Wat betreft de mensen die commentaar hebben op het handhaven op geluidsnormen: op bepaalde plaatsen (en dat zijn niet alleen rivierdijkjes) wordt je bij mooi weer continue lastig gevallen met mensen die hun komen en gaan extra willen benadrukken via een speciale uitlaat. Toen ik in Gouda woonde in de buurt van één van de toegangswegen richting centrum had ik daar ook regelmatig last van, en dat gaat dan vaak 24 uur per dag door. Mensen die het met verstand gebruiken (niet in nacht in bewoonde gebieden) daar heb ik niet zo'n probleem mee, maar om de één of andere reden zijn het vooral mensen die een paar kapotte hersencellen die een dergelijke uitlaat hebben en er niet mee om kunnen gaan.
Persoonlijk kan ik ook wel genieten van een uitlaat/motor die zich even duidelijk laat horen bij vol accelereren, maar wil ook wel dat een uitlaat/motor behoorlijk stil is bij een constante cruise snelheid. Een uitlaat die zich gedurende een uur of langer laat horen bij gewoon cruisen is ook behoorlijk vermoeiend.