leon-cupra
Forumguru
Met een 1.4 zou ik er ook zeker geen pilot sports onder gooien. Is redelijke overkill en de prijs van dergelijke band ... Daar slik je ook even van
Voor mij nooit geen Falken ziex banden meer. Ik heb de ze912 gehad. Eerste 5000km bevielen ze redelijk, daarna was de grip weg en heb ik ze met 7mm profiel weggegeven. En al helemaal niet vergelijkbaar met een Conti of Michelin band.Ikzelf heb de Golus velgen met daarop de Falken Ziex ZE914 225/40 R18..... bevallen prima en zijn niet meteen de duurste... Hiervoor Michelins en Contis gehad, maar deze Falken bevallen mij veel beter... Stiller, betere wegligging, minder slijtage en ook nog goedkoper...
Voor mij nooit geen Falken ziex banden meer. Ik heb de ze912 gehad. Eerste 5000km bevielen ze redelijk, daarna was de grip weg en heb ik ze met 7mm profiel weggegeven. En al helemaal niet vergelijkbaar met een Conti of Michelin band.
Dat ben ik met je eens. Maar ik waag me er niet meer aan. Ik heb liever een band die goed getest is in bijvoorbeeld de autobandentesten uit de Autoweek of de Autovisie.Sorry hoor, maar je vergelijkt een oud type band met een nieuw ontwikkeld type... Je kunt een oud type Samsung lcd televisie ook niet vergelijken met een nieuw type led televisie... of ieder ander merk... ontwikkelingen staan nu éénmaal niet stil...
Ik heb ooit hoge verwachtingen van een Conti band gehad, maar deze waren na 1 zomer zo “opgedroogd” dat er scheuren in het rijvlak kwamen en er uit verschillende hoeken (garage en bandenboer) er op gewezen werd om er niet langer mee door te rijden ivm risico op klapband...
Elk merk heeft z’n goede en slechte types... maar dat betekent niet dat een bepaald merk per definitie slecht is... minderwaardig misschien, maar slecht? Nee...
Ik denk dat Autovisie veel banden een kans geeft als ze voor de remtest slagen. Ik zal de test ns opzoeken en zien of de Falken banden de remtest overleeft hebben.En laat die nu net veel gesponsord worden door dat soort merken... “Wij van wc eend adviseren wc eend...”
Toch moet ik zeggen dat ik de pilot sport 4 die ik nu onder mijn auto heb zitten ipv de premiumcontact 6 toch echt een fijne band is. Ook al heb ik maar een 1.6TDI, ze zijn lekker stil, veel grip en niet stuiterig, zelfs niet in 225/40/18. Ik betaal ze niet zelf, maar ze zijn in deze maat (imho) niet duur ivm andere banden van dezelfde kwaliteit.Met een 1.4 zou ik er ook zeker geen pilot sports onder gooien. Is redelijke overkill en de prijs van dergelijke band ... Daar slik je ook even van
ik bedoel de super sport of de 4S. Dat zijn andere types dan de "4". Is een "sportband" en merkelijk duurder.Toch moet ik zeggen dat ik de pilot sport 4 die ik nu onder mijn auto heb zitten ipv de premiumcontact 6 toch echt een fijne band is. Ook al heb ik maar een 1.6TDI, ze zijn lekker stil, veel grip en niet stuiterig, zelfs niet in 225/40/18. Ik betaal ze niet zelf, maar ze zijn in deze maat (imho) niet duur ivm andere banden van dezelfde kwaliteit.
Ik blijf erbij: 18 inch is mooier en rijd fijner.
(Zo, nu zijn we weer ontopic)
Nee nog geen foto met auto. Mijn huidige michelin probeer ik dit jaar op te rijden. zodat er ergens rond november de winterbanden op de standaard skoda velgen erop komen. Gelukkig heb ik deze vega goedkoop in belgie nieuw gekocht en wacht ik tot komend jaar