@ Sparkie: ik heb bij VDO gewerkt in een grijs verleden.
Toentertijd deed ik de conversies van de ruwe data van Navteq en Teleatlas voor de VDO systemen.
Wanneer de consument toen een nieuwe release kocht was die data in principe gebaseerd op een situatie die al een half jaar oud was.
Ook firmware van de GPS unit, hardware en releasedata van de kaart hebben invloed op de juiste werking in de wagen.
Zodra je meldingen van een fout aan de producent geeft, gaat deze aan de slag met die data om te kijken of deze fout reproduceerbaar is.
Als wij toen dat niet konden werd de fout direct op "Not Applicable" gezet. Indien wel reproduceerbaar was maar niet door ons kon worden hersteld, werd de klacht/ foutmelding genoteerd als "Known problem" en direct naar de producent gestuurd.
En dan begint het gezeik, pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet en dat deze fout door hunnie is gemaakt en dat hunnie deze moeten oplossen.......
een probleem kan dan meerdere releases aanwezig zijn zonder dat er daadwerkelijk een oplossing voor komt.
MAAR het is natuurlijk zeer belangrijk dat de bestuurder zijn of haar grijze cellen blijft gebruiken en niet blind op dat apparaat vaart.
Ik ga er een klein beetje vanuit dat tegenwoordig de fabrikanten van de ruwe data sneller problemen opvolgen. Door concurrentie en snellere communicatie bij bijvoorbeeld TOMTOM (je kan een fout direct live melden) kan een bedrijf als Navteq niet achterblijven.
Ik meld regelmatig fouten/ herziening van inrichting van het wegennet maar hoor er nooit meer iets van. Vind terugkoppeling ook niet zo belangrijk. Als ze het binnen een jaar maar oplossen.
Even over mijn eerdere post, de data die heb gedownload was beschadigd en ik heb er niks meer mee gedaan.
Groet