Het valt op dat er mensen zijn die wel erg lang doorrijden met ongeveer versleten banden. Zelfs dat de staaldraad er uitkomt.
Zijn die niet bang, als ze een noodstop moeten maken op een nat wegdek.
Wist je dat als je banden 3 mm of minder profiel hebben, je remweg het dubbellen (of meer)is van een nieuwe band op nat wegdek.
Ik doe geen enkele concessie t.a.z van de veiligheid
De originele fabrieksbanden CONTI ECOCONTACT 3 hebben het vooraan de volle 42000 Km volgehouden. (...) Vooraan is dit voor mij niet bepaald een slijtvaste band geweest. Van mij mag een band toch wel wat langer meegaan. Misschien eens een ander merk proberen?
Wat vinden jullie nu een stille band? Ik heb de Bridgestone Turanza en volgens mij kan het wel stiller. Hangt wel erg van het weg dek af, merk ik, maar op ene beetje ruwer wegdek is er behoorlijk wat bandgeluid.
Sorry hoor, technisch consultant en dan die redenering? :crazy:Even los van de levensduur van de banden: ik rijd nu 22K met de banden en heb ze nog geen enkele keer op hoeven pompen. (visueel zien ze er 'hard' uit en de bandenspanningsmeter meldt zich ook niet). Is dit normaal? Ik rijd veel snelweg, N-weg.
Even los van de levensduur van de banden: ik rijd nu 22K met de banden en heb ze nog geen enkele keer op hoeven pompen. (visueel zien ze er 'hard' uit en de bandenspanningsmeter meldt zich ook niet). Is dit normaal? Ik rijd veel snelweg, N-weg.
Sorry hoor, technisch consultant en dan die redenering? :crazy:
Visueel kun je niet zien of je band goed op spanning is. En de ingebouwde bandenspanningscontrole meldt zowiezo alleen maar verschillen tussen de banden onderling en dan pas als het eigenlijk veels te laat is.
Dus als ik jou was, zou ik even de moeite nemen om de bandenspanning te controleren (wel met koude banden). Is in het belang van je eigen (en die van anderen) veiligheid.