Hoe ouder hoe gekker

EdK

Forumguru
Ben 2 weken geleden al begonnen met het me aanleren om niet harder dan 100 te rijden...
En bevalt me eigenlijk prima in de drukte in ochtend en avond spits

Rosinfield

† In Memoriam
Ja eens. Dat maakt op zich weinig uit. Het vereist alleen nog wat meer subtiliteit van het rechter voet werk. Maar dat is een kwestie van gewenning

EdK

Forumguru
Heb je je CC er toch maar weer uitgesloopt dan ?
Ik rij voor ik denk een 95% van de tijd op cruise control... ook het gasgeven en minderen doet ik met de CC...
De voet is er voor extra gas bij inhalen en remmen....

Rosinfield

† In Memoriam
Ja precies, de voet voor als je flink wil versnellen. Maar dan moet je dus wel op tijd de voet weer laten vieren, als je je aan de snelheid wil houden

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, vandaag toch ontdekt waar het schrapende geluid in de parkeergarage vandaan kwam. Op de foto ziet het er erger uit dan het is. Als je het niet weet zie je het niet, zag het ook zelf nu pas. Toch vervelend natuurlijk, maar ik neem aan dat repareren betekent dat de hele zaak moet worden vervangen? Het is kunststof, dus kwaad kan het verder niet, lijkt me. 20200320_092521.jpg

Rosinfield

† In Memoriam
Ah, dank je @EdK! In betere tijden maar eens langs dan. Ja, heb een wat minder geavanceerde telefoon tegenwoordig. Op zich prima, maar camera is duidelijk minder

Rosinfield

† In Memoriam
Kost toch al snel zo'n paar honderd euro zoiets. Dus nog maar eens even aanzien. Misschien gaat het me minder storen met het verstrijken van de tijd

EdK

Forumguru
ohhhh dat alles ??
Die vinger van die foto krijgen is nog meer werk...:pardon:

Maar zou ff een spotrepair toko zoeken in buurt en foto mailen en vragen om kosten
Maar vermoed dat het nog 100% mee zal vallen in kosten.
Verzekering maar niet aanspreken vermoed ik zomaar ?

Maar goed die extra PK's hebben je al veel kosten gegeven....:pieker::pardon:

Canon-Eye

Forumguru
Spuitbusje wit (glanzend of mat) bij de Praxis in Oosterwolde kost grofweg tussen 8 en 15 Euro.
Weet niet precies wat daartussen het (kwaliteits)verschil is, kwestie van de kleine lettertjes op de bussen even goed doornemen.

Rosinfield

† In Memoriam
Spuitbusje wit (glanzend of mat) bij de Praxis in Oosterwolde kost grofweg tussen 8 en 15 Euro.
Weet niet precies wat daartussen het (kwaliteits)verschil is, kwestie van de kleine lettertjes op de bussen even goed doornemen.
Zou dat werken? Hoeft wat mij betreft niet perfect, als het maar niet zo zichtbaar is zoals nu

Rosinfield

† In Memoriam
En wat is dan wijsheid, mat of hoogglans; kan het natuurlijk altijd eerst proberen. Scheelt een hoop centen en als het niet voldoet kan reparatie altijd nog

Canon-Eye

Forumguru
Zou dat werken?
Denk het wel. Zolang je er niet met de neus bovenop zit (dus vanaf stahoogte, zeg maar) gaat het niet snel opvallen.
Eventuele rafeltjes een beetje gladschuren met fijn schuurpapier, de bedoeld-zwarte delen afplakken en zorgen dat je uit de wind staat. Dan dun opspuiten, eventueel in twee of 3 behandelingen, want als je het in één keer dekkend wilt hebben dan wordt de kans groter dat je er net iets te veel op spuit waardoor het gaat "lopen".
Meteen na elke behandeling de spuitbus even ondersteboven houden en een halve seconde laten blazen. Dan slibt het spuitmondje niet zo gauw dicht.

Er staan meerdere typen spuitverf in het schap, daarom even grondig kijken naar de toepassing waarvoor ze aangeven geschikt te zijn.

<edit>
Mat / glans? Ik zou hetzelfde doen wat er nu opzit.

Bovenaan Onderaan