bepaald ogenblik niet kan lezen van de DVD en vervolgens weer vooraan begint, en als hij het slechte leespunt bij de volgende poging niet passeerd, blijft deze als het ware in een "loop" zitten.

Ik heb net bericht ontvangen dat ik nav mijn officiele klacht bij Pon (nieuwe auto (08-2011) met bijna 2 jaar oud kaartmateriaal geleverd) kosteloos de nieuwste kaartenupdate ontvang zodra deze beschikbaar komt ("eerste helft 2012"). NB officiele klachten mbt het leveren van verouderd kaartmateriaal heeft Pon niet of nauwelijks ontvangen bleek uit dit gesprek; over VW, Seat en Skoda samen zijn dit er minder dan 20. Mijn klacht is overigens zowel door mijzelf rechtstreeks als door mijn dealer bij Pon ingediend.

MarcoO2

Forumguru
Blijkbaar zijn er heel wat mensen die wel op fora ed klagen, maar niet daar waar het zoden aan de dijk zet: bij PON.

Sparkie

Forumguru
@MyFirstSkoda: Hoe heb je geklaagd? Via mail, telefoon, aangetekend schrijven?
Dit lijkt mij ook wel iets als mijn O2 afgeleverd gaat worden.

Zou je mij dan (eventueel via PM) de gegevens door kunnen sturen met wie je daar gecommuniceerd hebt?

Ik heb in eerste instantie gewoon via de site van Skoda Nederland mijn klacht beargumenteerd ingediend, en mijn dealer rechtstreeks naar Skoda Nederland / Pon.
Vervolgens heb ik na enige mailcontacten op verzoek van Pon aanvullende informatie per post verstuurd. Het is wel een kwestie van "de lange adem", maar dat is meestal zo met dit soort trajecten. De communicatie verliep allemaal "correct", ik ben overigens wel blij met de steun / hulp van mijn dealer in deze.

@Sparkie: je hebt een PM

Sparkie

Forumguru
Dank je. Ik hoop het niet nodig te hebben. Ik mag toch aannemen dat de laatste (pas uitgekomen) software in de Columbus geladen is.
Ik ga het morgen even controleren. Dan krijgt mijn zwager een precies dezelfde Octavia geleverd als dat ik besteld heb.

NB officiele klachten mbt het leveren van verouderd kaartmateriaal heeft Pon niet of nauwelijks ontvangen bleek uit dit gesprek; over VW, Seat en Skoda samen zijn dit er minder dan 20. Mijn klacht is overigens zowel door mijzelf rechtstreeks als door mijn dealer bij Pon ingediend.

De afleverdealer (De Waal) van onze auto (7-2011) heeft ook al aan gegeven kosteloos de nieuwste kaartenupdate ontvang zodra deze beschikbaar komt ("eerste helft 2012").
Ik maak net een afspraak voor een met de dealer in Zoetermeer en die geeft aan nu al ruim 2 weken de nieuwe kaarten beschikbaar te hebben. Dus ga zo maar even bellen wanneer en hoe ze deze gaan updaten.

Mijn huidige versie is v8, is dit dan huidige en komt er een nieuwe aanen wat is daar dan de versie van v9 of iets als v8.1?
Ik mijn O2 combi gekregen in begin februari...geeft dit mij dan nog recht op een "gratis" update??
Of is hier geen update termijn voor als je een nieuwe auto hebt en moet je dit gewoon zien af te dwingen bij je dealer?

Lordje

Actief lid
V8 is het nieuwste en op deze versie ontbreken nog vele straten rondom mij die al jaren bestaan. Het is uiterst zwak dat voor zo een duur navigatie systeem alsmaar oude map data wordt gebruikt.

Sent from my iPhone using Forum Runner

Bovenaan Onderaan